Mit gondolsz, a gyereked másoknak úgy kellene szeretniük és elfogadni, amilyen?
Gyerekem egyik osztálytársa ki van közösítve a kezdetektől érdeklődése, tanulmányai és viselkedése miatt, bár inkább előbbi, mert több rosszul viselkedő vagy rosszabbul tanuló nincs kiközösítve. Próbáltam segíteni az anyukájának, hogy mik menők az osztályban, mi miatt cikizik ki(gyerekem rengeteget mesél erről), mire mondta, hogy nem akarja, hogy megváltozzon a gyereke, szeressék úgy, amilyen, és szerinte nincs rendben, hogy vannak népszerű dolgok, néhány dolgot meg "babásnak" tartanak. Most felszínesnek néz, mert mondtam, hogy ciki 9 évesen kutyát utánozni és térdelni sorbanállásnál, meg a sonic és a micimackó is, illetve ezek figuráit viselni és ilyeneket játszani, ezek miatt kerülik el, mert az érdeklődése ovis, nem egyezik a többi gyerekével.
Szerintem burokban tartja a gyerekét(nem jár más közösségbe a gyerek, csak itt, ahol utálják), és nyitnia kellene, legalább a lehetőséget megadni annak, hogy a többi gyerek érdeklődésére(fiúknál bizonyos fajta legó, foci, könyvek, témák) kapható legyen a gyereke, mert be kellene illeszkednie. Feltétel nélkül csak a szülő fogadjon el, másoktól ilyet nem lehet és nem is kell elvárni, és kellene alkalmazkodni is, pláne, ha a gyerek szenved, mivel már két éve orvoshoz járnak stressz tünetekkel. Teljesen ki van rekesztve, mindenhonnan elküldik, nem játszanak vele, ciki vele mutatkozni, nyilván a tanár sem bírja, az osztály bohóca rossz értelemben, nem a viccein nevetnek, hanem rajta.
Sokat gondolkoztam, nem hiszem, hogy kellene vele játszaniuk, ha nem szimpatikus semmilyen téren, de ezen tudnának a legkönnyebben változtatni, más megítélés alá esne a kisfiú, ha nem azt játszaná, amit és ezért az anyuka felelős, nincs esélye a gyereknek, hogy ragadjon rá olyan, ami a többi gyerekre. Mert még az oldalnyi kép, egy sor szöveg micimackót olvassa a gyereknek, nem járatja különórára, hogy magára szedjen valami kultúrát a korosztályából, megmaradt az ovis szinten érdeklődésre és viselkedésre.. vagy én vagyok felszínes?





"több osztályra rálátok, nem csak arra, amiben tanítok."
Ebből gondoltam, hogy tanár...vagy annak mondja magát










Ja, hát hátul ülök egy vagy több lemaradóval, néha összetolunk 2-3 padot hàtul, és nekik magyarázom azt, amit a tanár már elmondott, de nem tudtak figyelni bármi miatt, esetleg nem értik egyből, kb 5-10 perc különbséggel haladunk, hozzájuk csak én beszélek, sokszor hátra sem jön a tanár, hogy haladunk, mert 25ből elég 20ra figyelnie normál tempóban. Jól csinálom, bár nagy hatása csak annál van, aki nem diszes, mert az valami katasztrófa, esélyük nincs szegényeknek.
Mivel kb ebből áll a munkám, hogy feladatot magyarázok vagy 5 féle módon, hogy egyszer felfogják, így szoktam hívni, hogy tanítok, és jó vagyok benne, a többi asszisztens főleg vág, meg termet díszít vagy felügyel, napköziztet, de ők olyanok is, én kísérek meg a lemaradókkal foglalkozok órán. Egyébként reál diplomás, hatosztályos gimiben végzett, 7ig kitűnő voltam, a legtöbb anyánál többet tudok(sajnos), és alsóban mozgok leginkább, én nagyon sokat figyelem az osztálydinamikát.
De mondd nyugodtan, ha szerinted nem tanítás:) Inkább kiegészítő tanárnak érzem magam, mint lótifutinak, bár szoktam úszásra is kísérni, mondjuk ott a tanár is csak megy, meg ül, meg rászól a rendetlenkedőkre, mint én. Jó vagyok, kedvelnek, miután a tanár ledarál valamit, velem értik meg a gyerekek. Kivéve a diszesen matekon, ott semmi esélyem se nekem, se a tanárnak. Tudom, hogy mennek a dolgok, a tanàr keveset tud figyelni az osztályra a mellékfeladatai miatt, és a kedvenceikkel vannak leginkább, én meg mindent tudok figyelni hátulról.
Korán végzek, a gyerekem sokszor van az udvaron(heti 3-4 tesi, ének, rajz, technika, ebéd környéke)ott is van, hogy leülök a közeli padra és nézem, hogy játszanak az udvaron. Plusz ugye sokat, részletesen és hitelesen mesél, illetve tud is figyelni.
Sulis dolgokban jó vagyok, az enyémet kedvelik sokan tanárok és gyerekek is, pedig nem így indult, ezért tudom mi a jó. Ja, mikromenedzselem, de azért, mert van külön neve, mert jól csinálom, nem rosszabb annál, mint mikor anyuka választja a közeli butikban a ruháit, mert az cuki/olcsó, vagy mikor hazahoz egy játékot, mert szerinte tetszene/hasznos. Vagy mikor elmondja hogy viselkedjen, mert amit csinál az rossz, és miért az. Egyszerűen az enyém több és hatékonyabb tudás, a gyerekem komplex működést lát át, mivel ebben nő fel, figyel erre is, így remek kapcsolatépítő lesz felnőve. Nem csak utasítgatom, magyarázok is, mit miért. Nekem soha nem mondta senki, szr tanácsokat adtak(pl ha tetszik egy fiú csapj a fenekére), magamtól kellett kitalálnom mindent. Most meg hasznos, amit mondok, és később is hasznos lesz. Állásinterjúkon is gyorsan felvesznek, eladni magad fontos tudás, életképes. Holnap úgy megy a gyerek suliba, hogy akkor játszhat csak a fiúval, ha az nem hülyeség, vagy ciki, az anyját elengedtem, de a gyereket nem teljesen. Figyeld meg az lesz, hogy a gyerekem mondja mit játsszanak, a gyerek mondja az anyjának, aztán az majd örül, hogy magától változott a fia, mert akkor az valóban ő.. nevetséges. Akarna beilleszkedni, csak nem tudja hogy kell, mert nem kap segítséget, amit tükröz a gyerek érdeklődése, az meg az anyja nevelése, ami miatt kirekesztik, nem éri más hatás.





Csak azt nem értem, ha ennyire tudod a tutit, hogy lehet valakit életrevaló, önmagát eladni képes szuper embert nevelni, te miért ott vagy, ahol? Éhbérért egy iskolában.
Ha ez mind igaz (lenne), akkor minimum motivációs trénerként kéne dolgoznod. Vagy, mivel elvileg tudod, hogy add el magad, a reál diplomáddal is bejuthattál volna bármilyen céghez komoly pozícióba. Hisz elvileg nálad a bölcsek köve. 😄 Simán menne, ugye?
Elviekben persze tök jól hangzik ez, csak nehogy a gyereked rácáfoljon erre, és mégis csak egy megfelelési kényszeres, önmagát sem ismerő felnőtt legyen belőle, mint a legtöbb olyanból, akin a szülője próbálta megélni a saját nem sikerült vágyait.





Szóval van elég baja szerencsétlen gyereknek (nyilván az anyja nem kicsit hibás, de mint látható nem fog segíteni), de szerinted még neki kéne jobban összeszedni magát, hogy az osztálytársai ne kínozzák? Nem érzed melyik ponton hibás ez a gondolatmenet? Talán inkább az osztály többi részéből kéne egy kicsivel több empátiát kihozni, nem pedig bátorítani ezt a viselkedést. Épp elég ideig voltam kiközösített annó, hogy tudjam, az ilyen mindig kéz a kézben jár az otthoni súlyos problémákkal.
(Meg a tanárt is megnézném, aki nem hogy segítene egy gyengébb tanulónak felzárkózni, mert alsóban azért még könnyebb, és hasznos is lenne, hanem ő se foglalkozik vele, mert "ciki". Ezzel a mentalitással inkább ne ment volna tanárnak, vagy akkor ne sírjon hogy így meg úgy fizetés).





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!