Honnan tudjuk, hogy Isten a jó? Honnan tudjuk, hogy nem épp ellenkezőleg? Ez senkinek nem fordult meg a fejében?
Miért nem lehetséges, hogy a valódi igazi, jó isten(ek) nem épp a Sátán, Samael, valamint Lucifer?
Honnan tudjuk, hogy nem ő(k) az igaz(ak)?
Miért utasítjuk el ezeket a gondolatokat?
A Sátán lehetséges, hogy valójában Enki/Ea, Pán, Odin, Agni stb. (hívhatjuk Márának is), és valójában lehet, hogy Ő az az igaz, jó istenség, akit az ábrahámi vallások is keresnek. Honnan tudjuk, hogy nem hazudott valamilyen gonosz entitás (hasonló, mint ahogy elképzelik a bukott angyalokat, a halál angyalát, a Sátánt az ábrahámi vallások, valamint a zoroasztrianizmus Angra Mainjut), aki azt mondta magára, hogy ő "az igaz, szerető Isten", a valóbban igaz, jóságos Istent pedig bemocskolta, negatívnak állította be? Ha rossz lény valójában az, aki magát Istennek állítja, miért ne hazudhatna? Vagy mi van, ha nem is létezik igazából az az Isten, akit sokan annak hisznek, hanem el akarták terelni a figyelmet a valódi Istenről?
Lehet, hogy valójában az a jó Isten, akit a meghatározó vallások az elmúlt évezredekben félreértésből bemocskoltak. Persze az is lehet, hogy nem egyedül van, hanem több "bukott angyal" is valójában jóságos istenség, akit elferdítettek.
Lucifer hozza a Fényt, Jézus pedig a világok világossága. Lehet, hogy volt egy nem kevés ferdítés a történetekben. Mi van, ha a most befolyásos vallások "alapítói", valójában teljesen mások voltak, mint akiknek leírták őket, és a valódi Istent követték?
Szóval, ha így van, akkor igazából nem megyünk semmivel sem túl sokra: az életünket örömök, vágyak és élvezetek nélkül kellene élnünk (a mindenféle önmegtartóztatások miatt), pluszba még nem is a helyes úton járunk.
Másban is felvetődtek már ilyen gondolatok? Miért vetjük el ezeket? Honnan tudjuk, hogy nem az az igazság, amit leírtam?
#52.
Jézus óta az egész világa az Örökkévaló népe, szóval...
Az első keresztény zsidók mindent megtartottak, amit nem engedélyezett Jézus. Jézus áldozata eltörölte az állatáldozatot, Jézus az étkezési szabályokat érvénytelenítette, ugyanakkor a körülmetélésről nem beszélt. A keresztség, amúgy nem az új szövetség jele hivatalosan, de veheted annak is. Bár biztos, hogy fontosabb a szív körülmetélése, ugyanakkor Pál sem azt mondta, hogy el kell törölni, csupán nem tartotta elsődlegesnek, mint a judaizmusban (ott a templom előterén túl, még a körülmetéletlen, amúgy zsidó vallású, akár betértek sem mehettek tovább). A kereszténység nagyon erőteljesen tiltja a bálványokat, ugyanis a parancsolatok is tiltják.
"Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltõn- szeretõ Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyûlölnek."
Itt egy elég pontos definíciót kapunk a bálványimádásra... A bálványok, olyan vallási tárgyak, amelyeket imádat, istenként való elismerés, tisztelet övez. Ugyanakkor az Isten a zsidóknak sem tiltotta a szobrok díszként való használatát, csak az imádatot és a tiszteletet tiltotta:
"Készíts vert aranyból két kerubot az engesztelés táblájának két végére. Állítsd az egyik kerubot az egyik végére, a másikat a másik végére. Az engesztelés táblájának két végére állítsd a kerubokat. A kerubok szárnya fölfelé legyen széttárva, hogy szárnyukkal befödjék az engesztelés tábláját, az arcuk pedig forduljon egymás felé. A kerubok arca tekintsen az engesztelés táblájára. Az engesztelés tábláját helyezd a láda tetejére. A ládába pedig tedd be a bizonyságot, amelyet adni fogok neked. Ott fogok veled találkozni, s a törvény ládáján álló két kerub között, az engesztelés táblájáról közlöm veled mindazt, amit általad Izrael fiainak mondani akarok."
De Jézus nem akarta lecserélni az Ószövetség prófétáit! Amikor Jézus megjelent az apostoloknak aranyló glóriával és csillogóan felér ruhában, akkor is Illés, valamint Mózes próféta állt/térdelt (nem emlékszem már) mellette.
Én úgy emlékszem, csak Pál közbenjárására mentesítették a betérőket az étkezési szabályok alól, amikor valahol talán görögben vendégeskedett. Igaz, ők is tarthatták, ha akarták, csak nem volt kötelező. És pont ez a mozdulat tette lehetővé, hogy a kereszténység gyorsabban terjedjen.
A feszület ilyen értelemben akkor bálvány, mert istenről készült képmás, amit imádat tárgyaként kezelnek.
Az ószövetség próbétáit nem, de a szövetséget megújította, és az új szövetség igen sokban különbözik a régitől.
Illés megjelenése Jézus mellett érdekes, mert Jézus azt mondta a zsidók kérdéseire, hogy keresztelő János, akit ők megöltek, volt Illés, nem pedig ő.
#54.
Az igaz, ugyanakkor a közel-keleti keresztények az étkezési szabályokat ekkor már nem annyira vallási töltettel, inkább egészségügyi okokból tartották. Disznót Egyiptomban, meg Mezopotámiában sem ettek annyira, mivel az ókorban, hűtőszekrény nélkül, a Közel-keleten, az egyik legromlósabb, legfertőzőbb hús nem volt túl egészséges, azon túl, hogy a disznó tényleg egy mocskos állat. (Nem degradáló szóként, amúgy nagyon aranyosak. :-) ) Ott hempereg, dagonyázik, megeszik mindent, iszik akár koszos vizet is, ellenben mondjuk a szarvasmarhával, birkával stb. Jézus minden ételt tisztának nyilvánított rituálisan, de attól még materiálisan nem lesz feltétlenül tiszta. Lehet, hogy Jézus tanítványai nem polírozták le magukat evés előtt, mint a farizeusok, ugyanakkor manapság mégis megéri kezet mosni, attól még, hogy vallási értelemben nem követsz el pusztán emiatt vétséget.
A kereszténység gyors terjedése mögött nem igazán ez állt (van így is 10 olyan szabály, sőt egyetlen olyan szabály: a SZERETET, amit nagyon nehéz, sőt rettenetesen nehéz betartani), hanem elég sok indok.
Hogy lenne már bálvány a kereszt? :-D Imádják a keresztet? "A bálványok, olyan vallási tárgyak, amelyeket imádat, istenként való elismerés, tisztelet övez." Lehet, hogy én fogalmaztam rosszul, de hogy érthető legyen: olyan szobor, amit konkrétan istenként képzelnek el. Annak az X tömegű, Y sűrűségű, Q térfogatú, Z alapú szobornak áldoznak, azt imádják istenként, kultikus tisztelet övezi a tárgyat. Ábrahám apja, Terah idejében azt tartották megoldásnak az asszony terméketlenségére, hogy egy istennek nevezett szobornak áldoznak. Szinte gyógyszerként adták és vették az emberek a szobrokat, pontosabban "isteneket" a különböző panaszaikra. A kánaánitáknál meg úgy hitték, hogy jelen van a szoborban az adott istenség... Mutatott valaha be áldozatot/úrvacsorát katolikus/ortodox/evangélikus pap egy nyomorult szobornak? A kereszténységben az áldozat az úrvacsora.
https://www.youtube.com/watch?v=fXU0YxUE054
"E beszéde után mintegy nyolc napra történt, hogy kiválasztotta Pétert, Jánost és Jakabot, és fölment velük a hegyre imádkozni. Míg imádkozott, külseje teljesen átváltozott, ruhája fehér lett és ragyogó. És íme, két férfi beszélgetett vele: Mózes és Illés. Megdicsőülten jelentek meg, és a haláláról beszélgettek, amelyet Jeruzsálemben kell majd elszenvednie. Pétert és társait elnyomta az álom. Amikor fölébredtek, látták dicsőségét és mellette a két férfit. Ezek már épp menni készültek. Péter így szólt Jézushoz: „Mester, jó nekünk itt lenni! Csinálunk három sátrat, neked egyet, Mózesnek egyet és Illésnek egyet!” Nem tudta, hogy mit beszél. Miközben ezt mondta, felhő támadt és elborította őket. Féltek, amikor a felhőbe jutottak. A felhőből szózat hallatszott: „Ez az én választott Fiam, őt hallgassátok!”" Lukács evangéliuma, 9. fej., 28-35. vers
#56.
https://www.youtube.com/watch?v=fXU0YxUE054
Szóval szerinted az ábrázolás azt jelenti, hogy imádat tárgya... Értem... Logikus...
Az édesanya is bálványimádó, aki megcsókolja a gyermeke képét? A vallásokban az imádat jele az áldozás. Az ima pedig a közbenjárásért szól.
Amúgy nem feltétel, hogy oltár előtt legyen kereszt. Van tök dísztelen, fehér falú katolikus templom is.
Isten sehol nem írta, hogy nem szabad Őt ábrázolni. Kevered az iszlámmal.
A bálványimádást tiltotta meg.
Jézus teste van ábrázolva, ami a Földön is itt volt.
Istent eleve nem lehet ábrázolni, mert nincs teste. Kísérletek vannak rá, de attól még nem lesz egy idős, egyedülálló papa az Atya, a Fiú meg a fia, a Szentlélek meg egy galamb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!