Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Az éttermek miért ragadnak le...

Az éttermek miért ragadnak le 2022-ben is a pincér, felszolgáló és hasonló értéktelen, érdektelen, felesleges, elavult és drága megoldás mellett ?

Figyelt kérdés
Azt hallani lépten-nyomon, hiány van a vendéglátóiparban, nincs elég felszolgáló az éttermekben, és ez gondot okoz a vállalkozóknak üzleti bevételeik gyarapításában. Én meg azt gondolom kevés feleslegesebb dolog van annál, mint pincérek alkalmazása. Az általam elvárt, nekem tetsző megoldást jól demonstrálja pl. a PadThai, Vapiano, stb. Egy tipikus 2., 3. osztályú etetőben tapasztalat szerint a jellemzően unott, képzetlen, a pincér szakmát kényszerű megélhetési forrásként végző felszolgálók a vendégeket nem vonzzák, hanem taszítják. Márpedig 9 %-ban ilyen pincéreket foglalkoztatnak az éttermek. ( Az 1. osztály és afölötti éttermek persze nem tartoznak ide. )

2022. febr. 14. 14:28
1 2 3 4 5
 41/49 A kérdező kommentje:

Vannak ilyen gyorséttermek is, valóban.


Egy sima, avagy mezei átlagos etetőben, ahol eddig felszolgálókat alkalmaztak, a továbbiakban át lehet hangolni a rendszert pincérmentes étteremmé, anélkül, hogy az étlapot változtatná a tulajdonos.


Ettől nem válik belőle gyorsétterem.


A vendéglátósok állandóan panaszkodnak arra, hogy nehéz találni a mókaerőpiacon felszolgálókat. Ha alkalmatlannak bizonyul kirúgni sem merik, mert a helyébe csak még rosszabbat lehetne találni.


Korábbi évtizedekben a digitális technológia még nem létezett, és az átlagos etetőkből is a mainak csak töredéke volt a piacon, ahová pincért kellett felvenni.


Ma adott a szükséges technológiai környezet, és valós kereslet van a vendégek részéről is arra, hogy digitális eszközön keresztül rendeljenek az asztaluknál ételt az étlapról. Egy kezdeti beruházással hosszú távon - nem mellesleg - jelentős költségcsökkenést is elér a vendéglátós fenti előnyökön túl.

2022. márc. 6. 20:27
 42/49 anonim ***** válasza:
100%

Rendben, de akkor valaszolj az altalam feltett tobbi kérdésre is.


Ha nincs pincér, ki takaritja el az asztalokrol a tanyerokat, poharakat?


Ha nincs pincer, ki szolgalja fel neked az italokat?


Ha nincs pincer, ki valaszolja meg azt a kérdést pl, hogy az adott salátát lehetne mondjuk ezzel vagy azzal a feltéttel, ez vagy az helyett?


Ha nincs pincer, ki törli el az elmosott poharakat?


Ha nincs pincer, ki törli el az evoeszkozoket?


Ha nincs pincér, ki tölti fel a hűtőt, hogy hideg italt ihass?


Folytassam a sort?

2022. márc. 10. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/49 A kérdező kommentje:

Ha nincs pincér

- a háttérben dolgozó "tisztasági manager"mosogat, törli el a poharakat, evőeszközöket, tölti fel a megfelelő időben a hütőt, hogy hideg italt ihassak, hordja el az asztalokról fogyasztás után a tányérokat.


Ehhez nem kell felszolgáló személyzet.


Az étlapról való választáshoz, köretekhez, salátákhoz időnként jól jönne egy szakképzett, elkötelezett, a szakma fortélyait hosszú tanulással elsajátító, a minőségi vendéglátás szabályait ismerő, a szolgáltatás színvonalat emelni képes felszolgáló. A valóság azonban mégiscsak az, hogy az átlagos színvonalú 2,- 3. osztályú honi etetőkben erre képes felszolgálók olyan ritkák voltak az elmúlt evtizedekben, mint a hó az Alföldön januárban.

Ha ebben az országban, ebben a kárpát-medencei kultúrközegben élő emberek között nehéz találni a feladatot ellátni képes embereket, akkor ideje ezt tudomásul venni és alkalmazkodni.


Ha nincs hozzáadott értéke a felszolgálásnak, akkor annak árát is kár érvényesíteni a szolgáltatási díjakban. A pincérek jók lesznek fenti háttér tevékenységre csökkentett bérköltséggel, kisebb számban.

2022. márc. 11. 19:53
 44/49 anonim ***** válasza:
100%

Ha az emberek nagy része következetesen csak akkor adna borravalót, amikor elégedett a szolgáltatás minőségével, egészen biztos, hogy egyik napról a másikra kitisztulna a pincérszakma. Mint ahogy az éttermek minősége is rohamosan javulni kezdene abban a pillanatban, ha mindenki visszaküldené a rosszul elkészített fogásokat, és nem a bajszuk alatt dörmögve megennék.

A vendéglátóhelyek minőségét a vendégek alakítják.

Ilyen egyszerű!

2022. márc. 13. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/49 anonim ***** válasza:
73%
#44 Teljesen egyetértek. Sokan viszont akkor sem adnak borravalót, ha elégedettek és NINCS szervizdíj. Ez is megzavarja a pincéreket.
2022. márc. 13. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/49 A kérdező kommentje:

A pincéreket miért zavarja az, hogy nem kapnak borravalót, szervizdíjat, jattot,...., amikor az elvárt minőségben végzik a munkájukat ????


Kapnak érte fizetést a vendéglátóipari vállalkozótól ! Annyit, amennyiben egymás között megállapodtak. Munkáltató és munkavállaló.


Ideje már megszabadítani a társadalmat attól a kényszerképzettől, hogy a pincéreknek illik borravalót/szervízdíjat,... adni az étlapon feltüntetett árakon felül.


Az étlapon az ételek italok mellett feltüntetett ár minden esetben tartalmazza már az étterem fix költsgeit, a változó költségeit, benne a villany, gáz, víz, csatorna,... szolgáltatás költsgét, a takarítás költségét, a felszerelési tárgyak amortizációját,... stb. És ugyanúgy tartalmazza már a felszolgálás díjat is !!!


Ha a pincérnek jattot "illik" adni, az azt jelenti hogy kétszer fizet a vendég ugyanazon szolgáltatásért. A felhasznált villanyért, takarításért, szakács óradíjáért,.... sem fizet normális ember kétszer.


A borravaló létjogosultsága egy hámozott léggömb csupán. Egy illúzió, amit lehet kergetni, csak nem érdemes.

2022. márc. 13. 21:26
 47/49 anonim ***** válasza:
100%

#46 Egyetértek, sok Távol-Keleti országban sértésnek számít. tőlem Kínában nem fogadták el sehol még az előző rendszerben, pedig nem voltak multimilliomosok.

#44 vagyok.

2022. márc. 14. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/49 donne válasza:
100%

Úgy látom a te elképzeléseden semmisem fog változtatni, de hálisten a te elképzelésedet sem fogja megfogadni egy vendéglátós sem!!! 😂

Pincérként, azaz felszolgálóként dolgozom, nem tanultam pincérnek, mégis csodálkozom ha szakmabeli eljön hozzánk dolgozni, és azon felül h betanítom, igazából mindent meg kell vele tanítani, még köszönni is!!!

Ugyhogy abban lehet igazad , h sok "bunkó" hozzá nem értő van, dolgozik a szakmában.....

Viszont akkor is szükség van pincérekre, felszolgálókra..én mint NEM szakmabeli, imádom a munkám, szeretem az embereket, bármikor elmondom melyik étel hogyan-miből készül , mi az a szuvidálás, mitől hogyan készül egy jó pörkölt, v vad étel, sztrapacska, mi az a gula v gulka, stb....ajánlani tudok akár glutén, akár laktóz, vegán, v vegetáriánusnak, olyat is ami nincs étlapon!!!mindezt nagyjából 3 nyelven!!és igen!!

Ha én bennt nem könyörgöm ki a szakácstol h csinálja meg azt a kombót amit én ajánlottam, a vendég nem kapná meg!!rengetegen igénylik a beszélgetést, honnan jöttek, hová mennek, milyen látnivalókat ajánlok, sokan az egész élettörténetüket elsorolják, de nem bánom, örülök neki h ismeretlenül is ennyire megbíznak bennem, sokan úgy távoznak h nekik ez egy felüdülés volt, nem csak jól laktak...Persze azt is érezni kell, ki vágyik arra h egyáltalán diskurálj vele, es nem zaklatod!!

Nem utolsó sorba kellene egy gép ami folyamatosan 4,5 nyelven mondja el hogy hol is vannak, hol a kassza, hol a mosdo stb stb

Azt hozzátenném h napi 13-14ora a munkaidő, és h azt a víz, villany, takaritok stb mellett nem tudná és nem is akarná megfizetni egy főnök sem !!igy kb napi pár ezret keresek, nem tízezreket, emellett nincs szervízdíj, borravalót az ad aki akar, aki nem meg nem, viszont az az enyém!!tehát a fizetésemet a vendég/vendégkör határozza meg...mindemellett hozzá tenném, h azokkal is kedves vagyok és voltam, akik szép kártyával fizettek, ugráltattak, csicskáztattak, flegmák és arrogánsak voltak , és borravalót sem hagytak :)

Ugyhogy ne keseredj el, vannak még pincéres éttermek, ahol te is le tudsz ülni, és még szaladgálnod sem kell ;)

2022. márc. 29. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/49 A kérdező kommentje:

"szeretem az embereket, bármikor elmondom melyik étel hogyan-miből készül , .....!!!mindezt nagyjából 3 nyelven!!és igen


Ha én bennt nem könyörgöm ki a szakácstol h csinálja meg azt a"



Te olyan ritkaság vagy, hogy kirakatban lenne érdemes mutogatni :-)


Lévén, hogy téged lámpással kellene megtalálni, mégiscsak az lenne a jobb megoldás nekünk, fizető vendégeknek, hogy pincér szerepkört, "humán erőforrásként való felhasználását" az egységsugarú vendéglátóipari egységekben ha ne is iktassuk ki teljesen, de szorítsuk a legszükségesebb minimum szintre.


Olyamiért fizetünk különben, amiért nem kapunk érdemleges szolgáltatást.


Itt a XXI. századi technológia, ami kiválóan pótolja a hiányzó minőségi felszolgálókat.


Ez közös érdekünk a vendéglátóipari vállalkozókkal. A

2022. márc. 29. 14:11
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!