A kerékkulcsot húzzuk vagy nyomjuk?
Ebben a videóban azt mondják, hogy nyomni kell:
https://www.youtube.com/watch?v=8p5VEhzVTyo
Én viszont szerelőtől azt hallottam, hogy tilos nyomni, mert ha leugrik, akkor az ember odab. a kezét az aszfalthoz és lehet hívni a mentőket.
Kinek van igaza?
#27!
Jó ötlet......lenne, de fölösleges, hiszen egy évben legalább kétszer amúgy is leszedem, a téli-nyári, oda-vissza cserék miatt.
#28!
A teleszkópos kulcs jó, amikor meg kell lazítani.
Viszont sokan vannak, akik meghúzásnál is a leg-leg... állapotban használják. Ők elgondolkodhatnának, hogy talán nem véletlenül ad a gyár olyan "rövid" szárú kulcsot?
Ha jól emlékszem, a gyári kis pipakulcs kb. 25centis, a teleszkópos pedig simán kihúzható 50-60 centire.
Fizikaóra: amikor az erőkar hosszát a duplájára növeljük....... ;)
"Nyugdíjas szerelő, évtizedeket töltött el a szakmában!"
Attól még lehet teljesen buta, láttunk már ilyet :D
Megkérdezhetnéd tőle, hogy miért kell használni nyomatékkulcsot?
Ha már egyszer ő a város legjobbja, bizonyára tudja. :D
Azért is vicces ha valaki nem használ nyomatékkulcsot, mert 25-30 körül már kapni normálisat.
Egy gumis megkeresi az árát 3 autóson.
Én is elvittem egyszer a kocsimat, egy idős autószerelő szakihoz aki állítólag érti a szakmáját. Kiderült,hogy hibakód kiolvasója egyáltalán nincs. Ő is máshova viszi el a kocsit ha hibakódot kell kiolvasni ennél fogva üzemanyag szűrő cserét nem is tudott vállalni azonnali munkával. Elvittem más műhelybe ahol kb 10 perc volt az egész művelet, VCDS kell, hogy az üzemanyagszűrőt feltöltse az autó csere után, indítgatózással nem indulna be.
Úgyhogy az hogy idős szaki az semmit nem jelent, mert van aki megragad a 80-as évekbeli szinten. Alufelnit nem szabad vasrúddal meghúzni, mert sérülni fog a csavar fészek.
De mindenki oda hordja az autóját ahova akarja.
Érdekes, én évtizedek óta hozzá járok szereltetni és még egyetlen kerékcsere során sem deformálta a felnimet. Szerintem a vasrudat csak azért használja, mert már idős és gondolom így könnyebb.
A nyomatékkulcshoz meg annyit, hogy még én is vagyok annyira "hülye", hogy tudjam, az egy precíziós szerszám... Ha mindenhez használnám (de nem használom, mert mással szereltetek), akkor lehet folyton kalibrálni, talán pár hónap után tönkre is menne. Tudod hol láttam tetszőleges szerelő kezében nyomatékkulcsot? Ahol tényleg fontos volt a pontos nyomaték beállítása, tehát a motor szerelésénél. Gondolod, hogy egy szakmabeli ennyire nem ért hozzá?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!