Mit csináljak ha szaktanárikat kap, vagy tanórai mulasztásai vannak?
A tanórai mulasztás talán az lehet hogy nem ment be órára?
Vagy a szaktanárik pl mert röhögtek órán es nem hagyták abba.
Ilyenkor én dolgozom, nem vagyok az iskolában.
Behívtak fogadóóára.
Itthon én tudom nevelni a kicsit,(9 éves), nincs olyan hogy rendetlenkedik vagy "hiányzik pl a takarítás alól vagy bármi", de suliban nem vagyok ott.
A fejmosásokra mindig megígéri hogy viselkedni fog suliban, meg stb. De ha nem látom nem vagyok ott, ezeket kapom a krétába! Szaktanári, "mulasztások", fogadóórára hívnak.
És nem is értem ha ott van a gyerek az iskolában, hogy történhet ilyen, hogy órai mulasztás? Azt mondják neki nyugodtan maradj kint, nem kell bejönni? Es kóvályog a gyerek az udvaron vagy a folyosón egyedül?
Mit tehet egy szülő ha nincs jelen?
A kréta úgyis írja:
" hiányzás" " tanórai mulasztás"
Pl magyar óráról.
Hogy létezhet ilyen hogy 1 gyerek kintmarad a folyosón vagy bárhol (felügyelet nélkül!!)es hagyják is?
De vkktam már tavaly.
Akkor az angoltanár(neki semmi tekkntélye nincs órákon mert csak angol játékos foglalkoztatás van, amolyan "szabadelvű") panaszkodott mindig, én meg mindig bocsanatokat kértem a házira meg felkeszülésre tudtam csak figyelni hogy teljesítsen és könyörögni a gyereknek hogy tudom hogy jatékóra,(lehet órán mászkalni is, ilyen csoportos foglalkozások is vannak mint pl oviban álljunk körbe stb ott allandoan gond volt ha nincs szigor meg fegyelem órán. Az egesz osztaly zsibongott mindig) de szóval könyörgök hogy emberelje már meg magát! Plusz 1 hétig nincs játék otthon(elveszem tole)vannak ilyen büntetései is.
De már tavaly az angol fogadóóran is annyit tudtam csak tenni hogy mentegetem a gyerekem bocsanatokat kérek meg ígérgetek!
Ezért a kérdés hogy mégis mit tehet a szülő?
Meg hogy létezhet ez hogy nem megy órára a gyerek?? szaladjak be munkahelyről beparancsolni az órára?
Én itthon teljesen tudom kezelni fegyelmezni sőt! Bevonható mindenbe! Rajzol épit velem, focizunk deszkázunk, tanul főzni, takarít, fogmosás tusolás, tanuljuk az önállósodást is pl egyedül fogatmos én ellenörzöm csak közben hogy mindenhol mossa e, háziban is ker segìtséget segítek, ráfekszik az online angolra is erdekli minden a netről is amit tanulhat pl programozás alapjai, vagy bármire rákeres pl okosóra beüzemelés, szerel javít segítőkész es tul jószivű is állandoan hagy nyerni társasban:( maga elé helyez sokszor, kicsit naiv is beleviszi bárki a hülyeségbe is a nevetésbe is amikor nem hallgat rám.
Az angol tanárral beszéltuk még azt is hogy be kéne íratni plusz sportba es tartozhasson egy jó közössegbe hogy ne a "hülyék" ferdítsék el.
De időben ez hetkoznap nekünk nem jön ki. Es a lehtobb edzés foglalkozás nincs hétvégén
Ja megvan!! A magyar tankonyve otthon maradt szégyellt igy bemenni órára hogy ne kapjon a felszereléshiány miatt!
Na ezért nem ment be ma...:(
Nálunk a tanárok nincsenek képben soha semmivel.
Pl megesik gyerekem hogy gyengébb valamiben pl rajz satirozás szinezés.
De kb minden technika vagy rajzórán CSAK ezt erőltetik. Akkor kezdett a gyerekem pl órán forogni meg kihúzni magát mással foglalkozni "elhatárolódni"
Meg volt olyan is hogy beleadott egy rajzba apait anyait látom is hogy renheteget dolgozott rajta de mivel kiment a vonalon es a satirozási vonalak közt voltak rések 2est vagy 3ast kapott csak rá. Ez miatt a rajzórákon tele van mondhatni csak kudarcélményekkel.
A tanárnak meg ugy jött le hogy: a gyereket nem erdekli a rajzóra, rendbontást csinál nem figyel masokat zavar es sík ideg volt.
Fogadón vagy mikor tudtam neki elmondani hogy oviban pl finommotorikus tevékenységekre a rajz mindig is gyengéje volt és iskolában (az életben is amugy)a kudarcok esetén kezdi azt hogy hatat fordít annak a dolognak feladja hogy nem megy, és fel akarja találni magát másban és kompenzálni.
Elmondtam a tanítónak hogy pl finommorotikáta rengeteget gyurmaztunk még tűvel varrogatni is tanult vagy imádja pl azt a kaparós színezőt is, meg oviban is gesztenyebábuhoz meg "pálcikáztak" is, plusz pingpongozunk is stb, es millio meg egy minden más van finommotorikára a szinezésen kívul, es nem is gondoltam azt hogy majd iskolában MINDEN rajzórán csak kizárólag szinezni kell allandoan ez a feladat es csak kizárolag erre orientálodva van osztályzás értékelés is.es en soha az életben nem is erőltettem a gyereknek a színezést sem, csak a hullam cikkcakkvonalakra mentem rá a majdani íráshoz is azt is csempekrétával meg kültéri krétakkal kezdve fokozatosan haladva a legapróbb vonalig is papiron is. (Mikoris rászóltak az oviban hogy ne "írogasson" hanem használjon zsírkrétát satírozni mert oviban mégcsak ez kell. (Akkor a gyerekem specilel teljesen le is állt a rajzolásról is..teljesen el is hagyta es pacázni kezdett..)
De ezek után a tanító a következő órákon 4 es csoportbontasos repülő hajtogató, meg összeszerelő/építő csoportfeladatokat adott a gyerekeknek. Es lass csodát dícséretek halmazát kapta a gyerekem aktív résztvételért is(nagyon élte büszkén mutatta mesélte otthon is szinte ő húzta magával a csoportot is).
Akkor értette meg a tanár csak a gyerekem. Hogy nem arrol van szó hogy beint csak igy heccből a rajzórának meg csak igy rendetlen. Hanem semmi sikerélménye nincs.
De minden tanárnak kéne egyesével magyaraznom a saját gyerekem viselkedését! Mikor kontakt sincs szülő- tanítók közt se szinte csak írásban meg csak krétán keresztul.
Ha fogadóórán megis érti az egyik a másik 5 taníto vagy tanár nem fogja.
Az az első csak hogy utálják a gyereket mert rendbontó. Azt hogy miért az senkit nem érdekel.
Most is magyarazhatnám a tanítonak mert az az első feltetelezés hogy a magyar órával lehet baja a gyereknek nem erdekli vagy hanyag szemtelen meg lógós!! Es eszébe nem jutna hogy a felszereléshiány kelt benne szorongásokat és szégyellt bemenni így órára!
Mindig en magyarazkodom a tanítóknak!
Ezeket en munkahelyrol akkor es ott nem tudom megoldani csak olvasni a krétát meg szívinfarktusokat kapni ha nincs órám a gyerekem akkor hol az istenben van?? Legalább az iskolában van??
A hajtogatós összeszerelős munkára egyből kapott egy 5öst is. Es rájött a tanár hogy a rajzórákon azt hogy forog nem csinálja nem aktív csak az allandó szinezős kudarcélményeket adó feladatok okozták nála, mert egyebekben a gyerekem teljesen készséges koncentrál lelkes, és teljesít és azt örömmel.
De létezhetetlen egyesével magyarázni mindenkinek mint most hogy szégyellte a felszereleshiányt.
9 évesen alsó tagozatos, ott, hogy tud ellógni egy órát?
Van probléma a gyerekkel, vidd el nevelési tanácsadóba, vagy keress neki alternatív iskolát, ha itt nem tud beilleszkedni.
Ennyi idősen már meg kell tanulnia a rendszert, hogy nem csak azt kell tanulni, ami neki tetszik és iskolában nincs olyan, hogy nem csinálom, amihez nincs kedvem...
Végigolvastam a litániát, hogy amúgy egy mintagyerek, és minden tanár hülye, de az iskolai beilleszkedés nem megy neki, keressetek fel szakembert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!