Az elektromos autó valóban tévút, zsákutca?
Amúgy már több mint 100 éve is voltak elektromos autók, technológiailag akkoriban is kb annyira voltak fejlettek a kor belsőégésű motoros autóihoz képest mint ma egymáshoz viszonyítva a két hajtáslánc. Mégsem terjedtek el, kisebb-nagyobb próbálkozások után meg is szűnt a gyártásuk. Elméletben már akkor is megoldható lett volna a töltőhálózat kiépítése az akkori igényeknek megfelelően, a gyakorlatban meg mégsem. Csak hát a kőolaj kitermelése sokkal olcsóbbá vált a 20. század első felében így olcsóbb volt a belsőégésű motoros autókat fenntartani.
A közlekedés mindig is a pénzről szólt ahogy manapság is, ezt is jól mutatja hogy ha nincs ingyenes parkolás, ingyenes töltés, állami támogatás már feleannyi embernek sem kellenek az elektromos autók. Ez is olyan mint mikor a hétszemélyesekre adtak állami támogatást, hirtelen mindenki egyterűt vett.
#23 Jóval egyszerűbb? Ez nem egy zseblámpa hogy egy akku meg egy fogyasztó aztán kakukk, jóval több elektromos egység kell bele mint egy belsőégésű motoros autóba.
Az olaj meg ha évmilliókig el volt a földben csak el lenne ezután is nem?
Nem is mondtam, hogy olyan, mint egy zseblámpa, de ne essünk túlzásba. Itt a nagy áram, ami problémát okozhat. Egy modern nem elektromos autóban is van elektronika, nem kevés, itt egy motor vezérlővel, töltésszabályzóval több, nagy vonalakban.
Az olaj el lenne a földben persze, de nem azért szedik ki onnan, mert nem akarják, hogy ott legyen, hanem rohad nagy pénz van benne, de csak addig, míg vannak belsőégésű autók.
"Az olaj el lenne a földben persze, de nem azért szedik ki onnan, mert nem akarják, hogy ott legyen, hanem rohad nagy pénz van benne, de csak addig, míg vannak belsőégésű autók."
Szerintem az összes műanyag, az a rengeteg csomagolóanyag, az összes festék, lakk, ragazstó, kenőanyga, növényvédőszer, gyógyszer, szintetikus gumi, az útjaink aszfalt burkolata, stb...? Az elektromos autók beltere sem fémből, mag deszkákból áll. Az utak akkor is aszfaltból készülnek. A csapágyakak akkor is kell kenés. A kerek akkor is gumiabroncson fognak gördülni. A karosszéria akkor sem egy csupasz fém, kell rá velemi bevonat, ha nem lesznek belső égésű motorok. Szóval egy csomó más hasznos dolgora el lehet hasznélni azt a kőolajat, nem kell feltétlenül elégetni. Sőt mivel egyre kevesebb van belőle, egyre fontosabb lenne hogy ne pazaroljuk el azzal, hogy csak elégetjük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!