Az anyai ösztön hazudna?
Most 3 és fél éves.Mindenki azt mondja,hogy teljesen egészséges és nincs semmi baja.Azt érzem hogy valami nincs rendben.Furának érzem.Nagyon minimális jelek vannak.A férjem nem akarja hogy elvigyem a nevelési tanácsadóba,mert csak én idegesítem magam.Amióta megszületett a testvére még jobban látom a különbségeket amik mondhatni csak kötekedés.Leírok párat és nyugtassatok meg ha úgy látjátok hogy tényleg csak hülye vagyok.
Születésétől sokat sírt.Nem szeretett enni,ezért kicsi volt.Tápszerezni akarták pedig volt tejem.Sokat játszott fekve úgy 2és fél éves koráig.Nem rúgja a labdát.16 hónaposan el kezdett beszélni,de 2 éves koráig csak azt a 15 szót használta.Még mindig nem beszél rendesen.Nehézkes vele az utcán való közlekedés,mert nem fogad szót.2,5 éves koráig nem ült a motorra,biciklire.Nem igazán ragaszkodik hozzánk.Se kicsinek se most.A játszótéren is mindig az idegenekkel akart játszani.Ma is olyan hisztit vágott le az oviban,mert nem akart haza jönni.Amikor 8 hónaposan fölállt elég ügyetlen volt és sokszor elesett.A testvérénél ezt nem látom.Csak ritkán szereti az összebújást,fejének simogatását.Ma abból volt a hiszti,hogy be akartam krémezni az arcát.Sokszor halandzsázva szórakoztatja magát,minket.Imád a kezemmel játszani.Beszél neki,simogatja,ütögeti,dobálja.Egyébként értelmes.Nem mondanám hogy csökkent értelmi képességű.Szereti a könyveket és végig üli a mesét.Ismeri a betűket,számol.7-en vagyunk és mindenki ruháját fölismeri a szárítón.
Minden gyereknek más van aki anyusabb van aki nem ez még nem utal problémára. Menj dokihoz így megnyugodhatsz 1 külső szemlélő többet lát mint a közvetlen családtag.
Ha komoly baj lenne a nagyi, ovónő, barátok már többször jelet adtak volna.
nem látom problémásnak a viselkedését. Az, hogy nem igényli a babusgatást, személyi vonás, semmi különös nincs benne. Az hogy nem fogad szót, nevelés kérdése. Hogy idegenekkel szeret játszi azt jelenti számomra, hogy nyitott személyiség. Ha esetleg ezekkel az újdonsült barátokkal akarna hazamenni, na akkor már elgondolkodnék:)
miért nem viszed el gekko-ba. ott rögtön megmondják ha nincs rendben valami.
Az oviban a pedagógusok mit mondanak? Ők látják egész nap, közösségben a gyereket. Nálunk ők jelezték, hogy a lányom "nagyon más", és másfél év küzdelem után erről hivatalos diagnózisunk is lett. Én szülőként nem tudtam megítélni, mert nem láttam vele egykorú gyerekeket, hogy milyennek kéne lennie, hol kellene tartania.
Azért azzal is legyél tisztában, hogy egy nevelési tanácsadóban ANNYIRA nem felkészültek, tájékozottak, nekünk is van egy csomó olyan papírunk, hogy nincs a gyerekkel semmi gond, majd kinövi...
Én azt tudom tanácsolni, hogy folyamatosan konzultálj az óvónőkkel, hogy ők mit tapasztalnak, mit tanácsolnak!
A másik, hogy kezdjetek el TSMT-tornázni, az semmiképpen nem árt, a mozgásfejlődésben és a beszédfejlődésben is sokat tud segíteni. Ráadásul egy JÓ TSMT-terapeuta segíthet a probléma azonosításában és megfelelő szakemberhez tud küldeni (sajnos nem mindegyik, elég vegyesek a tapasztalataim, de találkoztam már olyannal, aki egyértelműen közli a szülővel a gyanút és szakemberhez küldi!).
Én lassan 3 éve küzdök, és az alapján azt mondom, ne hagyd magad hamis illúziókba ringatni! Ha azt érzed, hogy gond van, akkor járj a végére! Maximum kiderül, hogy nincs, és akkor megnyugszol (de egy vélemény nem vélemény, ez is tapasztalat!).
Ha bármilyen kérdésed van, kereshetsz priviben is!
Ne hagyd magad lehurrogni. Nagyon jó, ha az apja tökéletesnek látja a kisfiát, ne is akard meggyőzni az ellenkezőjéről. De higgye el, hogy ezek a vizsgálatok nem fájdalmasak, veszélytelenek, és ha tényleg semmi gond, akkor miért ne lehetne elvinni a gyereket? Legalább te is megnyugodnál... Reméljük. Ha viszont mégis igazad lesz, most még sokkal hatékonyabban lehet segíteni, mint majd 3. osztályban.
Olyan apró jeleket említesz, amik külön -külön valóban nem aggasztóak, de ennél a kisfiúnál ezek együtt jelentkeznek.
Engem főleg a mozgásfejlődési elmaradása, és a beszéde aggasztana. Az hogy a simogatást nem igényli annyira, mint a többség könnyen beleférhet a normál sávba.
Megáll fél lábon legalább pár másodpercig? Tud labdát dobni és elkapni? Páros lábon ugrálni? Szabályosan (mindkét kezét és lábát használva) kúszni? Négykézláb mászni?
A "nem beszél rendesen" egyszerű pöszeséget jelent, vagy nehezebben is fejezi ki magát mint a kortársai? Idegenek megértik? Szűkebb az aktív szókincse mint általában a kortársaké? (Ha kicsit beszélgetsz az óvodás társaival, ezt jól meg tudod ítélni.) A mese, amit végig ül, könyvből olvasott vagy fejből mondott mese, vagy esetleg vetítés vagy TV?
Ha az én gyerekemről lenne szó, elvinném a nevelési tanácsadóba, vagy valamelyik korai fejlesztéssel foglalkozó intézménybe, bár az utóbbiak fizetősek.
Ha a beszéddel egyértelműen probléma van, a Beszédvizsgáló Országos Szakértői Bizottság, egyébként meg a Tanulási Képességet Vizsgáló O. Sz. B.-hoz is lehet fordulni. Utóbbihoz nem azért, mert a gyerek értelmével bármi gond lenne, de az ilyen "sajátos" fejlődésmenet mégis az ő asztaluk, illetve a Nev. Tan.-ok egy része a piciket úgyis tovább küldi, mert nincs gyakorlatuk a 3 év körüliek vizsgálatában és nem tudnak felelősen véleményt mondani. (A szakértői bizottságok is ingyenesek.)
Én a GEKKO-t nem javaslom, mert nagyon drága és éppen ezért mindenkinek fejlesztést javasolnak, ha kell, ha nem - viszont diagnózist nem tudnak felállítani. A ti helyzetetek azért ennél sokkal összetettebb(nek tűnik).
Akkor már inkább a korai fejlesztőbe vidd, ott legalább szakemberek vannak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!