Az elektromos autó tényleg zsákutca?
A pannon egyetem rektora szerint az elektromos autónak a lényege valójában, hogy "autóipari lobbi a politika támogatásával kitalált egy divatos irányt, aminek mentén újra lehet gazdasági növekedést és extraprofitot produkálni".
Igaza van?
Pedig részben igaza van.
Ez csak egy politikai döntés, nyilván sokan tartják a markukat a zsíros falatokra.
Nem (csak) amiatt, amit ír, de tényleg az. De legalábbis a mai adatok alapján annak látszik. Például elképzelhetőnek tartod-e, hogy egy lakótelepen a parkolók legalább 60-70%-ánál van töltési lehetőség? Oké, családi házban legyen mindenkinek... Akár 2-3 is, ha több autó van a családban, ahogy sok helyen szokás.
Kb 4 millió (személy)autó van Magyarországon. Ha csak 1/3-át (1 330 000) kell tölteni egy napon (azaz 3 naponta kell tölteni - ami amúgy nem igaz jelenleg), és átlag 50kW teljesítményű az akku, aminek a 3/4-ét kell tölteni, az napi 1.33M*50*(3/4), vagyis kb 50 GW energia. Magyarország napi rekord energiaigénye kicsit több, mint 7GW. Tehát valahonnan elő kell keríteni ezt a plusz energiát. Ha úgy gondolod, hogy nincs igazam, hanem valahol, valamiben tévedek, akkor hát kezdd el átszámolni a te gondolataid alapján. Nem kell csak ötödét tölteni? Nem 50kW az átlagos akku kapacitás? Nem 3/4-ét kell tölteni? Helyettesítsd! Csak a napi rekord eléréséhez (azaz egy duplázáshoz!) az kell, hogy az autók tizedét kelljen tölteni, 40kW átlagos kapacitás mellett, és a kapacitás felét kelljen visszatölteni. Ezt el tudnánk érni?
Én ezért nem tartom - jelenleg!!!! - megfelelő iránynak a teljesen elektromos autózást. Szerintem nagyon sok fejlesztés kell még ahhoz, hogy életképes legyen. És az nem 13 év alatt lesz meg, akármilyen gyorsan is fejlődik a világ.
Nem teljesen értek egyet. Városi használatra, rövid utakra például kifejezetten jó dolog, mert nem okoz helyi szintű szennyeződést (Zaj, károsanyag). Viszont ebben az irányban nem két és fél tonnás nagy SUV-ket kellene fejleszteni, hanem kisebb autókat (Pl. Opel Corsa méret), amivel tényleg könnyen dinamikusan lehetne városban szaladgálni, munkába járni, mondjuk egy 100-150km-es hatótávval, ami akár elég lehet 3-4 napra is.
A dízel és benzin autókat ha teljesen helyettesíteni akarnánk ahhoz elképzelhetetlen mennyiségű fejlesztésre, pénzre lenne szükség, de ez már szerintem sem lenne ésszerű egyelőre. AZtán lehet hogy 100 év múlva már meglenne rá a technika, de még nagyon messze van, nem lát senki annyira előre.
Annyi a lényeg, hogy helyén kéne kezelni a dolgokat.
#8 de ha van esély rá, hogy valaha is meglegyenek az általad említett dolgok, akkor már egyből nem zsákutca. Annó 150 éve az első benzines autóknál szerinted minden elsőre zökkenőmentesen ment?
Pár éve lett nagyon felkapott az elektromos autózás, még nagyon az elején járunk. 150 éve múlva tényleg bármi lehet még.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!