TOYOTA MIRAIT hajtásában mi a lényeg, közérthetően? Ez ténylegesen egy forradalmi technológia? Ez a jövő vagy zsákutca?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Zsákutca.
Az elektromos áramot megtermeljük amivel vizet bontunk és a keletkező hidrogént begyűjtük. A hidrogént nagy nyomásra sűrítjük majd elszállítjuk a kútra ahol átfejtjük. Itt mégnagyobb nyomásra kell sűríteni és 600-700 Bar nyomással az autóba kell juttatni. (Itt mellékesen megjegyezném hogy akkora a nyomás és olyan pici a hidrogén részecske hogy a tartály falán átszivárog, tehát leparkolod az autót a reptéren és képes kiürülni mire visszaérsz az utazásról.) Az autóban a hidrogénhez oxigént adsz amiből elektromos energia és víz keletkezik. A vizet kiengeded, az elektromos energiát akkumulátorban tárolod és azzal hajtod az autót.
Nagy gépeknél (pl hajó) nem zárnám ki hogy használni fogják, de személyautóban biztosan nincs jövője.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Van benne egy kis hidrogén-hajtású generátor (üzemanyag-cella) ami áramot termel és így megy, mint elektromos autó.
Viszont a hidrogén-tartály, elektrolit meg maga a hidrogén is elég drága, így borzasztó drága az üzemeltetése, hacsak nem akarod felrobbantani a garázsod otthoni kísérletezgetéssel. Nem véletlen dobálják már Corolla árban az emberek után az első generációs Miraikat.
Értem.
Köszi a válaszokat!
És ez környezetbarátabb megoldás, mint a “sima” elektromos autózás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3
Elektrolízissel előállítva 3x-4x több energiára van szükség ugyanannak a távnak a megtételéhez mintha egyenesen az elektromos autó akkujába töltenéd, ennyire rossz a hatásfok.
#4
Na igen, gázból előállítva meg aztán főleg nem környezetbarát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!