Nem indult ma a kocsi. Kulcselforgatásra a piktogramok világítanak, elektromos dolgok működnek, de továbbforgatva csak halk zúgás hallható, az önindító nem teker. Tipp?
2003-as Suzuki Swift Sedan 1.3 16V az autó. Ma jöttem haza, közben megálltam valahol és nem indult be a parkolóban. Kulcsot elforgatva a piktogramok megjelennek, elektromos ablak, világítás, rádió működik. Tovább forgatva a kulcsot egy halk zúgás hallatszik a háttérben, az önindító pedig nem teker. Segítettek betolni a kocsit, arra beindult, így hazaértem, de itthon leállítva ismét nem indul.
Az önindító megadta magát? Amúgy 2 éve volt már egy önindító csere, egy bontottat kapott 5 ezer forintért. Pikk-pakk indult mindig, téli hidegben is. Semmi baja nem volt 2 évig. Ma egyszer csak nem indult. Előjele semmi nem volt.
Köszönöm a válaszokat előre is!
Ki kellene mérni egy multiméterrel, hogy kap-e áramot az önindító.
Ha igen akkor az a hibás. Ha nem akkor gyújtáskapcsoló vagy relé esetleg immobi, ha volt ezekben már akkor ilyen.
Látatlanban, mivel nem említed a relé kattanását, talán azzal van a baj. Hallgasd a motortérben, hogy hallod-e behúzni. Másodiknak pedig mindenképp mérj rá az önindítóra.
Ahogy korábban is mondták: az önindító ebben a "sorrendben" kapja az áramot
- van egy biztosítéka
- van egy reléje kis és nagyáramú körrel
- elmozduló bendix, ami voltaképpen maga is egy relé és az adja az áramot az elektromos önindítómotorra, ha eléggé előre tudott menni a lendkerék fogai közé.
Tehát megnézheted a biztosítékot.
A biztosítéktáblában ráteheted az ujjad a relére, hogy érzed-e a kapcsolást. Ha más célokra (lámpa, ablakfűtés) van egy ugyanolyan relé, akkor próbaképpen kicserélheted a kettőt.
Hallgathatod a motortérben, hogy próbálkozik-e a bendix. Megtapogathatod a földelő vagy az önindítóhoz menő plusz kábelt, hogy melegszik-e valahol ami után az önindítóval próbálkoztál. Lehet érintkezési hiba vagy törés a szigetelés alatt.
Megfigyelheted, hogy a belső (nem LED-es) lámpa fénye halványul-e egy kicsit, amikor próbálsz önindítózni. Ha igen, akkor legalább a bendixig eljut az áram.
De voltaképpen mindez csak amatőrködés. Kell egy multiméter és rá kell mérni minden elérhető pontra (a minuszokra is), hogy az a feszültség van-e ott indítózás közben, aminek lennie kell.
Gyakori hibajelenség a gyenge akku, bár akkor is meg kellene forgatnia egy kicsit, illetve hallani kellene az önindító felől legalább egy kattanást, ha már ereje nincs másra. Betolás, majd némi közlekedés után azonnal indítva megint nem indul, akkor az akkuhiba viszont kizárható, mert út közben töltődött volna annyit. A leírásból kiderül, közvetlenül leállítás után sem indul, tehát nem akkuhiba.
A halk zúgás hátulról jön, a benzinpumpa hangja, járó autónál folyamatosan mennie kell, ezért indul az indítózáskor.
Kellene egy feszültséget mérni, eljut-e az önindítóhoz, bár a feszültség hiába van ott, ha egy rossz érintkezésen alig megy át áram, ezért elsősorban a kábelezést nézném végig, testelések stb.
Köszönöm a válaszokat!
Igen, lehet, hogy jobb lett volna egy új vagy a régit felújítani. Ez a bontott csak 2 évet bírt, de úgy voltam vele, hogy simán fogja még bírni. A csere után -10 fokban is simán indult mindig a kocsi, napi szinten mentem vele, azonnal indult mindig pöccintésre. Semmi előjel nem volt. Tegnap egyszer csak úgy döntött, hogy 2 év után nem megy tovább.
Nekem is egyik napról a másikra halt le az indítómotor. Simán hazamentem, másnap meg meg se nyekket. Nálam a szénkefetartót a behúzómágnessel összekötö fonott rézvezeték adta meg magát.
Szó szerint elporladt az oxidtól. Erre szakosodott felújítós cégnél tudtam venni hozzá, illetve fel lett még újítva a behúzómágnes, mert ennek érintekzői is el szoktak égni. Ez volt 4 éve, akkor egy 10-esbe fájt alkatrészárban a javítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!