Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen logika alapján döntik...

Milyen logika alapján döntik el a tervezők, hogy dob vagy tárcsafék kerüljön-e hátra?

Figyelt kérdés
Azért tettem fel a kérdést mert van ahol nem értem miért van tárcsa hátul van ahol nem értem miért nincs. Pl: Vw polo 1.4(75ló) elől hátul tárcsa, de utolsó generációs celica gyengébb verziói pedig dobot kaptak hátul. Vagy Mazda mx-3 az 1.6 hátul dob de az 1.8v6 már elől hátul tárcsa. Vagy pl régebbi A3 elől hátul tárcsa de hátul egészen kicsike tárcsa van. Erre van valami matek vagy ez hogy van? Értelem szerűen egy bizonyos teljesítmény fölött szükséges, hogy elől hátul hűtött sok dugattyús tárcsafék legyen lek, de most nem ezekről van szó.

2022. jan. 1. 09:19
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%
Megpörgetik a random sorsoló kereket, aztán ahol megáll, azt teszik bele.
2022. jan. 1. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Mesélj még🤗
2022. jan. 1. 09:25
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Pénz. Az elég fapados autónál még megtehetik, hogy dobféket szerelnek, akkor meg is teszik. Hátul nem kell akkora fékerő, így könnyű autóknál ezt el lehet játszani.
2022. jan. 1. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
85%
Árkategória, tervezett felhasználási kör, felszereltségi szint, futómű fajtája, meg még egy tucat egyéb. A dobfék alapvetően olcsóbb és megbízhatóbb, mint a tárcsafék, főleg, ha még a kézifék jelenlétét is számításba vesszük, ami dobfékkel sokkal jobban működik, olyannyira, hogy csak a kézifék miatt létezik a dobtárcsa, ahol az üzemifék tárcsájának belsejébe beleraknak egy pici dobfék mechanizmust csak a kézifék kedvéért, ahelyett, hogy kilincses kézifékes tárcsafék nyerget használnának. Persze nagy teljesítményű autóknál nem annyira lényeges, ráadásul az elektromos kézifék terjedésével ez a probléma ki van lőve, ezért (is) nő a hátsó tárcsafékes autók aránya.
2022. jan. 1. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 krwkco ***** válasza:
93%

A tárcsafék jobban hül, ezért csak kis teljesítményű autóknál jön szóba a dobfék. Ott is csak hátul, mert fékezéskor elől nagyobb a lenyomóerő és emiatt, meg az elöl levő motor súlya miatt az első kerekekkel erőteljesebben lehet fékezni.

De ha a tárcsafék jobb, akkor miért szórakoznak a gyárak a dobfékkel? Gondolom olcsóbb a gyártása. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy a tárcsaféknél a kézifék megvalósítása is bonyolultabb.

2022. jan. 1. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Könnyű, kis teljesítményű, olcsó autókba kerül dobfék hátulra, mert az is elég és olcsóbb a gyártása.
2022. jan. 1. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
56%
Amúgy azt dobfékkel kapcsolatban ne felejtsük el, hogy valóban rosszabb a hűtése, mint a tárcsaféké, azonban nagyobb hőterhelést bír el, mint a tárcsafék, tehát lassabban is melegszik fel. Sportautókba már csak emiatt sem raknak dobféket, mert egy kerámia dobfék baromi nehezen érné el az üzemi hőfokot, viszont utána például pályaversenyzésnél két kanyar között nem lenne ideje visszahűlni. Ellenben a tárcsaféknek hiába jobb a hűtése, a hőterhelési tényezője relatív kicsi, így sportautók esetében elég könnyű túlhevíteni őket.
2022. jan. 1. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Arról tudok nyilatkozni, amilyen autó volt.

Trend: újabban jobban preferálják hátul is a tárcsaféket. Tényleg csak a nagyon olcsó (nem pejoratív értelemben) és vagy belépő szintű városi kisautókat szerelik dobfékkel, amit relatív gyenge (max 100 Le körüli) motorral szereltek és viszonylag könnyűek (1-1,2 tonna).

Régebben (2000-es évek, ennél régebbi autóm nem volt) szintén a súly, a terhelhetőség és a motorerő volt a döntő. Pl ha egy akkori átlagos tömegautót nézünk: Opel Astra H.

1.4 benzin hátul dob.

1.6 gyengébbik benzin: hátul dob.

1,6 erősebbik benzin, 1.8 összes benzin, 2.0 benzin, 1.6 turbós benzin, 2.0 turbós benzin, azaz 115 Le fölött mindegyik tárcsafékes.

Összes dízel tárcsafékes.

Kombi karosszéria, a nagyobb terhelhetőség miatt már a 90Le-s 1.4 szívó benzines is tárcsafékes.

Én látok ebben logikát. Nyilván ha különböző márkákat típusokat nézünk, akkor van átfedés. És mindkettőre lehet ellenpéldát is felhozni. Nincs olyan határszám akár tömegben akár teljesítményben, ahonnan "kötelező" lenne a tárcsa. De általánosságban elmondható, hogy az erősebb, nagyobb tömegű és/vagy jobban terhelhető kivitelek kaptak hátul alapból tárcsát.

2022. jan. 1. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Nekem pont polo 1.4 75 autóm van. Hátul dobfékkel.
2022. jan. 1. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Milyen évjáratú utolsó?
2022. jan. 1. 21:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!