Mennyivel jobb a hátsókerék hajtás?
Az autó gyorsitásakor egy olyan forgatónyomaték ébred ami a hátsó kerekekre nagyobb erőt eredményez. Nem véletlen, hogy a versenyautók hátsókerék hajtásúak.
Fékezésnél pont fordított a helyzet. Ezért kell nagyobb féktárcsa az első kerekekre.
2-es alapjában véve jót mondott, csak nem fejtette ki elég világosan.
Gyorsításkor megnövekszik az az erő, ami a hátsó kerekeket a talajhoz nyomja. Ezért gyorsításkor a hátsó kerekeken nagyobb surlódási erő jöhet létre. Nehezebben pörögnek ki. Ez előnyt jelent olyan erős motorú autóknál, ahol a hajtást a kipörgés korlátozza. Pl. az F1-esek.
Ez egy minimális előny, de a hétköznapi autóknál inkább a hátrányok dominálnak.
Sokkal élvezetesebb hátsó kerekes autót vezetni!!!
Közlekedni elég egy elsőkerekes talicska is, élvezetes közlekedéshez hátsókerekes kell 🫠
Attól függ, mire.
Hétköznapi vezetésben nincs semmi különbség egy hátsó vagy egy elsőkerekes között. Ma már az sem igaz, hogy egy hátsókerekessel nehezebb csúszós úton vezetni, annyi menetstabilizátor van bennük.
A különbség nagyon teljesítménynél, határon autózásnál jön elő, amiben a hátsókerekesek élveznek előnyt. Nem hiába tűnik el az elsőkerékhajtás ~300le felett, még a mai modernt menetstabilizátorok sem tudják ezt kiküszöbölni. Emiatt nincs elsőkerekes élményautó, csupán néhány hothatch, aminek amúgy semmi értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!