A kerékkulcsot húzzuk vagy nyomjuk?
Ebben a videóban azt mondják, hogy nyomni kell:
https://www.youtube.com/watch?v=8p5VEhzVTyo
Én viszont szerelőtől azt hallottam, hogy tilos nyomni, mert ha leugrik, akkor az ember odab. a kezét az aszfalthoz és lehet hívni a mentőket.
Kinek van igaza?
"gyári előíráshoz képest jóval erősebbre húzzák, általában 140nm-re. Ezt a gyári kulccsal, ami arra van kiképezve, hogy az előírt 110-120nm-re tud meghúzni, esélytelen, hogy kinyíssad.
Pont ezért tartok az autóban egy fél méteres csövet, amit rá tudok húzni a kerékkulcsra és így erőlködés nélkül tudom meglaíztani."
Ez így ellentmondás. Ha nem tudsz meglazítani annyit a gyári kulccsal, akkor hosszabb erőkarral simán eltöröd ( mint pl én legutóbb egy W210-ét xD ).
A kérdéshez:
egyszer nem lazítottam még kézzel. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb - kevésbé megterhelő a lusta fejemnek - rálépni. Ti nyugodtan húzzátok meg toljátok.. :D
Nagy a baj, ha egy kerékcsavar/anya meglazításához, ennyi teóriát kell gyártani.
Mellesleg akinek ekkora gondot okoz egy ilyen művelet, az álljon sorba 2 hétig a gumisnál, vagy mint az amcsi filmekben, egy defektes kerékhez hívjon szerelőt a "közeli" (kb. 50 mérföldre levő) városból. :D
#10: aki évi több ezer kereket lecserél, nála mindig be fog csúszni egy-egy hiba. többnyire azért mert siet, kapkod, vagy épp szarik bele, vagy egyszerűen fáradt. Mindenkinek vannak olyan napjai.
De te mint magánember, ha rászánod magad egy kerékcserére akkor csak 4 db kerék erejéig kell fizikai munkát vegezned és odafigyelned.
Inkább a megfelelő emelésre és rögzítésre koncentrálj, az igazi nagy baj abból szokott lenni, nem abból hogy hozzáér a kezed az aszfalthoz.
Visszatérve az eredeti kérdésre:
Ha keresztkulcsot használsz -mert az is ott van a pasi előtt- akkor az egyik kezeddel húzol a másikkal nyomsz.
Szóval nincs mit kérdezni. :)
Aki írta a 120-140 nm különbséget annak nincs teljesen igaza.
A kettő között olyan pici a különbség, hogy simán gyári kulccsal le lehet szedni.
Viszont a dolog létezik amit ír. A gumisok általában rákapatják géppel ott meg simán 220-250 nm is lehet vagy több. Na azt te nem fogod leszedni az út szélén.
Ismerős járt úgy, hogy a 400nm-es kulcs nem szedte le a gumisnál ráveretett kerékcsavart. Vissza kellet vinni a kocsit a gumishoz, hogy kereket tudjon cserélni. Nem tette zsebre az ugatást amit kapott a gumis, még az üzemanyagköltséget is pikk pakk kifizette zsebből.
"a kúpos összefekvő felületekre mehet ésszel rézpaszta"
Erre tényleg szükség van? Annak idején a zsigáknál volt rézpasztázás a fékdobnál, hogy a fémek ne tudjanak összerohadni, de keréknél én még nem hallottam ilyen jelenségről.
"mert a kocsi könyvében 85 Nm van"
Ez valami dodzsem? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!