Némelyik ember aki simán megtehetné, hogy vegyen fiatal autót miért jár régi huszonéves autókkal?
Én sem érzem a '89-es autómról hogy atombunker lenne, de nem is űtközésre vettem, hanem közlekedni, a régi swiftnél masszívabb azért, és rendesen fémből van mindene, nem rozdsdából.
nulla légzsák, abs volt, de azt elmulasztottam. :D :D
Tudom, imádom is. :)
Amire nem számítottam, hogy mások is imádják. :)
De ez nem baj. :)
Én egy 1999-es Mazdában ülve karamboloztam 2021-ben. Elaludtam vezetés közben egy gyorsforgalmi úton 110 km/h tempónál, szalagkorlátnak hajtottam, az visszadobta és a két szalagkorlát között pörgött az autó, ide-oda csapódva, míg meg nem állt.
Sértetlenül szálltam ki az autóból. Hogy ebből mennyi múlott a Mazda tervezőmérnökein és mennyi az őrangyalaimon, azon lehet vitatkozni, mindenesetre én maximálisan elégedett voltam az autó biztonságosságával.
24. Ez ok, de a szalagkorlát "puha". Láttam már 405-öst ugyan így pörögni, nagy baja nem lett annak sem. Itt a nagyobbacska tengelytav es a nem magas építés hozta.
Nem lefikázni akarom az autót, hanem csupan rávilágítani arra, hogy egy frontális ütközésnél jön ki igazán a korkülönbség a technológiában.
Kérdező, te pl a mobilodat pusztán azzal az indokkal a kukába szoktad hajítani, hogy már régen vettél újat?
Mert az én telefonom pl most lesz 5 éves. Tökéletesen működik. Telefonálásra netezésre tökéletesen alkalmas, mobilalkalmazások kifogástalanul futnak rajta, noha főfrissítést már nem fog kapni. Képekből is szépeket készít. Videókból 4K-t. Nekem elég. A 128GB tárhelynek alig több mint a felét laktam be. Az akkuja szoftveresen mérve még 90%-os. Eszem ágában nincs kidobni és sok százezerért megint másikat venni, csak azért mert már 5 éves. És nem azért mert ennyi megtakarításom se lenne.
Ugyanígy vagyok az autómmal. Nem fiatal, de amire használom, arra nekem tökéletesen alkalmas. Végig vigyáztam rá, garázsban tartom, minden karbantartást megkap, nem egy ütött-kopott rozzant kotla. Nem rozsdásodik. Bárhova bármikor el mernék vele indulni. A-ból B-be bármikor, kényelemben elvisz. 1,3 tonnában 160 lóerővel még azt se mondanám, hogy szánalmasan gyenge csotrogány lenne. A biztonságot pedig nem is értem... Ennek is bőven 5 csillagos a töréstesztje, van benne front-, oldal-, függönylégzsák, ESP, stb... Nem új autó, de nem is egy Zsiguli szintű őskövület a 70-es évekből. A 2000-es, 2010-es évek autói és a maiak között nincs nagyságrendi különbség biztonság szempontjából.
Csak azért mert nem a legújabb forma, nem hibrid, stb. mi a lókukkernak kellene milliókat kidobálnom az ablakon?! Egy új autót is pont ugyanerre használnék. Csak beleinvesztálok feleslegesen milliókat. Drágább az adó, a biztosítás, a szerviz. Csak azért, hogy a szomszéd, meg ismeretlenül mások így nem gondolják rólam, hogy hú de gazdag csávó vagyok, hát istenem, magasról teszek rá! Sosem volt célom színházasat játszani.
25 éves, azaz '98-as autó, kb G Astra kategória. Sokan járnak még ilyen autókkal. Aki keveset autózik, főleg városban, nem Európát autópályázza keresztül-kasul, meg nem "autóbúza", hanem olyan eszköz a kocsi, mint egy mosógép, annak még megfelelhet. Ha városban koccansz vele, jó eséllyel nem fogsz belehalni.
30 éves már OT-zhat. Ott valószínű érzelmi faktor, nosztalgia is belejátszik. Meg most őszintén, egy 30 éves autó helyett ha veszel egy 20 évest, olyan jól jársz? Mert szerintem nem biztos. Öreg sokadik tulajos lutri használt autónál simán lehet, hogy a 20 éves rosszabb állapotú, megbízhatatlanabb, költségesebb, mint egy jól karbantartott 30 éves.
Új vagy pár éves autónál sok millióért meg már ott az anyagi faktor. Nem biztos, hogy mindenki megengedheti magának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!