Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kerékkulcsot húzzuk vagy...

A kerékkulcsot húzzuk vagy nyomjuk?

Figyelt kérdés

Ebben a videóban azt mondják, hogy nyomni kell:

https://www.youtube.com/watch?v=8p5VEhzVTyo


Én viszont szerelőtől azt hallottam, hogy tilos nyomni, mert ha leugrik, akkor az ember odab. a kezét az aszfalthoz és lehet hívni a mentőket.


Kinek van igaza?



2020. dec. 25. 17:19
1 2 3 4 5 6
 11/57 anonim ***** válasza:
100%
#8 Ja, a vascső is egy megoldás. Meg az is, hogy az autódat rendesen karban tartod és nem hagyod összerohadni a kerékcsavarokat. Mikor én megvettem az enyémet, az összes csavart két méteres csővel kellett levenni. Meg lett mind drótkefézve, kaptak egy kis grafitzsírt és azóta kérdés nélkül jön az összes. 130Nm-rel húzom a csavarokat, októberben kaptam egy defektet és a pici gyári kerékkulcsal könnyedén lejöttek. Szóval ne garantálgass semmit, inkább menj és szedd rendbe a rozsdadombodat.
2020. dec. 25. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/57 anonim ***** válasza:
62%

"gyári előíráshoz képest jóval erősebbre húzzák, általában 140nm-re. Ezt a gyári kulccsal, ami arra van kiképezve, hogy az előírt 110-120nm-re tud meghúzni, esélytelen, hogy kinyíssad.


Pont ezért tartok az autóban egy fél méteres csövet, amit rá tudok húzni a kerékkulcsra és így erőlködés nélkül tudom meglaíztani."


Ez így ellentmondás. Ha nem tudsz meglazítani annyit a gyári kulccsal, akkor hosszabb erőkarral simán eltöröd ( mint pl én legutóbb egy W210-ét xD ).


A kérdéshez:

egyszer nem lazítottam még kézzel. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb - kevésbé megterhelő a lusta fejemnek - rálépni. Ti nyugodtan húzzátok meg toljátok.. :D

2020. dec. 25. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/57 veterán vas ***** válasza:
40%

Nagy a baj, ha egy kerékcsavar/anya meglazításához, ennyi teóriát kell gyártani.

Mellesleg akinek ekkora gondot okoz egy ilyen művelet, az álljon sorba 2 hétig a gumisnál, vagy mint az amcsi filmekben, egy defektes kerékhez hívjon szerelőt a "közeli" (kb. 50 mérföldre levő) városból. :D

2020. dec. 25. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/57 anonim ***** válasza:
44%

#10: aki évi több ezer kereket lecserél, nála mindig be fog csúszni egy-egy hiba. többnyire azért mert siet, kapkod, vagy épp szarik bele, vagy egyszerűen fáradt. Mindenkinek vannak olyan napjai.

De te mint magánember, ha rászánod magad egy kerékcserére akkor csak 4 db kerék erejéig kell fizikai munkát vegezned és odafigyelned.

Inkább a megfelelő emelésre és rögzítésre koncentrálj, az igazi nagy baj abból szokott lenni, nem abból hogy hozzáér a kezed az aszfalthoz.

2020. dec. 25. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/57 veterán vas ***** válasza:
62%

Visszatérve az eredeti kérdésre:

Ha keresztkulcsot használsz -mert az is ott van a pasi előtt- akkor az egyik kezeddel húzol a másikkal nyomsz.

Szóval nincs mit kérdezni. :)

2020. dec. 25. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/57 anonim ***** válasza:
26%

Aki írta a 120-140 nm különbséget annak nincs teljesen igaza.

A kettő között olyan pici a különbség, hogy simán gyári kulccsal le lehet szedni.

Viszont a dolog létezik amit ír. A gumisok általában rákapatják géppel ott meg simán 220-250 nm is lehet vagy több. Na azt te nem fogod leszedni az út szélén.

Ismerős járt úgy, hogy a 400nm-es kulcs nem szedte le a gumisnál ráveretett kerékcsavart. Vissza kellet vinni a kocsit a gumishoz, hogy kereket tudjon cserélni. Nem tette zsebre az ugatást amit kapott a gumis, még az üzemanyagköltséget is pikk pakk kifizette zsebből.

2020. dec. 25. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/57 anonim ***** válasza:
54%
Lehet, hogy a gumisok agyára megyek, de nem érdekel. A kereket csak én rakhatom fel magamnak. Van nálam rongy, a felniben e fészket és a csavar kúpos részét szépen le lehet törölgetni, a menetre és a kúpos összefekvő felületekre mehet ésszel rézpaszta, aztán jön a nyomatékkulccsal lehúzás legalább két lépésben. És baromira nem érdekel a "mi 120-130-ra szoktuk" duma, mert a kocsi könyvében 85 Nm van. Az amatőr nyomatékkulcsnak is adva lehetőséget a tévedésre, 90-re szoktam húzni. Eddig ha le kellett venni a kereket, keresztkulccsal különösebb erölködés nélkül megindultak a csavarok.
2020. dec. 25. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/57 A kérdező kommentje:

"a kúpos összefekvő felületekre mehet ésszel rézpaszta"

Erre tényleg szükség van? Annak idején a zsigáknál volt rézpasztázás a fékdobnál, hogy a fémek ne tudjanak összerohadni, de keréknél én még nem hallottam ilyen jelenségről.

2020. dec. 25. 21:37
 19/57 anonim ***** válasza:
45%

"mert a kocsi könyvében 85 Nm van"


Ez valami dodzsem? :D

2020. dec. 25. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/57 anonim ***** válasza:
79%
normális gumisnál bizony rézpasztázzák a tehermentesítő furatot. tavaly találtam egy olyat ahol nyomatékkulcsot használtak!!!!! el sem hittem, pedig kis "utcai" szerviz. utána mikor jött a kerékcsere ideje, simán indultak is a csavarok.
2020. dec. 25. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!