Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes még 20 éves autót...

Érdemes még 20 éves autót napi használatra venni vagy ezek már csak hobbiautók?

Figyelt kérdés

Audi A4

Audi A6

Volkswagen Passat B5

Volkswagen Bora

Volvo S60

Volvo S80


Ezek tetszenek. Napi 60km-t kéne autóznom. Úgy értve, hogy oda-vissza 30.

Újabb autóra nincs keret, kb 1 millió körül tudok a vételárra szánni. Meg legyen nagy autó és mindenképpen szedán.



2022. okt. 14. 21:15
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 31/81 anonim ***** válasza:
29%
#30 vagyok, kifelejtettem, hogy ennyiért a "legyen nagy" és a "mindenképpen szedán" kifejezéseket felejtsd el.
2022. okt. 15. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/81 A kérdező kommentje:

Akkor sajnos kevés vagyok ezekhez a kocsikhoz.


Na és egy Skoda nem lenne jó? Egy Superb? Vagy legfeljebb egy Octavia?

2022. okt. 15. 02:43
 33/81 anonim ***** válasza:
73%

Inkabb vegyel Toyota Corollat. Nagyon megbizhatoak es ha vigyazol ra akkor tudod hasznalni meg 10 evet. 1-1,2 millioert lehet kapni 2005-s evjarat koruli peldanyokat.


Skodak is jok. Gyakorlatilag ugyan az mint a VW csak olcsobb.

2022. okt. 15. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/81 anonim ***** válasza:
77%
Nincs ezekkel semmi gond, ha normális gazdáik voltak, aminek a kiszűréséhez sok szerencsét.Amúgy sokkal jobb ezekkel autózni mint a hasonló árban lévő más autókkal, szóval ha találsz olyat aminek nem lóg a bele, csapj le rá.
2022. okt. 15. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/81 anonim ***** válasza:
82%

Ne sajnálj előtte egy alapos átvizsgálást. Inkább adj ki 20-30 ezret, és ha kiderül hogy egy rom, akkor ne vedd meg, mint legyen egy pénztemetőd, ami sosem lesz már jó autó.


Csak egy elrettentő példa a jó vételnek látszó pénzégetésre:

[link]

Ha az eladó nem megy bele egy ilyen szintű átvizsgálásba, akkor helyből felejtsd el az autót.

2022. okt. 15. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/81 anonim ***** válasza:
85%

Nézd, lusta voltam elolvasni az előző 35 komment mindegyikét, de ideírom, mert - sokakkal szerintem ellentétben akik itt kommentelnek - nekem volt már pár öreg autóm napi használatban, és tudok is ezt-azt a kínálatról.


A VW konszernnél az van ebben az időszakban (késő '90-es, kétezres évek), hogy a szívó benzinmotorjaik eléggé felejthetőek voltak kivétel nélkül, fokozott olajfogyasztás mindegyikre jellemző már 160-170 ezer kilométerrel is, gyújtásproblémák jellemzőek még, benzinből is mind túl sokat fogyaszt a teljesítményéhez mérten, lusta, béna de hangos motorok, cserébe legalább az nem jellemző rájuk hogy teljesen tönkremenjenek idejekorán. Viszont most már mind 20+ éves, tehát egyik sincs idejekorán. :)


Az 1.9 TDI-ről meg ódákat zeng mindenki, nem véletlenül, tényleg egy nagyon tartós konstrukció - azonban tartós NEM EGYENLŐ költségmentes! Az 1.9 TDI is megkéri a karbantartását, cserébe tényleg örök élet +1 nap, ameddig nem akarod széttuningolni, mert tuning alapnak is elég jó. Pont emiatt a legtöbb ezekből már rég valami vidéki jampigyereknél van okosba megcsipszelve érzésre 300++++ lóerőre, na ilyet tilos venni, azt tényleg szerelheted naponta. Gyáriasat ha találsz, szerintem mai napig jó vétel, tök mindegy hogy Golf, Bora vagy Passat, esetleg A4 aminek az orrában van.


Egy szintén jellemző probléma ennek a kornak a Volkswagenjeivel a borzalmasan, undorítóan öregedő belső tér. A késői kilencvenes, korai kétezres évek német autóiban jellemző volt az all-in hozzáállás a soft touch műanyagokhoz, mert újkorukban tök prémium fíling volt hogy hozzáérve nem kopogó műanyag, hanem valami kicsit puha dolog volt amit bevontak vele, matt volt a felülete, szóval esztétikus volt, na. Viszont már elég régen tudjuk, és ahogy ezek az autók öregednek, csak egyre inkább így van - a soft touch anyagokkal bevont műanyagok olyan ótvarul tudnak lekopni, kifehéredni, kifényesedni, hogy az embert tényleg elfogja a hányinger tőle, akkor már sokkal inkább ülnél egy kopogós, igénytelen, de legalább tartós és 20-25-30 évesen is vállalható belterű japán, vagy korábbi német soft touch-mentes autóban.


BMW-t nem írtad, aminek lehet örülni, mert 1 millióért épkézláb BMW, na az tényleg nincs. Úgyhogy arrafelé szerintem ne is nézelődj nagyon, maximum valami E36 16i compact akadhatna horogra, de annál jobb autók is vannak azonos áron.


Volvoról semmit, de tényleg nullát tudok, sosem érdekeltek. Ami viszont biztos - 1 millió forintból nagyon nagy szerencse kell ahhoz, hogy a felsoroltakból, vagy bármilyen 2000-es évekbeli nagy szedánból találj olyan példányt, amit tényleg nem havonta kell szerelőhöz vinni ha befogod napi használatra. Kereskedéseket kb ki is lehet zárni, ők már erre is rárakták a profitjukat, szóval ott 1 misiért 7-800 ezret érő autókat lehet venni, ami meg már tényleg a 100-ból 1 se kategória.


Szerintem dobj rá egy kicsit, ha megbízható autót szeretnél. Mondjuk vidd fel 1,5-re, és annyiból is ugyanezeket a modelleket nézegesd, csak akkor már az ársáv tetejéről.

2022. okt. 15. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/81 anonim ***** válasza:
82%

Ja, a lényeget kihagytam.


ROZSDA.


20 évesen már mindre jellemző, kivéve persze Audi, de ott is vannak "csodák". Hiába veszel egy tényleg szépen tartott autót, ha aztán kiderül hogy a nyúlványoknak kaputt.

2022. okt. 15. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/81 anonim ***** válasza:
0%
Inkább régi suzukit
2022. okt. 15. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/81 anonim ***** válasza:
70%

Na azt pont ne, azok mára már rommá rohadtak. Azok már az "eldobható pizzafutárautó" kategóriába tartoznak.

Ha Suzuki, akkor új Swift, SX4, Ignis.

2022. okt. 15. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/81 A kérdező kommentje:
Legfeljebb a régi Swiftet megvenném, csak mert az a legolcsóbb, de egy újabb Suzukira nem adnék ki 1 milliót. Akkor inkább gyűjtök még 1-2 évet egy németre
2022. okt. 15. 12:50
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!