A kerékkulcsot húzzuk vagy nyomjuk?
Ebben a videóban azt mondják, hogy nyomni kell:
https://www.youtube.com/watch?v=8p5VEhzVTyo
Én viszont szerelőtől azt hallottam, hogy tilos nyomni, mert ha leugrik, akkor az ember odab. a kezét az aszfalthoz és lehet hívni a mentőket.
Kinek van igaza?
De miért kéne tűrést megadni? Alacsonyabb nem lehet, mert kilazul. Magasabb meg könnyen beleszakad.
Minimális eltérés még talán belefér de ők az optimális értéket adják meg. Tehát te beállítod 120nm-re a nyomatékkulcsot akkor lehet a te kulcsod pontatlan és vagy 110 nm-re húzza vagy 130-ra. Úgy gondolom ennyinél még nem fog lelazulni illetve beleszakadni se. De érzésre meghúzásnál bármi elképzelhető.
Illetve utólag szerelés. Szerinted egy gyárban 120nm-re lehúzott csavart 2 év múlva nem arra kell majd lehúzni?
Érdekes, 100 éve vannak a felnicsavarok/felnianyák és ebből 80-90 éven keresztül nem volt ilyen jellegű kérdés.
Mindenki tudta, hogy meg kellett húzni annyira, hogy ne lazuljon le, de ne is szakadjon szét.
No de továbbfejlődtünk, mára, ezen túl vagyunk.
Vagyis úgy tűnik, sikerült megint túllihegni egy kérdést. :D
80-90 éve nem volt minden így alulméretezve
alufelni meg pláne nem volt
#56!
A korral és a méretezéssel való magyarázatodod nem teljesen helytálló.
Például a Ford T modell kerékrögzítése, ugyan olyan egyetlen központi anyával történt, mint a napjainkban futó F1-es versenyautóknak.
/csak a rend kedvéért, több mint 100 éve/
Abban igazad van, hogy tényleg nem volt alufelni. A kerékküllők fából készültek. Ja, hogy az még olcsóbb, még könnyebben megmunkálható, és még kisebb súlyú?
Ez esetben én kérek elnézést. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!