Az éttermek miért ragadnak le 2022-ben is a pincér, felszolgáló és hasonló értéktelen, érdektelen, felesleges, elavult és drága megoldás mellett ?
Nagyon soxor jártam már étteremben, de igen ritkán tapasztaltam meg azt az érzetet, hogy a pincér valóban egy szolgáltatást nyújt a vendéglátóipari egység vendégei számára. ( 2., 3., x. osztályú etetők)
Egy 1. osztályú étteremben már jellemzően más a helyzet, elválaszthatatlanul hozzátartozik a pincér az étteremhez.
A tapasztalat szerintem azt igazolja, hogy az átlagos éttermekbe az emberek azért mennek, hogy ott ételt-italt fogyasszanak, és egymással beszélgessenek. Tehát nem jelenik meg elvárásként manapság az, hogy egy pincérnek kinevezett alkalmazott számára diktálja be a választását, aki azt közli a konyhával, majd a konyha pultra tett étellel átslattyog a pár méterre lévő asztalhoz. Ilyen elvárás a drága, 1. osztályú étterembe betérő vendégek tudatában jelenik meg.
A "sarki" éttermekben ma már a vendégek örömmel rendelnek digitális eszközökön, és nem érzik rangon alulinak, hogy az elkészült ételért egy pulthoz menjenek. Az a sok pincér pedig elmehetne olyan munkát végezni, aminek valóban van értelme, haszna,...
Nem tudtam szavazni, mert egyik opció sem igaz a mi fogyasztási szokásainkra.
Leginkább az utolsó lehetőséget tudom félig elfogadni, hogy a "Felszolgálók mindig, mindenhol kedvesek, barátságosak voltak velem,..."
ami viszont nem igaz, hogy
"...és főleg miattuk megyek étterembe"
Nem a barátságos pincérek miatt megyünk, hanem a jó kaják és a változatosság miatt. Mivel lepra helyekre nem járunk és mi is kedves emberek vagyunk, tahó pincérrel még nem találkoztunk.
(Olyan viszont van, aki 15 éve a barátunk, holott már nem pincér!:)
Önkiszolgálóba nem akarok járni, mert nekem az menza feeling, diákként volt benne részem bőven. Ha csak ez lenne a lehetőség, kajálnék otthon.
@ 3. Butapesten ritkaságszámba ment az elmúlt sok évben, hogy szolgáltatásként érezhettük a pincérek jelenlétét. ( átlag "sarki" éttermek).
Az unottság, érdektelenség, "leszarom mit akarsz", "ez van, majd megszokod", " jó lesz az neked, haggyá békén" hozzáállás az, amit jellemzően a felszolgálók metakommunikációjából érteni lehet. ( Hangosan nyilván nem mondják ki, de a testbeszéd sokkal őszintébben közöl információkat a valóságról )
Ha a kiszolgálást akarjuk élvezni, ahhoz tényleg 1. osztályú éttermet szükséges választani.
A " sarki éttermekben " enni, inni, egymással beszélgetni megyünk.
Ha a pincérek nem is tahók, de tevékenységük hozzáadott értéket az éttermi szolgáltatásokhoz sajnos ritkán képes adni. Korábban nem volt alternatíva, ma már van.
Én azt várom el 2022-ben és utána, hogy a "sarki éttermek" küszöböljék ki a pincérek alkalmazásából adódó kellemetlenséget, törekedjenek a digitális rendelés megvalósítására, és mi boldogan slattyogunk a pulthoz az elkészült ételért.
Az pedig plusz bónusz ehhez, hogy nem kell a fizetőpincér álságos, provokatív, hamis " ízlett az étel" kérdésre válaszolni, amire ő úgyis utálja, ha őszintén, tartalmilag válaszolunk.
Igen, jól gondolod.
Nem egy pincértől kapja az infot, hanem leolvassa a képernyőről. Azon csak olyan elvárás jelenik meg, ami az étlapról kiválasztható.
A "válaszolás" a konyhai személyzet számára abból áll, hogy rámutat egy feliratra a számára előkészített képernyőn, amikor ő késznek nyilvánítja a saját munkájának eredményét.
Az nem kérdés, hogy kivitelezhető-e. Ez már bizonyított tény, sok helyen gyakorlatban alkalmazzák. Ami kérdés csak az, hogy a vendéglátóipari vállalkozókban van-e rá akarat. Könnyebbé tenné az ő életüket is, ha nem kellene állandóan pincéreket keresni a mókaerőpiacon, felvenni, elbocsátani, nyűgjeikkel foglalkozni, vendég reklamációkat kezelni miattuk,...
"
Ha a kiszolgálást akarjuk élvezni, ahhoz tényleg 1. osztályú éttermet szükséges választani."
Ez nem így van!
Legfeljebb te nem tudtál megfelelő éttermet találni a "normál" sávban...
Vannak nagyon jó házias éttermek, ahol kinyalják a hátsódat...
@ 7. : Én elhiszem, hogy neked van egy konkrét "sarki éttermed" ahová rendszeresen jársz, és ott kialakítottál jó, haveri kapcsolatot A pincérrel. Ez életszerű, normális. Van ilyen.
A kérdésfelvetésben azonban nem az " én egy helyre szoktam járni " szcenárió húzódik meg, hanem a "sokfelé járok kajálni, szeretem a változatosságot" szintén életszerű helyzete.
9: messze nem...
Járom az országot, és a legkülönbözőbb helyeken is, életemben először betérve tapasztaltam pozitív dolgokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!