Nehéz egy hátsókerekes autót uralni?
Ugye a BMW-s balesetek száma nem sok, hanem rengeteg. Sokan ezt a hátsókerék hajtás és a rutintalanság számlájára írják.
Kérdezem én, hogy ez valóban ennyire nagy mumus, hogy mindenki ezt mantrázza?
Ha megcsúszik egy kocsi hátulja lényegtelen, hogy BMW, Porsche, Ferrari, akkor azt tényleg olyan nehéz uralni, hogy sokaknak nem is sikerül egyáltalán és csak a tapasztalt, jó sofőrök vannak valamennyire biztonságban?
Úgy gondolom én is, hogy egy autó lehet veszélyes szakavatatlan kezekben. Lehet, hogy valaki próbál normálisan közlekedni egy Porsche 911-el, vagy épp az említett G82 M4-el, de szerintem ezek az autók könnyen beleviszik az embert a hibába és megtréfálják, ha könnyelműbben vezet és úgy gondolja, hogy megszokta már a teljesítményt és semmi nem történhet.
Hogy most szegény kishazánkat leszámítva a tehetősebb nyugaton mennyire gyakran törik a Ferrarikat, Lamborghiniket az megint más kérdés, de néha hallani, hogy vannak komolyabb zúzások.
#19 Pedig de. Én 2011-ben vizsgáztam. Sőt, röhögni fogsz. Hat útvonal volt. Hét lapot nyújtott felém a vizsgabiztos. Oktatóm mutatta, melyiket húzzam. Azon nem volt szám, azaz választhattam. Áthelyezett szombati munkanap volt, tehát kisebb forgalom reggel, de volt piac. Mondtam azt, amelyiknek a fele városon kívül van. Hibavonal nélkül átmentem. Tudtuk, melyik útvonalon hol lesz az egyívű megfordulás. Volt egy vizsgabiztos, aki az útvonal előtt bevitt egy-egy egyirányúból balra, telezöldnél balra kanyarba, de utána nála is papírforma szerint ment.
Motoros vizsgán már más volt a helyzet, ott azért variáltak, mert igazából érintendő csomópontokat adnak meg, ahol csináltam, ott én nem tudtam, melyik utca melyik, de addigra már bő 10 éve vezettem autót, nem okozhatott problémát.
De igen, B kategóriás jogsihoz téged vezetni sem nagyon tanítanak meg, amióta nincs rutinvizsga, közlekedni meg sosem tanítottak, csak a vizsgán átmenni. Majd friss jogsival megtanít közlekedni az apád. Nem sokban más, mint sok más ország rendszere, ahol kapsz egy tanulóengedélyt, a családtagjaid visznek vezetni, aztán amikor készen állsz, levizsgázol, csak nincs kimondva. Sok pénzért levizsgázol, aztán hogy hülye maradsz vagy valaki meg is tanít közlekedni, amint legálisan ülsz a volán mögött, az már magánügy.
Köszi #26, jól elmagyaráztad a ......... mit is?
Hiszen te magad is azt írtad amit én.
Egy unalomig begyakorolt útvonalon végig gurulni -pláne egy jól kiválasztott időpontban- kb. a semmivel egyenértékű!
#27 de ez konkréten a TELJES oktatási rendszert jellemzi.
Érettségin is. bebifláznak mindent.. kérdezz bármit tőlük két héttel az érettségi után fogalmuk nem lesz.. diploma DETTO :D :D
#28.
Van benne valami, bár néhány dolog lerakódik valahová a szürkeállmányba, aztán egyszer csak eszedbe jut, és hasznát veszed.
Na jó, bevallom, érettségi óta még egyszer sem példa arra, hogy deriválnom kell, vagy hogy a mosogatáskor keletkezett habot "vékonyrétegű fényinterferencia"-nak nevezzem. 😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!