Kezdőoldal » Ezotéria » Természetfeletti lények » Honnan tudjuk, hogy Isten a...

Honnan tudjuk, hogy Isten a jó? Honnan tudjuk, hogy nem épp ellenkezőleg? Ez senkinek nem fordult meg a fejében?

Figyelt kérdés

Miért nem lehetséges, hogy a valódi igazi, jó isten(ek) nem épp a Sátán, Samael, valamint Lucifer?


Honnan tudjuk, hogy nem ő(k) az igaz(ak)?


Miért utasítjuk el ezeket a gondolatokat?


A Sátán lehetséges, hogy valójában Enki/Ea, Pán, Odin, Agni stb. (hívhatjuk Márának is), és valójában lehet, hogy Ő az az igaz, jó istenség, akit az ábrahámi vallások is keresnek. Honnan tudjuk, hogy nem hazudott valamilyen gonosz entitás (hasonló, mint ahogy elképzelik a bukott angyalokat, a halál angyalát, a Sátánt az ábrahámi vallások, valamint a zoroasztrianizmus Angra Mainjut), aki azt mondta magára, hogy ő "az igaz, szerető Isten", a valóbban igaz, jóságos Istent pedig bemocskolta, negatívnak állította be? Ha rossz lény valójában az, aki magát Istennek állítja, miért ne hazudhatna? Vagy mi van, ha nem is létezik igazából az az Isten, akit sokan annak hisznek, hanem el akarták terelni a figyelmet a valódi Istenről?


Lehet, hogy valójában az a jó Isten, akit a meghatározó vallások az elmúlt évezredekben félreértésből bemocskoltak. Persze az is lehet, hogy nem egyedül van, hanem több "bukott angyal" is valójában jóságos istenség, akit elferdítettek.


Lucifer hozza a Fényt, Jézus pedig a világok világossága. Lehet, hogy volt egy nem kevés ferdítés a történetekben. Mi van, ha a most befolyásos vallások "alapítói", valójában teljesen mások voltak, mint akiknek leírták őket, és a valódi Istent követték?


Szóval, ha így van, akkor igazából nem megyünk semmivel sem túl sokra: az életünket örömök, vágyak és élvezetek nélkül kellene élnünk (a mindenféle önmegtartóztatások miatt), pluszba még nem is a helyes úton járunk.


Másban is felvetődtek már ilyen gondolatok? Miért vetjük el ezeket? Honnan tudjuk, hogy nem az az igazság, amit leírtam?



2022. júl. 17. 14:37
1 2 3 4 5 6 7 8
 61/73 Grimfox ***** válasza:
80%

Nem csak azt parancsolta Jahve hogy ne áldozz előttük, hanem hogy ne imádd őket, ne borulj le előttük, azaz faragott képmást ne használj arra, hogy arra vetítsd ki a hited, azon keresztül próbáld meg elérni az istent.

Persze, hogy nem lehet istent ábrázolni. De a régi bálványok sem az igazi istent mintázták, hanem azt, amit az ember elképzelt róluk. Nem szabad sem faragott, sem festett képmást csinálni. Sem pontosat, sem pontatlant. Istenről kiváltképp, bármi másról meg vallási céllal. Ez volt az egyik nagy súrlódás a keleti, és nyugati katolikus egyházak között, a szentháromság értelmezésén kívül.

2022. júl. 20. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/73 A kérdező kommentje:

#61.

De miért nem érted, hogy az áldozat az imádat jele? Mit nem lehet ezen érteni? A buddhisták is bálványimádók?


Miért nem nézted meg a videót, amit küldtem?


Az édesanya bálványimádó, aki megcsókolja a gyermeke képét?


Sehol nem kér olyan Él, hogy ne csinálják szobrokat. Bálványokat ne készítsek, amiket istenítek.


A régi bálványok nem az igaz Istenről készültek. A Biblia világosan elkülöníti a kettőt. Az "El" héber szó két dolgot jelölhet: bálvány vagy Isten/erő/kemény/megingathatatlan. Azonban a bálvány többesszáma az "elim", az Erő (pontosabban Erők birtokosának) többesszáma az Elohim. Ezek hamis istenek voltak, semmi közük nem volt Ábrahámnak, Izsáknak, Jákobnak és Mózesnek Istenéhez. A bálványimádók szempontjából pedig de: isteneiket emberszerűnek, állatszerűnek, szörnyszerűnek, vagy éppen hibridszerűnek képzelték el.


Szóval akkor milyen eretnek volt ez a Mózes, hogy megfogadta Isten parancsát, és kerubokat készített aranyból az engesztelés táblájára, amit a templomba is bevitt... Nevetséges. MAGA AZ ÚR PARANCSOLTA MÓZESNEK EZT!


A keleti, meg a nyugati egyházak is ugyanúgy értelmezik a Szentháromságot, és mind a kettő csinál ábrázolásokat. Jártam már számtalan ortodox templomban, a saját szememmel láttam, hogy az egész templom ikonokkal van tele.

2022. júl. 20. 22:35
 63/73 A kérdező kommentje:

Úgy nem lehet imádni egy istent, hogy nem áldozol neki. Ilyen nincs. Nem létezik.


Az ókori keresztényeknek azzal kellett a római császárnak kifejezni az imádatukat, hogy egy marok tömjént kellett a császár szobra előtti tűzre, parázsra dobni. Ez jelentette azt, hogy elfogadja istennek a császárt. Nem véletlenül kérték sok helyen, hogy a betelepülők áldozzanak isteneiknek, például Egyiptomban is.


Bár tény, hogy a római császárnál történetesen nem a szobor volt a bálvány, mert az ott is csak egy szimbólum volt, hanem maga a császár, mivel történetesen ember volt, és nem istenség, vagy bármiféle természetfeletti.

2022. júl. 20. 22:40
 64/73 A kérdező kommentje:
A kánaánitáknál viszont maga a szobor volt a bálvány, mivel annak áldoztak, úgy hitték, hogy maga, az a szobor, ami előttük állt isten, és benne van az istennek az ereje.
2022. júl. 20. 22:45
 65/73 Grimfox ***** válasza:
100%

Na igen, itt jön az, hogy ki miben hisz. A te hited szerint Ábrahám istene az igazi, a többi hamis. Én egyikben sem hiszek, éppen ezért nem emelem ki egyiket, vagy másikat, mint igazibb istent.

Nem néztem meg a videót. Egyiket sem, amit linkeltél, nem szoktam linket nyitni gyakorikérdésekről. Én a szövegértelmezés alapján mondom azt, amit. Nincs kijelentve, hogy kizárólag az áldozatbemutatás az isten imádata. Az imádság, a képmás használata vallási céllal szintén megkérdőjelezhető, hogy nem bálványimádás e. A keleti keresztény egyház ezt igen erősen vizsgálta is, többek között ebből lett a képégetés annak idején.

A szövetség ládája érdekes példa. Képmásokat készítettek olyan dolgokról, amik a mennyben vannak. Viszont nem imádták őket, nem csak áldozattal nem, hanem semmilyen más módon sem. A szentség az volt, ami a ládában volt.

Ha az anya vallásos érzülettel csókolja meg a gyermeke képét, az bálványozás. De nem így tesz.

A kánaánitáknál sem maga a szobor volt az isten. A szobor az istent képviselő tárgy volt. Ugyanúgy, ahogy a szövetség ládája, és ami benne van, Jahve földi tanúbizonysága, és szövetségének jele. A kánaániták nem sámánkultuszt követtek, ahol egyes szellemek tárgyakban nyilvánulnak meg. A kánaánita istenek is a maguk égi, földi, vagy alvilági otthonában laktak, és a szobraik segítették összekötni az embert az istennel. A kánaánita isteneknek több temploma volt, és nem csak a templomokban lehetett őket imádni, hanem otthon is. A házi oltáron a képmás reprezentálta istent. Ugyanez a helyzet a feszülettel is, a szentképekkel is, de hiába a hasonlóság, az utóbbiakat elnézi a kereszténység(a zsidók továbbra sem), míg az előbbieket nem. Nem csak mert bálványok, hanem mert idegen istenek. Az állatok képmásai már máshová tartoznak, egy primitívebb kor emlékei, ahol az állat szellemét meghívják a tárgyba, de a kánaiánita, vagy egyiptomi, azaz a fejlettebb vallások szintjén ezek már nem az állatot jelölik, hanem az isten szent állatát, azaz újfent kapcsolatot az istennel, akinek az állatát a szobor ábrázolja.

A vallásokról lehet vitatkozni, de nehéz úgy, hogy valamelyik vallás iránt elfogult az ember, mert azt követi. Úgy nehéz objektíven megítélni más vallások rítusait, szokásait, főleg ha a vallás, amit a vitázó fél követ elítáli a vitába foglalt vallásokat.


Ha olyan vallást keresel, ahol tényleg a tárgy az isten, illetve ahol tényleg a tárgyban lakik az isten, a shinto vallást ajánlom tanulmányozásra. A kánaánita, és a shinto vallás között te magad is látni fogod, hogy ég, és föld a különbség.

2022. júl. 21. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/73 A kérdező kommentje:
A kereszténységben semmiféle ereje nincs a szobornak. Ha keresztény vagy, és a földhöz csapsz egy Mária-szobrot, akkor nem követsz el semmiféle bűnt, míg a kánaánitáknál ez az istenség haragját vonta magával sokszor. De igazából máshol is. Amikor Ávrám másodszor verte szét a bálványokat, illetve testvére termékenységbálványát is földhöz akarta csapni, akkor az magához szorította, nem akarta engedni, és hitt abban, hogy azért lett a felesége terhes, mert annak a szobornak áldozott, hitte hogy annak a szobornak ereje van, isteni erő van benne.
2022. júl. 22. 17:40
 67/73 A kérdező kommentje:
Másrészt semmiféle előnnyel nem jár, ha azok előtt imádkozol. Ez az egyénen múlik. Az imafüzér is a buddhista és muszlim használatra hasonlít. Annyi a célja, hogy számold az imáid. A szobor arra jó, hogy bizonyos érzelmeket, gondolatokat keltsen benned, emlékeztessen valakire. Semmiféle vallási rítusra nem használnak szobrot. Aki megcsókolja, az sem vallásos áhítattal teszi (persze a népi kereszténységben előfordul, de az megint más tészta), hanem úgy, ahogy egy anya is a gyermeke képét. Kifejezi a szeretetét Mária felé például. Tudja, hogy ezt a csókot nem érzi Mária, nem örül neki, meg semmi, egyszerűen saját magának ez egy kifejezés. A Biblia szerint pedig Mária minden ember édesanyja szellemi szinten tulajdonképpen. Ha valaki ez előtt elmond egypár imát? Nem hiszi, hogy a szobor bármiben is segítené őt, erő lenne benne, vagy akár maga a szobor lenne isten. Egyszerűen emlékezteti rá. Olyan, mint Isten számtalan neve. Ezek főként attributális nevek (pl.: El-istenség, erő, megrendíthetetlen, Elohim-erők birtokosa, mindenek istene, az egyetlen istenség, utalva a pogány panteonokra, Shalom-békesség stb.). Istennek valójában nincsen neve, ezek az embereknek kellenek, mert így valamivel megfoghatóbb, könnyebb a megszólítás stb. Nekünk, embereknek, a lelkünkben, és nem spirituális téren. Az is kiváló, sőt még talán jobb, ha valaki a természetben imádkozik.
2022. júl. 22. 17:52
 68/73 Grimfox ***** válasza:
100%

Mégis vannak szent szobrok, és tárgyak, amikben isteni, szent erőt hisznek lakni, és ezekhez zarándokok járnak. Ha egy szentet, vagy Jézust ábrázoló szobrot földhöz vágsz, nem követsz el bűnt. Most. Régen istenkáromlásnak minősítették volna. Mióta a kereszténység veszített a befolyásából, ez azóta változott. Hiába nem lakik az adott szoborban semmiféle szent erő, az, akit ábrázol, az szent, így annak a szentségnek a káromlása a pusztítás.

A kánaánita szobrokban sem maga az isten lakott. Az adott isten szentsége lakott a szoborban(ha lakott). Az emberek úgy hitték, az istennel a szobor, vagy kép köti össze őket, mert a képmás segítségével könnyebb elérni az eredetit, mint anélkül. A mágiában is előfordul, hogy készítenek egy szobrocskát, babát, képet egy emberről, és egy hajszállal, körömdarabbal, csepp vérrel, vagy bármi hasonló személyessel átlényegítik az adott személlyé. A baba nem változik az adott emberré. Logikusan. De összekötő kapocs lesz a szertartást végző, és az eredeti személy között. Az elv ugyanez. Az átlényegítés. Mint a keresztény úrvacsoránál a bor, és kenyér. Sem a bor nem igazi vér, sem a kenyér nem igazi hús. Mégis Krisztus testének, és vérének tekintik. A bálvány, képmás esetén ugyanez történik. Megeshet, hogy a zsidó vallás ezt másként magyarázza, de az elfogult magyarázat, a hitükön alapul.

Ahogy mondtam, van olyan vallás is, ami ténylegesen istenként tisztel tárgyakat, de az ilyen vallások a sámánizmussal állnak kapcsolatban. Ott is megvannak a rendes, testetlen istenek, az égben, és alvilágban, de vannak kisebb istenek, akik fában, kőben, folyóban laknak. Itt nincs átlényegítés, itt az imádat tárgya közvetlenül az istenség hordozója is. De ezekben az esetekben nincsenek bálványok. Az isten csak ott van, ahol a neki otthont adó tárgy van. Pl egy hegy istenének csak az adott hegyen lehet áldozni. A bálvány más, mert az már nem maga az isten, csak az isten "képviselője".

2022. júl. 22. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/73 anonim ***** válasza:

Mit jelent az a szó, hogy „szeretet”? Elmondhatjuk, hogy a szeretet a legfontosabb emberi szükséglet. A bölcsőtől a sírig mindenki szeretetre vágyik, és ha megkapja, kivirul a melegénél, de ha nem, akkor elsorvad és meghal. Ennek ellenére meglepően nehéz meghatározni a szeretet fogalmát. Az emberek persze sokat beszélnek róla; számtalan könyv, dal és költemény témája a szeretet. De végül nem mindig kristályosodik ki, hogy mit is jelent a szeretet. Jehova kezdettől fogva mindig megtette az első lépést, szeretetet mutatva az emberek iránt. Számtalan módon bizonyította, hogy „először ő szeretett minket”. A szeretet összhangot és örömet eredményez, ezért nem csoda, hogy Jehovát „a boldog Istennek” mondják (1Timóteus 1:11). Jehova kezdettől fogva mindig megtette az első lépést, szeretetet mutatva az emberek iránt. Számtalan módon bizonyította, hogy „először ő szeretett minket”. A szeretet összhangot és örömet eredményez, ezért nem csoda, hogy Jehovát „a boldog Istennek” mondják (1Timóteus 1:11). Igazából túl gyakran használják ezt a szót, a valódi jelentése viszont egyre megfoghatatlanabb.Isten neve, melyet négy héber mássalhangzó, a יהוה jelöl, közel 7000-szer fordul elő a Héber iratokban. Az Új világ fordítás ezt a tetragramként ismert négy betűt a JHVH Jehova formával adja vissza. A Bibliában egyetlen más név sem jelenik meg ilyen sokszor. Jóllehet az ihletett írók sok címmel és leíró kifejezéssel utalnak Istenre, például a Mindenható, a Legfelségesebb és az Úr szóval, a tetragram az egyetlen személynév, mellyel Istent jelölik.


Maga Jehova Isten indította arra a Biblia íróit, hogy használják a nevét. Például Jóel próféta a következő gondolatot jegyezte le: „mindenki, aki segítségül hívja Jehova nevét, megmenekül” (Jóel 2:32). Az egyik zsoltáríró pedig ihletés alatt ezt írta: „Tudják meg az emberek, hogy te, akinek a neve Jehova, egymagad vagy a legfelségesebb Isten az egész föld felett” (Zsoltárok 83:18). Isten neve egyedül a Zsoltárok könyvében mintegy 700-szor szerepel; ez a könyv olyan költemények gyűjteménye, melyeket Isten népe énekelt és szavalt. De akkor miért nincs benne Isten neve sok bibliafordításban?Ennek számos oka van. Vannak, akik úgy érzik, hogy a mindenható Istennek nincs szüksége arra, hogy külön névvel azonosítsák. Másokat valószínűleg az a zsidó babona befolyásol, hogy nem szabad használni Isten nevét. A zsidók talán attól féltek, hogy ha kimondják, megszentségtelenítik. Megint mások úgy gondolják, hogy mivel senki sem tudja, hogyan kell pontosan kiejteni Isten nevét, jobb, ha csupán egy címmel, például az Úr vagy az Isten szóval helyettesítik.Ennek számos oka van. Vannak, akik úgy érzik, hogy a mindenható Istennek nincs szüksége arra, hogy külön névvel azonosítsák. Másokat valószínűleg az a zsidó babona befolyásol, hogy nem szabad használni Isten nevét. A zsidók talán attól féltek, hogy ha kimondják, megszentségtelenítik. Megint mások úgy gondolják, hogy mivel senki sem tudja, hogyan kell pontosan kiejteni Isten nevét, jobb, ha csupán egy címmel, például az Úr vagy az Isten szóval helyettesítik.

2022. júl. 31. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/73 Grimfox ***** válasza:
100%
Egyszerűbb oka is van. Az egyik parancsolat kimondja, hogy az úr nevét hiába szádra ne vedd. A zsoltárok dicsőítő énekek az istenhez, azaz nem hiábavaló emlegetései a nevének. Csakúgy, mint más imádságok. De köznapi beszédben használni már méltatlannak számít. Káromkodás közben meg egyenesen véteknek. A radikálisabb zsidó szekták a parancsolatot olyan szigorúan veszik, hogy a szent iratok felolvasásakor ejtik ki csak a nevét, mert ugye a szövegben szerepel, és a felolvasás célja a hitoktatás. Ez nem babona kérdése, hanem a vallás értelmezéséé.
2022. júl. 31. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!