Érdemes még 20 éves autót napi használatra venni vagy ezek már csak hobbiautók?
Audi A4
Audi A6
Volkswagen Passat B5
Volkswagen Bora
Volvo S60
Volvo S80
Ezek tetszenek. Napi 60km-t kéne autóznom. Úgy értve, hogy oda-vissza 30.
Újabb autóra nincs keret, kb 1 millió körül tudok a vételárra szánni. Meg legyen nagy autó és mindenképpen szedán.
Ez a keret jelen piaci helyzetben sajnos nagyon szűkös, tehát az Audi, Volvo vonalat én hanyagolnám. Ezek közül a Bora az, ami esetleg játszik ennyiért. Legjobb talán egy adagolós TDI lenne (90/110 LE). De még ez sem biztos, hogy belefér 1 millióba.
Esetleg felvehetnéd a listába az azonos műszaki alapokra épített Seat Toledot és Skoda Octaviát, vagy a kisebb Fabiát, Cordobát.
Ebből az összegből olyan nagyon nem kéne válogatni, mert könnyen szopóroller lehet a vége. Nem lehetetlen ennyiért olyan autót venni, amivel még pár évig eljársz. De nem keveset fogsz menni, szóval nagyon fontos lenne, hogy jó állapotban legyen a gép. Ez pedig azt jelenti, hogy nem a vágyaidra, hanem az eszedre kell hallgatni. Majd később veszel jobbat. Ha pedig olyan munkahelyre ingázol, amiből ezt nem engedheted meg, akkor meg kell fontolni, hogy megéri-e azért messzebbre járni dolgozni, hogy a pénzt a bejárásra költsd!
Muszáj utazni, itt vidéken rosszak a lehetőségek.
2,1 millió megtakarításom van, de nem akarom az egészet elkölteni most egy autóra.
Már csak pár évig lehetne ezzel a 20 évessel eljárni? Úgy terveztem, hogy egy 10 évig még használnám.
Nyilván nem erre akarod elverni a pénzed. 15-20 éves autóban 10 év azért nem nagyon van benne. Nézd meg, hány 25-30 éves autót látsz az úton! Nem sokat. Ha más nem, a karosszéria elkezd rohadni, aztán évente hordhatod lakatoshoz. Végül nem lesz olcsóbb, mintha vennél egy fiatalabbat.
Én ilyen keretből jól kiszélesíteném a keresési határokat. Ha drágábban találok olyat, amire nem kell költeni, akkor az is lehet jó vétel. De az olcsóbbak közt sem árt körülnézni. Lehet, hogy 6-800-ért árulnak valamit ismert hibákkal. A maradékot elköltöd rá, és amit te csináltatsz meg, az tuti új benne. Vagy ha esztétikai hiba miatt olcsóbb, az is lehet jó vétel. Hamar meg lehet szokni pár festékhibát, meghúzást. A lényeg, hogy ne rohadjon, mert azt szakszerűen javítani horror összeg, de általában nincs is olyan lakatos, aki képes rá. Itthon a taknyolás, kókányolás megy, ami egy-két évet se bír ki, és már rügyezik újra.
Értem. És ha hozzáadnák még 1 milliót és vennék egy 2010 környéki autót, az jobban megérné?
Múltkor láttam második generációs S80-ast 2 millió körül, de ahogy nézem, már elvitték.
A legfontosabb, hogy felejtsd el az S80-ast, és hasonló autókat! Prémium autó, korához képest fejlett, bonyolult, drága alkatrészekkel. Nagy átlagban az 1-2 milliós kategória szar állapotú autókkal van tele. Minél puccosabbat veszel, annál leéltebb lesz. Egyszerű, de jó állapotú autót érdemes venni, ha szeretnél a jövőben is pénzt megtakarítani.
Az összes megtakarításod elkölteni nem szabad! Sosem tudhatod, mikor és mire kell hirtelen a pénz.
Egy 20 éves autó még nem feltétlenül hobbiautó. Sokaknak inkább szükség-autó. Lehet 2-3 évesen vették, csak közben úgy alakult a gazdasági helyzet, hogy nincs módjuk lecserélni.
Az általad felsoroltakból egyiket sem venném 20 évesen, főleg egymilliós keretből. Egymillióból a 20 éves lenézett kis presztizsű autók kínálatának tetejét nézegessed, ha napi használós, és nem napi szerelgetős autót szeretnél. Corolla, Yaris, 2. generációs Swift, G-Astra. Lényeg, valami szívó benzinest, minél kevesebb extrával, mert ami nincs benne az nem romlik el. Az Ignist nem mertem mondani, mert lehet hogy napi 60 km-re nem kényelmes már. És viszonylag sokat fogyaszt (7-8 liter). Az ára meg, lehet hogy a megbízható igásló jellege miatt már irreális magasságokba emelkedett, egy 17-18 éveset már meg sem kapsz 1 milláért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!