Az autó gyorsitásakor egy olyan forgatónyomaték ébred ami a hátsó kerekekre nagyobb erőt eredményez. Nem véletlen, hogy a versenyautók hátsókerék hajtásúak.
Fékezésnél pont fordított a helyzet. Ezért kell nagyobb féktárcsa az első kerekekre.
2024. júl. 5. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Nem jobb. Már a prémiumok is inkább elsőkerekesek.
2024. júl. 5. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
A prémium autókban általában nagy, erős motor van hosszában elhelyezve a hajtás pedig hátul van. Indulásnál a súlypont a hátsó tengelyre terhelődik ezért az sokkal jobban tapad, nagyobb erő vihető át mint az elsőkerék hajtásnál. Ha nagyon határon autózol akkor sokkal könyebb korrigálni egy hátsó hajtású autó megcsúszását(hozzáértő sofőrnek). Első kerekesnél pl egy v8-as 400 lóerős motor erejét nem tudnád átvinni az útra. Meg persze ott az összkerék hajtás ami a legideálisabb de az élményfaktor a hátsó hajtásban van.
2024. júl. 5. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 krwkco válasza:
2-es alapjában véve jót mondott, csak nem fejtette ki elég világosan.
Gyorsításkor megnövekszik az az erő, ami a hátsó kerekeket a talajhoz nyomja. Ezért gyorsításkor a hátsó kerekeken nagyobb surlódási erő jöhet létre. Nehezebben pörögnek ki. Ez előnyt jelent olyan erős motorú autóknál, ahol a hajtást a kipörgés korlátozza. Pl. az F1-esek.
Ez egy minimális előny, de a hétköznapi autóknál inkább a hátrányok dominálnak.
2024. júl. 5. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Egy elsőkerekes autó soha nem lesz prémium. Vályi is megmondta, húzni puha f.szal is lehet tolni meg csak keménnyel.
2024. júl. 5. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Sokkal élvezetesebb hátsó kerekes autót vezetni!!!
Közlekedni elég egy elsőkerekes talicska is, élvezetes közlekedéshez hátsókerekes kell 🫠
2024. júl. 5. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Attól függ, mire.
Hétköznapi vezetésben nincs semmi különbség egy hátsó vagy egy elsőkerekes között. Ma már az sem igaz, hogy egy hátsókerekessel nehezebb csúszós úton vezetni, annyi menetstabilizátor van bennük.
A különbség nagyon teljesítménynél, határon autózásnál jön elő, amiben a hátsókerekesek élveznek előnyt. Nem hiába tűnik el az elsőkerékhajtás ~300le felett, még a mai modernt menetstabilizátorok sem tudják ezt kiküszöbölni. Emiatt nincs elsőkerekes élményautó, csupán néhány hothatch, aminek amúgy semmi értelme.
2024. júl. 6. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Annyira, de annyira mindegy a modern autóknál, hogy hol hajtanak, hogy hihetetlen.
2024. júl. 6. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 Szolovjov válasza:
Sokkal jobb. Utálom a fronthajtásnál, mikor kanyarodva kell gyorsítani esős úton és csak kapirgál ahelyett, hogy gyorsulna a kordé. Kormányzott kereket meghajtani tilos. Csakhát olcsóbb a kivitelezése és így nagyobb a profit.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!