TOYOTA MIRAIT hajtásában mi a lényeg, közérthetően? Ez ténylegesen egy forradalmi technológia? Ez a jövő vagy zsákutca?
Zsákutca.
Az elektromos áramot megtermeljük amivel vizet bontunk és a keletkező hidrogént begyűjtük. A hidrogént nagy nyomásra sűrítjük majd elszállítjuk a kútra ahol átfejtjük. Itt mégnagyobb nyomásra kell sűríteni és 600-700 Bar nyomással az autóba kell juttatni. (Itt mellékesen megjegyezném hogy akkora a nyomás és olyan pici a hidrogén részecske hogy a tartály falán átszivárog, tehát leparkolod az autót a reptéren és képes kiürülni mire visszaérsz az utazásról.) Az autóban a hidrogénhez oxigént adsz amiből elektromos energia és víz keletkezik. A vizet kiengeded, az elektromos energiát akkumulátorban tárolod és azzal hajtod az autót.
Nagy gépeknél (pl hajó) nem zárnám ki hogy használni fogják, de személyautóban biztosan nincs jövője.
Van benne egy kis hidrogén-hajtású generátor (üzemanyag-cella) ami áramot termel és így megy, mint elektromos autó.
Viszont a hidrogén-tartály, elektrolit meg maga a hidrogén is elég drága, így borzasztó drága az üzemeltetése, hacsak nem akarod felrobbantani a garázsod otthoni kísérletezgetéssel. Nem véletlen dobálják már Corolla árban az emberek után az első generációs Miraikat.
Értem.
Köszi a válaszokat!
És ez környezetbarátabb megoldás, mint a “sima” elektromos autózás?
#3
Elektrolízissel előállítva 3x-4x több energiára van szükség ugyanannak a távnak a megtételéhez mintha egyenesen az elektromos autó akkujába töltenéd, ennyire rossz a hatásfok.
#4
Na igen, gázból előállítva meg aztán főleg nem környezetbarát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!