Szerintetek mi lehet a probléma ha egy 2,5 éves kislány még nem beszél?
Sziasztok
2,5 éves a lányom és még nem beszél.
Nem értem az okát hisz mindent megért,utasítást végrehajt,utánoz,állathangokat azokat utánozza és halandzsázik is.
Okos értelmes kislány ezért nem értem az okot.
Szerintetek mi lehet a baj?
Tudom nem vagytok orvosok de hátha van sorstársam.
Előző:
nem egyforma sorrendiséggel (ütemezéssel) fejlődnek az (alapvetően) egészséges kisgyermekek, egymáshoz képest.
Kérlek, ezt vedd figyelembe, plusz amit a kedves kérdező megfogalmazott a kérdése kiírásakor,
a 2 és fél éves gyermekéről:
" mindent megért,utasítást végrehajt,utánoz,állathangokat azokat utánozza és halandzsázik is.
Okos értelmes kislány"
Mindezeket együttvéve, A LEÍRÁS ALAPJÁN semmi gond nincs a kisgyermek beszédfejlődésével.
Teljesen értelmetlen dolog feleslegesen kitenni egy kisgyermeket hercehurcáknak, ilyen esetben.
Honnan tudja, hogy okos, értelmes? Nem akarom megbántani a kérdezőt, de mindenki a saját gyerekét okos, értelmesnek tartja (látja).
Igazából egy vizsgálat ezt is kiderítené. Nem végbéltükrözésről van szó, hanem egy beszélgetős, játékos vizsgálatról, ahol vagy ez, vagy az kiderülne és nem kellenen a kérdezőnek izgulnia!
De, igazából az ő gyereke, az ő felelőssége.
(a logopédus)
48%-os! Látszik, hogy fogalmad nincsen semmiről... Egy vizsgálat egyáltalán nem hercehurca, hanem egy jó hangulatú játékos foglalkozás a gyereknek. Nagyon szokták élvezni ezeket az alkalmakat. Semmiféle hercehurcáról nincsen itt szó. A beszédfejlődés minden gyerknél más valóban. Viszont van egy élettani határ, aminek az átlépése utalHAT olyan állapotok jelenlétére, amit ha minél előbb kezelünk, annál jobb az eredménye. Sajnos az agyban vannak olyan időszakok, szenzitív periódusok, melyek nem tartanak örökké. HA akkor nem kap kellő ingert, akár speciális formában, akkor lezáródnak ezek a körök. Ezért nagyon fontos a korai diagnosztika és terápia.
A szakember, (logopédus, gyermekpszichológus/pszichiáter/neurológus) el tudja dönteni, hogy az élettani fejlődés kicsit lassabb üteméről van-e szó, amit a gyermek be fog hozni, vagy van olyan kórállapot a háttérben, ami miatt fontos, hogy terápiába kezdjenek. Ilyen kórállapotok pl a receptív és expresszív beszédzavar, a beszédfogyatékos állapotok, az autizmus spektrum zavar (ami gyakran a laikus számára ebben a korban még tünetmentes), a különböző hallássérülések, idegrendszeri zavarok ("hardver" problémák)
Ezek közül az autizmust a legnehezbb szűrni, mivel vannak nagyon enyhe fokozatai, amikor is a gyermek végrehajt utasítást, utánoz hangokat, halandzsázik és még tetejében okos is. Enenk ellenére az autizmusnak akkor a legjobb a prognózisa, ha a gyermek már a legkoraibb életkorban megkapja a speciális fejlesztéseket. Hogy miért? A fentebb említett idegrendszeri folyamatok lezáródása miatt.
HA bármi felmerül vagy a szülőben, vagy a szakemberben (aki lehet bölcsődei gondozó, óvónő stb), akkor utána kell járni.
Detto!
Én is kikérem magamnak!
Pontosan ugyanazt nehezményezem, mint itt egy másik kedves hozzászóló, akivel egyet értek!
Honnan tudjátok, h nem szakember vagyok??
Elég könnyedén söpritek le a szakmai érveket!
A kérdező LEÍRÁSA ALAPJÁN NINCS semmiféle gond,
viszont a kedves neurológusok, és gy.pszichológusok hasznot húznak újabb strigulából ("megvóóót az eheti páciens is, statisztika tartva"), hogy feleslegesen riogatják a gyerek szüleit!
Nem azt hangsúlyoztam, hogy azért nincs gond, mert a kedves kérdező okosnak tartja a gyerekét! Azt csak hozátettem mellékesen, hogy a leírás SEM utal gondra (a szakmai szempontjaim mellett).
Kénytelenek vagyunk a kérdezők leírását is figyelembe venni!
Mégis mit gondoltok, mi alapján segítük itt, ha nem a kérdések kiírásának tartalma alapján?! Azon érvelésetekkel, h szakember látatlanban nem diagnosztizál, az a baj, hogy egyrészt én mint szakemben NEM diagnosztizálok ITT, hanem arról szól ez a gyakori portál, hogy kiírt kérdések alapján irányt mutatunk, sejtést mondunk, és jelezzük, h tovább kell-e írányítani a kérdezőt - az ő leírása alapján!
Az ő leírásáért meg ő a felelős.
A ti hozzáállásotok által, akik szerint rohanjon agyba-főbe az aggódó szülő a gyereekkel élőben szakemberhez, a hozzáállásotok által az az alaptalan konklúzió jár, hogy "ó, hát erre a gyakori portálra nincs is szüksége az aggódó szülőknek, mert úgy se lehet itt így, látatlananul diagnosztizálni".
Szerintetek mégis mire van ez a portál?? Nyilván arra, amire való: NEM diagnosztizálunk, de leglaábbis irányt mutatunk a kérdés kiírása alapján, és ez rendjén való!
Úgyhogy kéretik NEM vádaskodni a szakemberek ellen, ellenem se,
csak azért, mert ti, másik szakirányúak hasznot húztok abból, hogy rohangáltatjátok a kedves kérdezőt a gyerekével - FELESLEGESEN!
A kérdés kiírásából indulok ki, és ha azt nem venném figyelembe, mint ti, akkor minden szirsz. r-ért lehetne rohangálni ennyi erővel, élőben, szakemberekhez! Ami FALS hozzáállás!
Ha a kérdés kiírása alapján JOGOS megnyugtatni a kérdezőt, akkor igenis megnyugtatom, és NEM sürgetem őt rohangászni dokikhoz!
Ha meg a leírása alapjánt bajt sejtek, akkor továbbirányítást javaslok számára!
Itt most, a vonal alatt, a 20-as beírásdomat mint szakmai hozzászólásom, megismétlem - nehogy már abba kössetek bele, h HOZZÁTETEM MELLÉKESEN: a kérdező okosnak találja gyerekét.
Én elsősorban a szakmai szempontjaimból indultam ki!
Tehát A LÉNYEG A KÖV. - ld a vonal alattiakat itt:
________________
"Egyáltalán semmi bajra nem utal önmagában, hogy 30 hósan ezen a szinten áll a beszédkészsége.
Gond csak akkor van, ha a 36. hónapra nem beszél minimum tőmondatokban a gyermek, 100+szókinccsel.
A gyermekek egy részéről elmondható, hogy hirtelen indul fejlődésnek adott részképesség, nagyon gyors lefolyással, akár 1-2 hónap alatt,
tehát ha 34 / 35 hósan is itt tartana, még akkor sem valószínű, hogy gond van.
Persze némelyik más képességei adott gyermeknek, meg időben elnyújtva érnek."
20-as voltam, és azt idéztem az imént, a vonal alatti részben.
- - -
A 23-ast is én közöltem, abból a szakmai részt hozzátoldom, önmagamat ismét idézendő:
"nem egyforma sorrendiséggel (ütemezéssel) fejlődnek az (alapvetően) egészséges kisgyermekek, egymáshoz képest."
Még mindig én vagyok.
Idézem a "kollégát":
"Viszont van egy élettani határ, aminek az átlépése utalHAT olyan állapotok jelenlétére, amit ha minél előbb kezelünk, annál jobb az eredménye. "
Így van -bár a szokszor nem "HAT/HET", hanem egyértelműen baj van addigra, "kolléga"-, csakhogy ez az élettani határ, mint említettem a huszas hozzászólásomban, a kérdés szempontjából,
kb a 36. hónap!!
(Persze ha nem is gügyögne 30 hósan, az gondot sejtetne.)
És hozzáteszem: van bár olyan képesség, mely időben -relatíve- elnyújtva fejlődik ki, ám de van, ami 1-2 hónap alatt hitrtelen alakul, és erre az egyik leggyakoribb példa a beszédfejlődés!
Mert, ha nem tudnád, már a magzat is ÉRTI a beszédet, már van PASSZÍV szókincse!
Hogy a viharba ne lenne számos olyan eset, amikor 33 hósan még épp csak gügyög a gyerek,
majd 1 - 3 hónap alatt, kb a 35., 36. hónapra meg már egész tőmondatokban beszél a gyerek, és 100+ szókincset produkál, immár akítvan!
Amiről ne feledd, hogy addigmár TÖBB SZÁZ PASSZÍV szóból áll a szókincse, ha egészséges!
A leírás aslapján meg nem látni fejlődési rendellenességet!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!