Az éttermek miért ragadnak le 2022-ben is a pincér, felszolgáló és hasonló értéktelen, érdektelen, felesleges, elavult és drága megoldás mellett ?
Kérdező, te nem kérdezel, csak kerestél egy indokot, hogy a közléskényszeredet kiéld.
Egyébként véletlenül nem te vagy a Politikában az a fideszes elmebeteg, aki szintén állandóan végtelenül túlfogalmazott szavazásos "kérdéseket" ír ki főleg a melegekről?
Kérdező! Tedd a szívedre a kezed!
Rendszeresen ír ki valaki pincéreket gyalázó és leminősítő kérdéseket, gyanítom, hogy mindnek a szerzője te vagy.
Ez a kérdés is milyen hangvételű már?
Érdekes, hogy te szinte kizárólag szar pincérekkel találkozol, mások meg nem.
Tudod, van a mondás, hogy "Amilyen a mosdó, olyan a törölköző!"
Lehet, hogy a hiba benned van?
Jelenleg van mindkettő és mindenki azt tudja választani amire igénye van. A te rendszereknek vitathatatlan előnye, hogy gyors, ha siet az ember bizonyára azt választja, ha nincs kedve beszélgetni nem szükséges csak bepötyögi mit szeretne stb.
Ellenben nézzük meg a hagyományos éttermi modell előnyeit, mert azért abból is akad jópár:
A pincér valóban elviszi az ételt A pontból B pontba, de azért van más feladatai is amit ellát.
Ha pl. Ételallergiás vagy, akkor tud információt adni az allergénekről, oké ezt tabletről is le tudom olvasni, de engem az érdekel, hogy a fokhagyma Krémleves liszttel van-e sűrítve, vagy keményítővel készül és csak a merítés után belekerülő kenyérkocka miatt van feltűntetve a glutén allergénként, az utóbbi esetben megehetem ha nem teszik bele a kenyeret. (Nem pincér vagyok hanem gluténérzékeny.) Ugyanígy nem kell átböngésznem egyesével mit ehetek, hanem megkérdezem mit ajánl nekem, hiszen sokszor egy egyszerű köretcserével már én is megehetem az adott ételt.
Eltudja mondani melyik kv mit takar. Pl. Nekem fogalmam sem volt mi az a doppio amíg meg nem kérdeztem, szégyen nem szégyen. A mekiben jobb esetben kapsz egy rajzot a kvk mellé.
Mi az a tokány? A zöldségköret előrekészül vagy van lehetőség brokkoli nélkül kérni?
Egy jóval mezeibb példát nézve, elfelejtettem ketchupot kérni. Még hányszor menjek vissza a tablethez ha a pincér már az étel letételének a pillanatában visszamenne és pótolná?
A panaszokat ki kezelné? Sületlen a hús, túlfőtt a rizs, elégett a pizza. Bárki is gondolom megint be kéne állnom a sorba, aztán megvárni míg a szakácsnak van rám ideje? Vagy tableten jelzem? És ki dönti el jogos-e? Kapok helyette másikat?
Végeztél az ebéddel és kidobod a papírtálcát? Nekem erre nincs igényem, otthon sem eszek műanyagtányérból. Mint a menzán visszaviszed a tálcát és a koszos tányért a konyhás néni meg beszedi? Megint sorba kell állni?
Vacsorázok nem hamburgerezek, innék egy pohár bort. Melyik illik hozzá? Melyiket ajánlja? Milyen száraz borok vannak? Melyik fehér? A hosszúlépésben hány deci szóda van?
Ha minden fenti eset egyszerre aktuális, akkor pedig egy órára fent tartanám a sort mire megtalálnám melyik információt hol találom, plusz ezek közül a súgom közül kibogaraznám ami engem érdekel.
@ 16. : a te elvárásaid helyén valóak. A gyakorlat azonban azt igazolta nálunk, hogy a felszolgálók zömében nem képesek, és / vagy nem akarnak megfelelni ezeknek az elvárásoknak egy átlagos "sarki étteremben".
Manapság olyan felszolgálók tevékenykednek ilyen éttermekben, akiknek nem akad jobb dolga, képzettsége nincs, nem is volt, de úgy gondolja a felszolgálást egy étteremben ő is el tudja végezni és megél belőle, a kaja ott őgyis ingyen van, kihúzhatja egy-két évig, hátha közben szerencséje lesz. A vendégek zöme nem szól a gyatra minőségű felszolgálásért, mert túl sok energiát visz el, jól nem tud kijönni. Inkább hagyja a fenébe, és lassanként megszokja, hogy ennél többet ebben a közegben nem várhat.
Magam részéről kifejezetten bátorítom a vendéglátópari vállalkozókat, hogy a kor igényeihez igazodva, és a hasztalan, kezelhetetlen munkaerőpiaci felhozatalt kiküszübölve digitalizálja az étlapot.
Azt kérjük, hogy
- az asztaloknál legyen digitális eszköz, vagy akár a vendég saját eszközén futó applikáció,
- amin a vendég digitális formában beküldi a rendelését a konyhában beüzemelt képernyőre,
- a szakácsok innen értesülnek mit készítsenek el,
- amikor elkészült az étel, a vendégek a kijelzőn értesülnek erről,
- a kitálalt ételért elsétálnak egy ízlésesen kialakított tálaló pulthoz.
Az alkalmazásban minden olyan információ elérhető az ételekről, amit fenti hozzászóló is igényelt.
( a fenti példában a "doppio" kifejezés azért nem volt érthető számodra, mert szükségtelenül idegen nyelven, vagy vendglátóhelyi mikrozsargonban fogalmaz a marketinges. Ez szükségtelenül okozott zavart nálad, hiszen írhatta volna közérthetően: dupla adag. ezért is kár lenne egy felszolgálót megfizetni, olyan problémát old meg, ami az étterem vezetés szubjektív döntése nélkül nem is létezne )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!