Mit gondolsz, a gyereked másoknak úgy kellene szeretniük és elfogadni, amilyen?
Gyerekem egyik osztálytársa ki van közösítve a kezdetektől érdeklődése, tanulmányai és viselkedése miatt, bár inkább előbbi, mert több rosszul viselkedő vagy rosszabbul tanuló nincs kiközösítve. Próbáltam segíteni az anyukájának, hogy mik menők az osztályban, mi miatt cikizik ki(gyerekem rengeteget mesél erről), mire mondta, hogy nem akarja, hogy megváltozzon a gyereke, szeressék úgy, amilyen, és szerinte nincs rendben, hogy vannak népszerű dolgok, néhány dolgot meg "babásnak" tartanak. Most felszínesnek néz, mert mondtam, hogy ciki 9 évesen kutyát utánozni és térdelni sorbanállásnál, meg a sonic és a micimackó is, illetve ezek figuráit viselni és ilyeneket játszani, ezek miatt kerülik el, mert az érdeklődése ovis, nem egyezik a többi gyerekével.
Szerintem burokban tartja a gyerekét(nem jár más közösségbe a gyerek, csak itt, ahol utálják), és nyitnia kellene, legalább a lehetőséget megadni annak, hogy a többi gyerek érdeklődésére(fiúknál bizonyos fajta legó, foci, könyvek, témák) kapható legyen a gyereke, mert be kellene illeszkednie. Feltétel nélkül csak a szülő fogadjon el, másoktól ilyet nem lehet és nem is kell elvárni, és kellene alkalmazkodni is, pláne, ha a gyerek szenved, mivel már két éve orvoshoz járnak stressz tünetekkel. Teljesen ki van rekesztve, mindenhonnan elküldik, nem játszanak vele, ciki vele mutatkozni, nyilván a tanár sem bírja, az osztály bohóca rossz értelemben, nem a viccein nevetnek, hanem rajta.
Sokat gondolkoztam, nem hiszem, hogy kellene vele játszaniuk, ha nem szimpatikus semmilyen téren, de ezen tudnának a legkönnyebben változtatni, más megítélés alá esne a kisfiú, ha nem azt játszaná, amit és ezért az anyuka felelős, nincs esélye a gyereknek, hogy ragadjon rá olyan, ami a többi gyerekre. Mert még az oldalnyi kép, egy sor szöveg micimackót olvassa a gyereknek, nem járatja különórára, hogy magára szedjen valami kultúrát a korosztályából, megmaradt az ovis szinten érdeklődésre és viselkedésre.. vagy én vagyok felszínes?





Békén van hagyva, ha lehet senki sem szól hozzá, de nyilván a gyerek nyitna 3. éve, és ilyenkor gúnyolják, mert nem tudják máshogy lerázni, mivel nem ért a "menj innenből". Az én gyerekem naponta nagyon sokat mesél a suliról, és minden nap három négy sztori van, ami alapján nagyon sajnálom szerencsétlen fiút. Nálunk sem ment könnyen a beilleszkedés, de nekünk összejött 2 hónap alatt népszerű lett a gyerek, mert jól csináltam a dolgokat. Ezt a tudást akartam átadni, csak anyuka nem vevő rá. A gyerek nem kifejlett személyiség fix érdeklődéssel, otthonról hoz érdeklődést, kultúrát, tehát az anyja látszik rajta, és az nem népszerű. Ha anyuka olvasna is, tájékozódna, jó filmeket, játékokat, tartalmakat mutatna neki, odafigyelne mit tabletezik a gyereke, sőt, esetleg hogyan néz ki(ilyenkor már a melegítő is ciki) és nem úgy kezelné, mint egy ovist, akkor az érdeklődése olyan lenne, mint a kortársaié, a gyerek személyisége olyan lenne, aki kilencéveseknek való regényeket olvas, ilyen filmeket néz, logikai játékokkal és korának megfelelő társassal játszik, tud sakkozni, és sportol valamit, illetve nekivaló legót venne, nem kisgyereklegót..
https://www.youtube.com/watch?v=T-sJFwirHik pl erről beszélt legutóbb a gyerekemnek, de ugyanúgy kikölcsönzi a képeskönyvet, amiben szinte nincs szöveg, és kutyásat látszik.. lenne igénye normálisnak lenni, de nem tudja hogy kell, ha véletlen rászabadul tartalmakra magába szívja, amúgy meg ovisként van kezelve, ezért azt is hozza. Nincsenek normális kortárs kapcsolatai több éve, mert nem jár csak az osztályba, ezért nem tudja hogy kapcsolódjon. Tönkre van téve szerencsétlen, és eleve hendikeppes a problémás viselkedése meg a tanulási nehézsége miatt. Meg nem tudom ki szorul segítségre, ha ő nem, akit a tanár is eltávolítana az osztályból, meg a gyerekek is kirekesztik durván. Egyébként cuki meg jó érzésű gyerek(egyszer kiállt a gyerekemért, mikor más nem hitt neki, ő meg tudta, hogy igazat mond), plusz a hajszíne megegyezik az enyémmel, ezért szolidaritok vele.





Na, jó, én eddig nem hittem, de te tényleg troll vagy!
"plusz a hajszíne megegyezik az enyémmel, ezért szolidaritok vele." Mi van???
Az SNI nem egy betegség, ahogy a BTM se🤦🏽♀️ Nyilván újdonság neked, de ha a gyerek "butított" feladatot kap és úgy is 2-3, biztosan SNI és a viselkedése is azért olyan, amilyen. Nem tehet róla! Fel tudod fogni?
Tanító voltam. Tudom, hogy olvas egy kettes-hármas tanuló 3.osztály elején. Képzeld, egyáltalán nem lenne élmény neki regényeket olvasni, valószínűleg ezért tetszik neki az 1 mondatos képeskönyv.
Amit meg linkeltél, no comments kategória.
"erről beszélt legutóbb a gyerekemnek, de ugyanúgy kikölcsönzi a képeskönyvet, amiben szinte nincs szöveg, és kutyásat látszik.. lenne igénye normálisnak lenni, de nem tudja hogy kell, ha véletlen rászabadul tartalmakra magába szívja, amúgy meg ovisként van kezelve, ezért azt is hozza."
Ezt ugye, te se gondolod komolyan? Az ilyen tartalmat inkább be kéne tiltani, de semmiképpen nem hozzáférhetővé tenni 9 évesek számára.





"egyszer kiállt a gyerekemért, mikor más nem hitt neki, ő meg tudta, hogy igazat mond"
Ajjaj, összezavarodtam. Tehát ő, kis kiközösített nyomi volt az egyetlen, aki kiállt érte?
De a frankó, menő és trendi csapat, akik kedvéért meg kellene változnia, de legalábbis eljátszani, hogy azt szereti, amit ők, hazugnak tartották a fiad?
De mégis az ő kegyeiket kell keresni...
Csak ő látta, hogy igaz volt, a többiek nem.
Mondom, hogy a fél osztálynak baja van, mind snis meg btmnes, sokan rosszul tanulnak és sokan rosszul viselkednek, csak ez a gyerek van kiközösítve!
A tartalmat szerintem is be kellene tiltani, a gyerek, a kikozositett gyerek jatszott ilyet, beszelt rola az enyemnek. Tabletre rá van engedve, de ovisként kezeli az anyja. Legalabb a tanár felfoghatná.. és már másodikban is többen olvastak regényeket, az egy ropi naplója népszerű mindne részével.
Én suliban dolgozom, nálunk meg szinte mindenki könyveket olvas első második felére, több osztályra rálátok, nem csak arra, amiben tanítok. A gyerekem osztálya(másik suli), ebben is csak a felét hozza a szintnek, de legalább olvasnak.
Nem is nagyon érdekel a győzködés, én tudom, hogy a gyerek fő baja nem az adhd(amije van), mert sok auti meg sok adhds is be van illeszkedve az osztályába, hanem a szr nevelés és kultúra amit otthonrol hoz.





A fél osztály sni-s meg adhd-s meg auti meg minden is....peeeeersze. Az megvan, hogy maximalizálva van az egy osztályba felvehető sni-s, integrálható auti, adhd-s stb gyerekek száma. És az nem fél osztálynyi...
Most már tanár is vagy. Kezded kicsit túltolni.
Az megvan, hogy fel kell venniük a körzetes gyerekeket, és sokukról csak később derül ki? Papírral hàrom auti van a 21 fős osztàlyban, 5 Snis rajtuk kívül(köztük adhds is), meg vagy 3-4 btmn stàtuszú.
Sima körzetes általános iskola.










További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!