Mindegyik jó arra a helyre tervezve, ahova aztán kerül.
Mindegyiknek van előnye-hátránya.
(Aztán lehet tovább kérdezni, hogy az 1 vagy a 2 dugattyús tárcsafék a jobb, ha jobb a 2 dugattyús, akkor miért nem azt rakják mindenhova?)
És így tovább..
2023. febr. 5. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
2/32 anonim válasza:
A tárcsának jobb a fékhatása. Szerintem, cserekor kevésbé szopás. Kevesebb karbantartást igényel.
A dob olcsóbb, környezeti szennyeződésre pl sárra kevésbé érzékeny. Van ennek is előnye.
2023. febr. 5. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
3/32 anonim válasza:
Alapvetőleg a tárcsafék. Gondozásmentes, öntisztítő, magasabb fékerő. Ellenben jobban melegszik és gyorsabban kopik.
A dobfék tartósabb ellenben időszakos tisztítást igényel, fékereje kevesebb mint a tárcsáé, hőtermelése is kisebb.
2023. febr. 5. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
4/32 anonim válasza:
A tarcsafeknek erosebb a lassito hatasa, a dobfeknek viszont jobb a rogzitofek-funkcioja. Mindketto jo, csak masra. Az eggyel korabbi automban a hatso tengelyen 2 kulon fek volt: egy tarcsa amivel lassitott, es egy kicsi dobfek, ami kezifekkent volt hasznalatos.
2023. febr. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/32 anonim válasza:
Ha megfigyeled sok új átlagos teljesítményű autónál is dob fék van hátul.
2023. febr. 5. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
6/32 anonim válasza:
Mindkettő másra és másért jó.
2023. febr. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
7/32 anonim válasza:
Attól függ. Motorosként hátul jobb szeretem a tárcsaféket és 500 köbcentitől kezdve nem is tesznek dobféket, mert a manőverezésben, ívszükítésben sokkal fokozatosabban és finomabban kezelhető a tárcsafék. Egy kisebb krosszmotoron viszont ahol jellemzően úgyis csak lórugásszerűen alkalmazza az ember a hátsót, felesleges lenne a tárcsa.
2023. febr. 5. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
8/32 A kérdező kommentje:
A két fék között használatban sincsen érezhető különbség? Funkcióban?
2023. febr. 5. 21:26
9/32 anonim válasza:
#8 Dehogynincs. Csak ugye nem tudni, milyen járműről beszélünk. Motoron például ha a hátsó fék dobfék, meglepően nagy holtjátéka van a pedálnak, és egész máshogy épül fel a fékerő a fokozatos nyomással.
De ha egy olyan autóról beszélünk, amiben van ABS, akkor neked felhasználóként édes mindegy.
2023. febr. 5. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
10/32 anonim válasza:
Én nyugodtabb vagyok ha elől tárcsa hátul dob van. Két különböző technológia nem valoszinű hogy egyszerre adja meg magát
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!