Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autó tényleg...

Az elektromos autó tényleg zsákutca?

Figyelt kérdés

A pannon egyetem rektora szerint az elektromos autónak a lényege valójában, hogy "autóipari lobbi a politika támogatásával kitalált egy divatos irányt, aminek mentén újra lehet gazdasági növekedést és extraprofitot produkálni".

Igaza van?

[link]



2022. jún. 17. 07:22
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
87%

Kevésbé clickbait, de pontosabb cím lehetne az, hogy a "a lítium-alapú akkumulátoros elektromos autók sem fenntarthatóak hosszútávon", de ez úgy hangzik mint valami egyetemi előadás címe, az meg kit érdekelne az alapjarat.hu-n... :P


Különösen megtévesztő ez így, mert az egyszerű ember még azt hiheti, hogy a rektor úr azt mondja, hogy belsőégésű autóknak kéne megmaradnia, pedig egyáltalán nem. Ő azt mondja, hogy ne legyen autód.


Na, igaza van?

2022. jún. 17. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 Beviz Elek ***** válasza:
79%

#5

-Keress statisztikát hogy mennyit meg az átlagos autós

-Nézd meg mennyit fogyaszt egy átlagos villanyautó

-NE KEVERD ÖSSZE A MÉRTÉKEGYSÉGEKET ÉS A FOGALMAKAT. A maximális teljesítményigény lehetett 7GW, ez egy pillanatnyi adat. MO napi termelése 100GWh környékén van most, emellett pedig importál is.

2022. jún. 17. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
70%
Most ez olyan dolog, hogy nyilván az elektromos autó ugyanúgy lobbi IS mint akármelyik normál autó. Csak eddig az olajlobbi volt erősebb.
2022. jún. 17. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
70%

lítium akkumulátorok létrehozásához jelenleg nagymennyiségű édesvízre van szükség, amiből meg hiány van és az elkövetkezendő évtizedekben a vízprobléma lehet majd az egyik, ha nem a legnagyobb problémája az emberiségnek.


Emiatt tényleg nem tűnik hosszútávon fenntarthatónak a lítium-alapú akkumulátoros elektromos autók használata, a jelenlegi gyártási követelmények mellett…


Ez nem azt jelenti, hogy a benzines autózás az környezetbarát.

2022. jún. 17. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 A kérdező kommentje:

#21 Én nem láttam ilyet a cikkben, de egyébként is hülyeség lenne. Az embereknek joga van autóval közlekedni. Főleg úgy, hogy az összes többi közlekedési eszköz "alsóbbrendű" a belsőégésű motoros autóhoz képest.

A tömegközlekedés általában tele van csövesekkel, koszos, igénytelen és kényelmetlen az egész. Ráadásul nem akkor indul, amikor én akarom.

Az ilyen roller, bicikli meg inkább sporteszközök, azok nem közlekedésre valók (már abból is látszik, hogy nem is kell rájuk jogsi).

Gyalog meg csak néhány kilométerre lehet elmenni, városban jó, de hosszú távon nem megoldás.

2022. jún. 17. 11:43
 26/31 anonim ***** válasza:
6%

Kérdező tévedésben vagy!


Az embereknek a belélegezhető levegőhöz és az iható vízhez van joguk… Legalábbis etikai szempontból. Lemondhatsz erről a jogodról, a magad nevében, de másoktól nem veheted el!

2022. jún. 17. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
29%

#25: hát akkor olvasd el :P


"Hasonló a helyzet az autóhasználattal is. Ugyanakkor a szakember szerint a közösségi autózás és a „sharing economy” elképzelések még nagyon gyerekcipőben járnak. Ráadásul a tulajdonosi személet mellett az emberek státusszimbólumként tekintenek az autójukra, ezért rendkívül nehéz változást elérni ezen a téren. Pedig ezeknek a szolgáltatásoknak töredéke volna az erőforrás-igénye ahhoz képest, mint amire a mostani világ fel van építve. Egy ilyen modell akár globálisan is működőképes lehetne."


Amit tényleg nem találsz meg a cikkben az az, hogy a benzin és dízel autóknak meg kéne maradnia.


A többit hagyjuk is, hogy neked jogod van hozzá, meg hogy biciklivel nem lehet közlekedni, nem lenne kiegyenlített vita :))

2022. jún. 17. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:

#26 Ezt a kínai meg amerikai gyárosnak mondd, ezek szennyezik csak igazán a vizet meg a levegőt, nem a kisemberek.


#27 Oké, értem, hogy mire gondolsz, csak továbbra is az a baj, hogy nagyon jó az autómegosztás, de nem alternatíva a saját autóra, ami 7/24 elérhető, és nem kell azon gondolkodnod, ha mondjuk az éjszaka közepén kell valahova sürgősen menned, akkor megvárd a kiérkező carsharinges autód.

Igen, kicsit túllőttem azzal, hogy a biciklivel nem lehet közlekedni. Nyilván lehet, de jóval rövidebb távon, mint autóval.

2022. jún. 17. 12:43
 29/31 anonim ***** válasza:
100%

#28 senki nem vitatja, hogy az autózásnak vannak előnyei. A probléma az, hogy az nem fenntartható, hogy mindenki mindenhova autóval menjen. Nem azért, mert valaki így döntött, hanem azért, mert a bolygó erőforrásai nem bírják el. Ezt a valóságban úgy fogod észrevenni, hogy az autózás egyre drágább és drágább lesz, és egy idő után az átlagember nem engedheti majd meg magának. Ezért lenne jó még azelőtt kitalálni, hogy mit kezdünk a közlekedéssel, hogy ez megtörténne.


Egyébként a jelenleg létező carsharing nem "érkezik ki", hanem csak úgy parkolnak az utcán az autók, és viheted amelyik tetszik. Ha kellően sűrű helyen laksz, akkor tipikusan a lakhelyedtől párszáz méter sétára mindig találsz egyet.

2022. jún. 17. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

Prof. Dr. Ing. Anisits Ferenc cikke a 44. oldaltól olvasható a témáról:


[link]


Érdemes elolvasni az egész cikket.

2022. jún. 22. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!