Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autó valóban...

Az elektromos autó valóban tévút, zsákutca?

Figyelt kérdés

jún. 26. 02:07
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
76%

Hát a jövő az nem ez, az biztos. A gyáraikkal, árakkal, fenntarthatósággal, mindenével együtt.

El nem tudom már képzelni, kb 50-100 év múlva milyen autókkal fognak közlekedni a kispénzű emberek.

jún. 26. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
58%
Nem feltétlen tévút, mert például városi használatra tökéletes ha tudja tölteni az ember. Inkább az a tévút mikor egyesek pár év alatt totális elektromos átállást szeretnének, az szerintem sohasem fog megvalósulni.
jún. 26. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
69%
Nekem mindaddig tévút, amíg megfizethetetlen, de cserébe teljes logisztika kell akár egy 100km-es távra is. Ismerősöm tavaly 10 millióért vett egyet újonnan, és nyáron (légkondi, stb.) 50km-t tud menni.
jún. 26. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
29%
Akkor azzal nagyon átverték ismerősödet.
jún. 26. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
65%
Ez a teljes átállás vízió tévút. Tegnap tankoltam az "elavult" autóm és 1000km ír ki 3 perc töltéssel. És olcsóbb mint a villanyos verziója. Nekem nincs ingyen napelemem (meg le is sz@rom) Van létjogosultsága a villanynak, de, hogy mindenkinek az legyen, és ne legyen még nagyobb szakadék a társadalmi rétegek között elképzelhetetlen. Olcsó autó nélkül. Az, hogy egy kocsi belső égésű motorral 10 millio villannyal majd 20. Ez piacilag nonszensz. És ahogy elmaradt a támogatás be is dőlt az egész a pics@ba.
jún. 26. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
13%
Az elektromos autó a jelen és a jövő. Minden csak nem zsákutca.
jún. 26. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
37%

Igen.

Vagyis olyan formában, hogy majd csak elektromos autók fognak járni, egy marhaság! Inkább csak egy alternatíva. Mint ahogy benzines mellett eddig is volt dízel, meg CNG/LPG. Egyik sem váltotta fel a másikat. Ugyanúgy lesznek belső égésűek, szintetikus üzemanyagokkal.

"kb 50-100 év múlva milyen autókkal fognak közlekedni a kispénzű emberek." Szerintem addigra ez lesz a legkisebb gond. A civilizációnk nem fog működni a jelenlegi formájában. Alapvetően fog minden megváltozni.

"Ismerősöm tavaly 10 millióért vett egyet újonnan, és nyáron (légkondi, stb.) 50km-t tud menni." A mai árak mellett 10 millióért full elektromos újonnan?! Milyen típus? Valami városi kisautó alapfelszereltséggel? 10 millióért kicsit jobban felszerelt hagyományosat is már nehéz találni. A Dacia Spring az egyik legolcsóbb elektromos autó. Az bele is fér ebbe az árba. De azt hiszem az is elgurul 150-200 km-t egy töltéssel. 50 km-es hatótávja jellemzően valamilyen plug-in hibridnek lehet. De az nem elektromos autó attól, hogy bizonyos körülmények között elmegy elektromos hajtással!

jún. 26. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
61%
Benzines autóm van, egy tankolás ha a fizetést nem számolom bele 2-3 perc Ennek ellenére szinte minden tankoláskor várnom kell a sorban. Ezek szerint az elektromos autók tankolási idejét alapul véve az ország teljes úthálózatán végig kellene hogy legyen töltési lehetőség.
jún. 26. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 Morzsi007 ***** válasza:
87%
Igen, városban jó lenne, de horror áron van egy kisebb benzineshez képes és akkor kell mellé egy normális autó is, minden más esetre.
jún. 26. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
21%

Nem az, de az tény, hogy ez egy hosszabban elhúzódó folyamat lesz és az átállás se lesz valsz 100%-os.


Ami a felhozott érveket illeti:

A belsőégésű és elektromos közötti árkülönbség egyre csökken.


Illetve a jobb elektromosok simán megtesznek már 400 km körül valós körülmények között (papíron 500 felett, de az nem reális).


Azt kell kivárni, mire az olcsóbb autók hatótávja is hasonló lesz, akkor fog igazán elkezdeni terjedni.


Még egy gondolat: egy átlag belsőégésű fizetéssel együtt kb 5 percet tölt a kútfejnél és ezzel kb 700 km-re elég üzemanyagot szerez (tudom, van amelyik elmegy ezret, a kis benzines meg csak 500-at, így jött ki a 700). Az elektromosaknál meg ugye sokféle töltő van, illetve egyre gyorsabbak. Számoljunk úgy, hogy 700 km töltést (valsz 2 részben) 1 óra alatt szerez meg (vannak gyorsabb és lassabb töltők is ennél). Azaz hasonló kihasználtság mellett 12-szer annyi töltő kell, mint kútfej ugyanannyi autó kiszolgálásához. Mivel sokan otthon töltenek, így valsz jóval kevesebb. Viszont töltő könnyen telepíthető kb bárhova.

jún. 26. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!