Ennyire kényelmesek az emberek vagy miért nem tudnak az autó adta kényelemről lemondani?
Nyilván most nem arról beszélek amikor tényleg szükséges az autó, mert olyan a munkája stb., ez érthető.. de azért szerintem az autósok 80 százaléka csak kényelemből használja az autóját.
Mikor nagyon felment a benzin ugyanúgy mentek tankolni az emberek, most meg ez a dízel pánik....
Nem tudom én simán le tudom tenni a kocsit, BKVval és vonattal simán járok dolgozni, vásárolni is el tudok menni autó nélkül..
#18 "Mert mondjuk lassan teljesen tönkrevágjuk a bolygót?"
Fú de tudatlan kérdést tettél fel, te jó ég...
Elismered, hogy csak egy csepp a tengerben, de te milyen jogon vonsz minket felelősségre, amiért beletöltjük azt a cseppet a tengerbe? Mindeközben... miről is írtad ezeket a sorokat? Egy elektronikus készülékről? Amit elektromos árammal töltöttél fel? Ami elektromos készüléket keresztül jut internetkapcsolathoz? Ami hatalmas elektronikus adattárolókhoz csatlakozik? Tulajdonképpen mennyi áram is szükségeltetik ahhoz, hogy mindez létrejöjjön? És mi is állítja elő azt az árammennyiséget? Ja hogy 39% (2019) fosszilis forrás? Nincs több kérdésem...
"Mert drága a fenntartása mind neked egyéni szinten"
És neked ahhoz mi közöd? Szerinted ez egy valós érv?
"mert ugye a város az autók miatt undorító."
Nem, a város attól undorító, hogy mindennapi életre van kialakítva, nem pedig nyaralásra. Nem az autóktól lesz undorító, hanem MINDENTŐL, ami a mindennapi életünk. Zsúfolt infrastruktúra, irodaházak, boltok/üzletek... szerinted New York az autóutak miatt kapta a "betondzsungel" becenevet, vagy pedig a felhőkarcolóktól és egyéb emeletes épületektől?
"Elismered, hogy csak egy csepp a tengerben, de te milyen jogon vonsz minket felelősségre, amiért beletöltjük azt a cseppet a tengerbe? Mindeközben... miről is írtad ezeket a sorokat? Egy elektronikus készülékről? ...."
Ez a logika oda vezet, hogy ha már szennyezed a környezetet - ami a 21. századi életvitel mellett gyakorlatilag biztos - akkor már ne is törődj a témával egyáltalán. Ez pedig nem ellenérv arra, amit leírtam.
"És neked ahhoz mi közöd? Szerinted ez egy valós érv?"
Igen, ez egy valós érv. Persze ha neked ez nem számít, akkor értelmeszerűen nem vonatkozik rád. Az viszont, hogy az egész közösségnek drága, nyilvánvalóan számomra is fontos és van közöm hozzá. :)
"Nem, a város attól undorító, hogy mindennapi életre van kialakítva, nem pedig nyaralásra. Nem az autóktól lesz undorító, hanem MINDENTŐL, ami a mindennapi életünk. Zsúfolt infrastruktúra, irodaházak, boltok/üzletek... szerinted New York az autóutak miatt kapta a "betondzsungel" becenevet, vagy pedig a felhőkarcolóktól és egyéb emeletes épületektől?"
Igen, és a széles, sok sávos autóutak miért vannak? A lebetonozott hatalmas üres terek, amiket szimplán az éppen nem használt autók tárolására használunk (értsd: parkolók) mire vannak? És ki a tököm beszélt New Yorktól?
Az autók túlzott használata nagyvárosokban, mind az élhetetlenségükhöz járul hozzá.
"Ennyire kényelmesek az emberek vagy miért nem tudnak az autó adta kényelemről lemondani?"
Hadd költse már az ember arra a pénzét, amire ő jónak látja. Én sem szólok bele abba, hogy te milyen szemetet vásárolsz, milyen fölösleges dolgokra költöd a pénzedet, hát kérlek, hogy te sem tedd ezt. Ilyen nehéz megérteni?
#22
"Ez a logika oda vezet, hogy ha már szennyezed a környezetet - ami a 21. századi életvitel mellett gyakorlatilag biztos - akkor már ne is törődj a témával egyáltalán."
Köze sincs ahhoz, amit írtam. Én nem azt írtam, hogy szarjuk le az egészet, épp ellenkezőleg, én arra utaltam, hogy te milyen jogon szólod le az autóst, miközben te is használsz olyan dolgokat, amik SOKKAL nagyobb mértékben szennyezik a környezetet. Ahogy írtam a #2 válaszom végén is: ha te ennyire komolyan veszed, hogy az autóst felelősségre vonod, akkor mutass példát és szabadulj meg te is a kárt okozó eszközeidtől.
Amúgy az meg már csak az én személyes véleményem, hogy talán valóban le kellene szarni az egészet. A globális felmelegedés az emberiséget veszélyezteti csak, nem a Földet. Ha végignézel az emberi civilizáció jelenlegi helyzetén, megérdemeljük mi ezt az egészet? Hát nem igazán. Ha mi kipusztulunk, a Föld megújul és a természet is visszaveszi az uralmat - ami neked kifejezetten nagy szívügyed, amennyire utálod a betont.
"az egész közösségnek drága, nyilvánvalóan számomra is fontos és van közöm hozzá"
Nem, az égvilágon semmi közöd nincsen hozzá. Itt személyes pénzügyekről beszélünk. Semmi közöd más pénztárcájában turkálni. Kizárólag a sajátodhoz van közöd.
"Igen, és a széles, sok sávos autóutak miért vannak? A lebetonozott hatalmas üres terek, amiket szimplán az éppen nem használt autók tárolására használunk (értsd: parkolók) mire vannak?"
És erre csak az autóknak van szüksége? Ha az emberek letennék az autót és emiatt megsokszorozódna a buszok száma (nem mintha lenne erre pénz, szóval már csak ezért is hülyeség), akkor azoknak nem kellene többsávos út, meg hatalmas parkolók?
"És ki a tököm beszélt New Yorktól?"
Szomorú, hogy még egy ilyen egyszerű példának az értelmezése is gondot jelent számodra.
"Az autók túlzott használata nagyvárosokban, mind az élhetetlenségükhöz járul hozzá."
A nagyvárosok soha nem azért léteztek, hogy ott élj. Ideje lenne ezt megértened. A nagyváros célja az, hogy a lehető legkisebb helyre be legyenek sűrítve mindazok a dolgok, amiket az élőhelyeden (kisebb városok, falvak) nem akarsz látni.
Fővárosban napiszinten felesleges az autó. Festőnek, kőművesnek, burkolónak szükséges a munkája miatt. Vidéken szinte minden háznál van autó. A munkahelyek, nagy multik a város határában, a régi szántóföldek, volt birkalegelőkön vannak felépítve. Átszállások, gyaloglások nélkül lehetetlenség megközelíteni. 17km-es távot 1 óra megtenni tömegközlekedéssel. Vidéken a munkaadók megkérdezik a munkavállalótól: autó van? Ha van akkor be tud járni dolgozni, sőt akár hétvégén túlórázni. Ha nincs autó, akkor a hétvégi munkavállalás sok esetben megoldhatatlan. Autóval munka után egyből el lehet menni bevásárolni. A bevásárlóközpontok szintén a város határában vannak felépítve. Autóval nyugodtan lehet nyáron fagyit, mirelit árut vásárolni, mert hazáig nem olvad ki, mint a buszon.
Régen nagyszüleimnek nem volt autója. Megyeszékhelyre akkor jártak ha kórházba kellett menni vizsgálatra vagy valami hivatalos ügyet kellett intézni. Ezzel az egész napjuk elment (szabadságot kellett kivenni). Munkahelyük 5km-en belül volt, nem volt más opció. Vásárlást a legközelebbi ABC-ben intézték esőben, szélben, fagyban, biciklivel. Világot nem láttak, de még az országot sem.
"Köze sincs ahhoz, amit írtam. Én nem azt írtam, hogy szarjuk le az egészet, épp ellenkezőleg, én arra utaltam, hogy te milyen jogon szólod le az autóst, miközben te is használsz olyan dolgokat, amik SOKKAL nagyobb mértékben szennyezik a környezetet."
Mégis mi a f..szomat használok személy szerint SZERINTED, ami jobban szennyezi a környezetet? :D Pár wattos teljesítményű elektromos eszközöket? Egy átlag autó mégis hány kilowattos? :D És melyikhez állítjuk elő hatékonyabban az energiát? (Segítek: a legócskább szénerőmű is sokkal jobb hatásfokkal működik, mint egy belső égésű motoros autó.)
"Amúgy az meg már csak az én személyes véleményem, hogy talán valóban le kellene szarni az egészet."
Igazából innentől nem is tudom miért beszélgetünk. :) Nehogy azt hidd egyébként, hogy én egy véres szájú zöld vagyok, de az értelmetlen környezetszennyezés mindig felcseszett. És ilyen az is, ha valaki pár km-es távolságok miatt pöfögteti 30 percet az autóját megszokásból vagy kényelem miatt. Ez ezer dolog miatt káros, nem csak a környezetre gyakorolt hatása miatt.
"Nem, az égvilágon semmi közöd nincsen hozzá. Itt személyes pénzügyekről beszélünk. Semmi közöd más pénztárcájában turkálni. Kizárólag a sajátodhoz van közöd."
Nem, nem kizárólag a személyes pénzügyekről beszélünk, most már illene felfogni. Amíg az autósok érdekei miatt döntenek be iparágakat (most épp a benzinkutakat üzemeltető vállalkozókat), amíg az autósok miatt formálják át a városok korábbi egészséges szerkezetét, amíg képesek az autósok lobbiereje miatt olyan forgalmi rendet kialakítani, ami neki kedvez, szemben pl. a villamosokkal, amíg az autósok miatt költ a közegészségügy milliárdokat a mi adónkból légúti megbetegedésekre, addig az én dolgom is. Meg a szomszéd Józsié, meg a Katikáé a pénztárból, meg a tiéd is.
"És erre csak az autóknak van szüksége? Ha az emberek letennék az autót és emiatt megsokszorozódna a buszok száma (nem mintha lenne erre pénz, szóval már csak ezért is hülyeség), akkor azoknak nem kellene többsávos út, meg hatalmas parkolók?"
Segítek: nem, nem kellene. Egy busz mennyi helyet foglal? Mint 2-3 személyautó. Tudod, mit, legyen 4. 4 személyautóban maximum elfér 20 ember, de ez praktikusan inkább 16 (senki se ültet 5 felnőttet egy átlag autóba). A valóságban meg inkább 2 utas van egy autóban, tehát 8. Na, egy buszon/trolin hány ember fér el? 8-nál azért csak több, ugye? :)
Pénz meg lenne rá. Csak mondjuk nem az elektromos autó várásláshoz kéne támogatást adni gazdagoknak, meg nem a 3 gyerekeseknek 7 személyes autóra. Meg nem praktikus szempontból értelmetlen napelemekre. Plusz szépen be lehetne vezetni a dugódíjat és hasonló nyalánkságokat. :) Hidd el, mindenkinek olcsóbb lenne a kevesebb autó, az államnak is.
"Szomorú, hogy még egy ilyen egyszerű példának az értelmezése is gondot jelent számodra."
Nagyon egyszerű meg szép példa, csak Magyarországon tudtommal nincsenek felhőkarcolók. Rohadtul más az átlag magyar (vagy európai) városkép, mint New Yorké, ami egy szélsőséges példa.
"A nagyvárosok soha nem azért léteztek, hogy ott élj. Ideje lenne ezt megértened. A nagyváros célja az, hogy a lehető legkisebb helyre be legyenek sűrítve mindazok a dolgok, amiket az élőhelyeden (kisebb városok, falvak) nem akarsz látni."
Jaaaaa, hát most már értem. Akkor légyszi szólj a többségi lakosságnak, hogy hülye, és ne éljen városban. Hát holnap fel is kapom a kis kabátomat és végigpofózok mindenkit, aki szembe jön az utcán, hiszen falun kéne élnie. Szabad érdeklődni, hogy te hol élsz?
Gondolom 26-os is csóró akinek savanyú a szőlő, hogy amíg ő tömegközlekedéshez van kötve addig más sokkal szabadabb életet élhet.
Amúgy nem értem a hisztit, hiszen ahány autós autóba ül, ugyanannyi autós NEM ül autóba. Én rengeteg hétvégi autót látok, leteszik vasárnap, péntekig ott áll. Hétkznap home office meg tömegközlekedés. Vagy van rengeteg ember aki vehetne autót mégsem vesz.
Ettől még a többségnek nem lesz alternatíva az autó kiváltására.
Na meg a f..szomat a tömegközlekedésbe.
Nem tudom másnek feltűnt-e de a mai buszsofőrök értelmi szintje és közlekedési stílusa erősen elgondolkodtató.
Idén egyszer ültem buszon. Hajnali járat teljesítménytúra miatt. A buszsofőr ideges lett mert a sok "köcsög" miatt sokat kellett állnia a megálóban.
Menet közben csak piros jelzéseken mentünk át, 70-el lakott területen, a 60-as kanyarba legalább 90-el rombolt bele az emberek dőltek össze vissza az amúgy is tömött buszon. Kanyarba úgy ment bele vakon, hogy ha ott szembe jön valaki akkor annak vége.
Páran meg is jegyezték, hogy "kezd halálfélelmem lenni" ami nyilván nem kellene elhangozzon egy közösségi eszközön.
Tudom ő buszsofőr és csukott szemmel ismeri az útvonalat ezért rá nem hat a fizika, de hát az ilyen menjen gyárba dolgozni ne 50-100 ember életét veszélyeztesse.
Távolsági buszokon is amikor azt látom, hogy konkrétam bóbiskol el a sofőr, meg nyomkodja a telefont közben megy le padkára a busz. Vagy spórol a klímán és ott rohadunk bent levegő nélkül 50 fokban mint marhák a vagonban.
De ugyanezért nem szeretem az Oszkárt sem, ott is volt aki 160-al tolt le pályán mindenkit, volt aki egész úton telefont nyomta. Hát soha többet.
Még saját ismerőseim hülyeségeitől is égnek áll a hajam, amikor szól az anyós ülésen lévőnek, hogy fogja már meg a kormányt amíg ő iszik...
Pont ezért szeretek magam vezetni. Nem vagyok "tötymörgős" sem, de alapvetően biztonságosan és higgadtan vezetek, engem megnyugtat, hogy a saját kezemben van az életem és nem olyanéban, akire amúgy sem szívesen bíznám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!