Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Szerintetek a vendégnek...

Szerintetek a vendégnek mennyire kell kedvesnek lennie a felszolgálóhoz?

Figyelt kérdés

Kezdem azt érezni, hogy az a hozzáállás, hogy vendégként örüljek, ha 15 perc után a pultnál felveszik a rendelésemet stb. nekem tesznek szívességet, hiába van meg az alap udvariasság (köszönés, kérek szépen stb.) és a 10% szervízdíj, segítek fel/leadni a dolgokat az asztalnál. Oké, hogy munkaerőhiány van...

Most ezt én képzelem bele, vagy tényleg Pesten sok az ilyen étterem, ahol kb. meg kell húznod magad és kb. zavarsz?



2021. dec. 29. 22:51
A kérdező szavazást indított:
Nincs sok ilyen.
Sok ilyen van, de ez nem baj, természetes, hogy te alkalmazodsz vendégként.
Ez pofátlanság, jobban kellene végezniük a munkájukat.
Egyéb, leírom kommentben.
31 szavazat
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
76%
Ne legyen a vendég bunkó paraszt, és ne akarjon mindent jobban tudni a pincérnél! Én ennyit kérek csak. Viszont más helyekem én is tapasztaltam már, amit írsz. Vagy kávézóban teljesen üres a helyiség, de ha megittad a kávéd, akkor takarodj kifele!
2021. dec. 29. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Én már teljesen elbizonytalanodtam, az oké, hogy alapból udvarias vagy, ő is ember stb., de már kezdem úgy érezni magam, mint amikor egy magánemberhez mész hívatlan vendégként, mit rontod a levegőt ingyen, miközben súlyos pénzeket fizetünk és elvileg ők "választották", de legalábbis vállalták ezt a szakmát és, hogy emberekkel foglalkoznak. Én se vagyok oda az embertömegekért, de nem is vállalok olyan munkát se szórakozást, ami ilyet involvál.


De már odáig jutottam, hogy magamat győzködöm, hogy ez normális, mert végülis azért hívják vendéglátásnak, mert te vagy a vendég (aki feszeng).

2021. dec. 29. 23:45
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Első vagyok, szerintem ez helyfüggő is. Én például egy elég középkategóriás helyen dolgozom, tapasztalatból tudom, hogy van, amikor a felszolgálónak csak simán rossz napja van fáradt, őszintén, amikor az utolsó fél-egy órában vagyok, már én is a hátam közepére kívánom a vendéget, akármennyire is kedves vagy segítőkész vagyok egyébként. De van olyan munkatársam, aki ez egész műszakot "resting bitch" arccal nyomja végig, és iszonyat lekezelő a vendégekkel. Meg van olyan vendég, aki kapásból mindent jobban tud.
2021. dec. 29. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

"Oké, hogy munkaerőhiány van..."


Ez válasz is sokmindenre.

Én lassan 3 évtizede taposom vendéglátásban, csak "bent" (mármint a konyhán) és siralmas végignézni, ami történik.

Bent is, vannak önjelölt kalandorok, akik 3 rész főzős műsor után kreatívséfnek képzelik magukat, csak a munkáról nincs fogalmuk, de "kint" (vendégtérben) meg ezerszer rosszabb a helyzet.

Konyhára még csak-csak olyan jelentkezik, aki látott már konyhát belülről, de felszolgálónak... kb. az utcáról bejön akárki, aki úgy gondolja, hogy dolgozni akar.

Gondolja 5 perc alatt betanítják, és ennyi.

Legalapvetőbb dolgokkal nincs tisztában.


(Itt van pl. ez: https://www.gyakorikerdesek.hu/etelek-italok__vendeglatas-et..

3-mas 6-os válasz az enyém. Azért lettem kicsit lepontozva, mivel a kérdésre már válaszolt más, így én nem mondtam el ugyanazt, hanem erre a jelenségre utaltam. Sokan úgy gondolják, hogy majd 3 nap alatt betanítják. Mit ? 3 év elméletet, meg 3 év gyakorlatot?

Vagy úgy gondolják, hogy attól, hogy van egy minimális hely-ismeret, akkor nélkülözhetőek az alapok, és egy komplett szakma?

Utóbbi egy betanított munka, mint egy gyári sormunkás, köze nincs egy elvárható szaktudáshoz)


Régen a vendéggel való bánásmódot még az iskolában megtanultuk, mire oda jutottunk, hogy dolgozhattunk, már rég belénk nevelték.

Persze régebben is voltak alkalmatlanok, csak rövid próbálkozás után őket elküldték, és néhány munkahely után otthagyták a szakmát, mert belátták, hogy ez nem az ő világuk.

Most örül a tulaj, hogy talál olyan embert, aki hajlandó kivinni 2 tányért (2 kézben) , ha még jó étvágyat is kíván, az már őstehetség.

2021. dec. 30. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 Noren1989 ***** válasza:
60%
Szerintem rossz helyekre jàrsz.
2021. dec. 30. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Én dolgoztam vendéglátásban, de kifejezetten nem szerettem, ha a vendég "segített" pl. összepakolta a tányérokat stb, ugyanis ez szerintem egyáltalán nem segítség, főleg nagy forgalmú helyeken, inkább úgy éreztem, hogy jópofi módon beleavatkozik a munkámba.Fontos, hogy a felszolgáló és a vendég között legyen egyfajta összhang ugyan, de megtartva a 3 lépés távolságot.Természetesen akkor is, ha a vendég kedves, és akkor is, ha egy tahó.
2021. dec. 30. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
73%

A vendég tartsa be az elemi civilizációs viselkedési normákat, de ne legyen "kedves". Egyébként a pincér se, mert nem mindenkinél van ugyanott a határ a kedvesség és a bizalmaskodás között.

A vendég segítségét - vendégként - nem érzem segítségnek, mert nem biztos, hogy a pincérnek úgy áll kézre a dolog, ahogy a vendég összerakta. Másrészt a főnök/kollégák előtt kelthet olyan benyomást, hogy a pincér nem elég ügyes, vagy lassú.

2021. dec. 30. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Kifejtenétek, hogy mit jelent az, hogy a vendég azt hiszi, mindig mindent jobban tud?
2021. dec. 30. 13:08
 9/14 A kérdező kommentje:
Szerintem ez abból fakad, hogy sokszor lehúzták őket és mutatni akarják, hogy nem átejthetőek, nem most jöttek le a falvédőről.
2021. dec. 30. 13:09
 10/14 anonim ***** válasza:
72%

Például amikor állsz a bárban, és a vendég osztja az észt, hogyan töltsd az italt, "mert ő is szakmabeli".


Főnök és kollégák előtt is csak olyan látszatot kelt, hogy a vendég azt hiszi, otthon van, és anyukának segít összeszedni a tányért.

2021. dec. 30. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!