Hogy oldják meg hogy rossz úton kényelmesen rugózik egy autó kanyarban viszont feszesen támaszt?
A kérdésedre a válasz a berugózás sebessége. Motorkerékpárokon gyakran előkerül a gyors és lassú és nyomófokozati csillapítás, amiről sokan úgy hiszik, hogy a jármű haladási sebességétől függ: egy adott tempó fölött változik a lengéscsillapítás, pedig nem így van. Ám a fogalom autóknál is értelmezhető.
Úthibáknál gyors a berugózás, a hupli nagy sebességgel üt. Ha kanyarban átterhel a bódé, az ennél sokkal lassabban történik meg. Itt kerül elő a berugózás sebessége: a futómű felépítését és a lengéscsillapítást ki lehet alakítani úgy, hogy gyors berugózásnál sokat engedjen, lassúnál viszont keményen kitámasszon. Ezért van, hogy a valódi sportkocsik (nem a kőgazdag playboyok bőrkárpitos verdái, hanem a homologizációs modellek) a legapróbb úthibákon is látszólag deszkaként pattognak - ott a gyors berugózásra is keményen támaszt minden.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!