Más általános iskolában is direkt adnak hétvégére dupla tripla házit?
Egész héten van házi feladat minden nap. Alsósokról van szó.
Amikor végre hétvége és pihenhetne a gyerek, a tanítók dupla tripla házikat adnak fel mert hát hétvégén több az idő a házira.
Így azt elosztva már pénteken du, szómbat reggel és du, vasárnap reggel és du is házikat kell írni.
Ez normális általános jelenség minden suliban? szokjak hozzá ne morogjak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát pedig elég jóeszű gyerek voltam. De ezek butaságok. Az alsóban pont elég egyhuzamban 20 perc tanulás a 45ből. Így lett kitalálva. A napi órák és a délutáni leckeírás pont elég ezeket begyakorolni. Otthon még tanultatni egy ilyen kicsi gyereket baromság. Persze jó tanár kell aki képes tanítani.
Nekünk külön megtiltotta a tanár, hogy itthon tanuljunk, gyakoroljunk, mert erre van az iskola. Még is kiváló eredménye van a legtöbb gyereknek, mert jól tanított. Alsóban tanulni kell főleg megtanulni az alapokon kívül és ő erre is fektette a hangsúlyt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"kb 20 perc a "valódi" gyakorlás, a többi fegyelmezés, ellenőrizgetés, segítgetések a lassabbaknak, nevetgélés, beszélgetés, pirospontok a füzetbe, mindenki előveszi a könyveit.."
A többi is valódi gyakorlás, csak olyankor mást gyakorol a gyerek, nem kimondottan mondjuk a szorzást: fegyelmezettséget, türelmet, precizitást, elfogadást, toleranciát, rendszeretetet, stb. Ezek közül egyik sem kevésbé fontos, mint mondjuk a szorzótábla.
"Amíg itthon a gyerekkel 45 percbe belefér 4-5 oldal feladat matekból"
Azért nem minden gyerek egyformán okos is, meg szorgalmas is, meg minden ilyen, és nem mindegyik mellett van ott olyan szülő, mint te.
"Van, hogy tollbamondáson 2-3 szavas mondatot írnak összesen, matek átlag 3 feladat egy órán, amik rendkívül könnyűek szoktak lenni"
Az, hogy csak ennyi van a füzetében, nem azt jelenti, hogy semmi más fontos dolog nem történt órán! Még gimnazisták se mindig fogják fel, hogy pl. a nyelvóra első felében, a házi feladat ellenőrzése kapcsán mennyi mindent átismételnek, gyakorolnak, mennyi minden történik szóban is, mennyi félreértett dolog tisztázódik, stb., ami mind a tanulás része, és ami nélkül nem érdemes lapozni a könyvben - sokan csak annyit fognak fel az egészből, hogy "már megint elment az óra fele a házival"...
"beraktam egy sakkszakkörre.. Nem érzem úgy, hogy le lenne terhelve"
Amíg a szülő nem érzi úgy, hogy túl van terhelve a gyereke, addig nincs is gond. Más gyerekeknek viszont ugyanaz nagyon is nagy teher lehet.
"a szívem szorul össze azoktól, akik kevésbé jó képességűek, és magántanár helyett a szülő azt az 1 órát se tölti a gyerekkel, mert neki vacsorát kell csinálni, takarítani, meg mittudomén, elmenni a boltba. Szerintem ez így nem oké.
Az iskola nem tudja elérni se kötelező, se szabadon választott házival, hogy a szülő a gyerekével töltse az idejét, ne mással. Egyre több szülő nem is a valóban szükséges házimunka miatt nem tölt elég időt a gyerekével, hanem naphosszat a telefonját nyomogatja, ahelyett, hogy a gyerekre figyelne...
"7es fiú házija hétvégére(készíts rajzot egy szigetről..)"
Megközelítés kérdése. Elintézheti pár vonallal is, de akár az egész hétvégére adhat elég gondolkodnivalót egy ilyen feladat egy 7.-esnek. Simán lehet, hogy sokkal több van mögötte, mint amit egy kívülálló lát: lehet, hogy egy (vagy akár több) teljes tanórán át készítették elő, hogy milyen rajz is legyen, mi mindent tartalmazzon, mi mindent gondoljon át a rajz tervezése közben a gyerek - csak mindez nincs leírva a könyvben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az nem lehet egy megoldás hogy megállapodtok bizonyos dolgokba hogy a gyerek jól érezze magát és tudj hogy mi van. Nálunk ez bevált. Például nálunk JÁR a gyereknek a napi minimum 2 óra szabadidő hétköznap és ha nincs kész a házia nem érdekel. A 2 óra szabadidő az első amit semmi nem írhat fölül. Így tudja a gyerek hogy tud játszani akkor is ha nagyon sok a házia. Volt már arra példa h kapott 6 oldal összeadást és azt mondtam neki hogy meglegyena 2 óra szabadidő hogy a maradék 2 oldalt megírom én mert ez nagyon dúrva. A suliba párszor már megjegyezték hogy miért nincs kész a lecke azt mondtam hogy agyerekemnek van olyanja hogy szabadidő.
Meg van egy olyan is hoyg a vasárnap az a TANULÁSMENTES nap. Vasárnap nem kell tanulni. Nem kell leckét írni se semmi.
Szombatonként ha maradt az meg kell írni de szombatonként minimum 5 óra szabadideje van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!