A dobfék vagy a tárcsafék jobb?
#12 Motoron ugye a jobb kezednél van az első fék, a jobb lábadnál a hátsó fék. Nekem nem sok motoron van tapasztalatom, Simsonon, MZ-n dobfék a hátsó, Hondán 125 köbcentiig szintén, illetve 250 köbcentin is a VTR250 már tárcsafékes, a CBF250-en dob. Én ilyeneken lépdeltem felfele, amikor a jogsim csináltam.
Pl. amikor a szűk körözést csinálod, tárcsaféknél úgy jár a lábad a hátsó féken, mint a kolibri vagy pillangó szárnya, ütemesen. Dobféknél picit más a helyzet, nagyon érezni kell, hogy tudjál csak picit fékezni. Az a pedál "normális" motoron olyan,hogy hozzáérsz, és fékez. Kanyar közben ha első fékre nyúlsz mert elkottáztad, szinte tuti az esés, hátsó fékkel lehet szűkíteni-korrigálni az ívet. Ilyenkor nagyon nem mindegy, mennyire ismered a gépet és milyen a fék. Dobfékbe szinte csak taposni lehet.
Ahogy #11 is írta személyautónál nem veszed észre a különbséget, motoron azért elég más a helyzet, már egy szimpla vészfékezés sem úgy néz ki, hogy beletapos/markol az ember a fékbe. A felépülő erőt meg úgy érzed, hogy lassan nyomod a pedált és nem épül a fékerő, meg máskor csúszik meg stb.
A saját járművét ismerje mindenki. Én 1 hónapos jogsival vezettem annó az akkor 20 éves toyotát, első dolog volt megtudni, mikortól csúszik a jármű, megtanulni, hogy inkább motorfék, időben lassítás, kanyarban viszont nyomni a gázt, hogy a hóbuckákban ne akadjak fenn. Ismerd meg a saját járgányod, ennyi a lényeg. Én esős úton alapból fékpróbával kezdek olyan járművel, amiben nincs ABS, de még ABS-szel is hasznos, mert amúgy nem jó buli vészhelyzetben szembesülni azzal, milyen erővel nyomja vissza a pedált az aktivált ABS.
9. Ritka hülyeséget írsz.
Mi az hogy meglepően nagy holtjáték??
Felépülni a betegnek kell, nem a fékerőnek.
Pont úgy kell fogni mindegyiknek, rögtön és késedelem nélkül és a holt játék se lehet nagyobb a megengedettnél.
Mi lenne a kocsikkal ha nem egyformán " épülne fel ", ha az elején tárcsa van , hátul pedig dobfék.
17. Te mindent össze keversz.
Nem keményedik fel a gumi , a megcsúszás az erős fékezéstől van.
Gyanítom hogy még neked semmi gyakorlatod nincs és ezért irkálsz hülyeségeket.
Hát, a tárcsafék profi abban, hogy berohadjon. :D
1 nap állás után úgy beáll, hogy 1-esben alig bírja megmozdítani az autó.
Egy nagy roppanás, és szétold.
Na ilyet a dobfék nem tud.
Amúgy kis felületen, sokkal nagyobb erővel fékez, mint a dob.
Ott kis erő, nagy felületen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!