Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Az éttermek miért ragadnak le...

Az éttermek miért ragadnak le 2022-ben is a pincér, felszolgáló és hasonló értéktelen, érdektelen, felesleges, elavult és drága megoldás mellett ?

Figyelt kérdés
Azt hallani lépten-nyomon, hiány van a vendéglátóiparban, nincs elég felszolgáló az éttermekben, és ez gondot okoz a vállalkozóknak üzleti bevételeik gyarapításában. Én meg azt gondolom kevés feleslegesebb dolog van annál, mint pincérek alkalmazása. Az általam elvárt, nekem tetsző megoldást jól demonstrálja pl. a PadThai, Vapiano, stb. Egy tipikus 2., 3. osztályú etetőben tapasztalat szerint a jellemzően unott, képzetlen, a pincér szakmát kényszerű megélhetési forrásként végző felszolgálók a vendégeket nem vonzzák, hanem taszítják. Márpedig 9 %-ban ilyen pincéreket foglalkoztatnak az éttermek. ( Az 1. osztály és afölötti éttermek persze nem tartoznak ide. )

2022. febr. 14. 14:28
1 2 3 4 5
 31/49 A kérdező kommentje:

@ 30 : "Itt megint egy olyan osztja az észt, akinek kevés jutott,"


Visszataszító ez az arrogáns hangnem egy étterem tulajdonostól.


Belőlünk élsz, ügyfelekből. Ha te akarod diktálni nekünk, hogy mi helyes és mi nem az éttermi szolgáltatás minősége kapcsán, akkor eltévedtél ebben a nagyvilágban.


Azokhoz a magyar kisvállalkozókhoz hasonlítasz, akik csakazértsem engedik meg a bankkártya használatot a vonatkozó rendelettel is dacolva, de ragaszkodnak a készpénzhez, mert azt nem tudja a NAV megadóztatni.


Segítő szándék vezette billentyűzetemet, amikor javasoltam annak megfontolását, hogy a fizető vendégek elvárásai milyen irányba fejlődnek.

2022. febr. 24. 13:10
 32/49 anonim ***** válasza:
100%
#31 Még mindig nem tanultad meg, hogy a vendég van a vendéglátósért? Még mindig nem tanultad meg, hogy a vendéglátós kegyet gyakorol, amikor elfogadja a vendég pénzét? Az ideális vendég be sem megy, csak a küszöbön átadja a borravalót.
2022. febr. 24. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/49 A kérdező kommentje:
@32 Igenis ! Kérek engedélyt meghunyászkodni ;-)
2022. febr. 25. 15:39
 34/49 anonim ***** válasza:
75%

#30 "Étterem tulajdonosként tudom, milyen nehéz normális munkaerőt találni.


Viszont tudom mi a kiszolgalas"

Már csak azt kellene megtanulnod, mi a jó modor.

2022. febr. 26. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/49 anonim ***** válasza:
18%

A jó modort is megtanultam, viszont amikor valaki ennyire idiota, mint itt sokan (már elnézést), akkor sajnos kiborul a bili.


Több érvet is felsoroltak tapasztalt emberek, hogy miert nem működik az, amit a kérdező írt, de úgyis jön a sok nethuszar és nem képes felfogni azt, ami a realitás.

2022. febr. 28. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/49 anonim ***** válasza:
76%

Sajnos minden "vendég " azt hiszi, hogy ő sz@rta a spanyol viaszt.


Ha minden ilyen suttyó ötlete után alakítanak mindenki az éttermét, semmi jóra nem számíthat az, aki minőségi kiszolgálást és egy finom ételt szeretne.


Minden kategóriának megvan az előnye, mindenki maga dönti el, hogy hova jár enni. De ne általánosítsunk,mert az emberek kevés százaléka olyan igénytelen, mint a kérdező, ha étterembe járásról beszélünk.

2022. febr. 28. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/49 anonim ***** válasza:
100%
#36 Egy jól bevált gyakorlaton nem kell változtatni, de ha valakinek ez az ötlete, próbálja ki a SAJÁT pénzéből. Számomra az ötlete nem teljesen ördögtől való, bár a fejem fölött repkedő drónra nem vágyom.
2022. febr. 28. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/49 A kérdező kommentje:

@37 : Én nem vagyok vengélátóipari vállalkozó, nem ebből tudok megélni. Én azok egyike vagyok, akik jövedelméből a vendéglátósok meg akarnak élni.


Ezért "osztom az észt". Nekem egy vendéglátós ne akarja megmondani mi a megfelelő szolgáltatás. Az én mondom meg, a fizető vendég !

Vannak olyan véndéglátóhelyek, ahol a pincérek feladatát teljes egészében kiváltja egy ésszerű, költséghatékony, mégis magas színvonalat nyújtó megoldás. Sok vtizedes tapasztalataim alapján nem tudok mást mondani, mint a másod,- harmad osztályú etetőkben a pincérek alkalmazása nem a megoldás, hanem a maga a probléma forrása.

2022. márc. 6. 14:50
 39/49 A kérdező kommentje:

@36 : egyetértek, ne általánítsunk.

Magam sem azt javasoltam, hogy ezentúl minden másod,- harmad osztályú etetőben pincérmentes szolgáltatást kell kialakítani.


Azt viszont határozottan ésszerű alkalmazkodásnak tartom, hogy ezen etetők az eddigiekhez képest nagyobb arányban kezdjenek áttérni a mára már elérhető technológiai megoldásra, azaz pincérek helyett az asztalnál digitális eszköz használatával rendelhessük meg a kiválasztott ételt, italt, amiért magunk battyognk el az ízlésesen kialakított és tisztán tartott tálalóhoz néhány méter távolságban.


Ennek jóvoltából ne kelljen kiszolgáltatnunk magunkat képzetlen, unott, a vendéget zsigerből utáló, ezt a munkát pótcselekvésként imitáló felszolgálónak tűnő humán robotoknak. Brrrr.......

2022. márc. 6. 14:58
 40/49 anonim ***** válasza:
100%
Egyes gyorséttermekben megrendelheted az ételt/italt egy kijelzőn, és amikor a monitoron megjelenik a sorszámod, érte mész. Ez nem újdonság. Nincs arrogáns, bunkó, lekezelő pincér, nem követel borravalót, stb. DE ez GYORSÉTTEREM.
2022. márc. 6. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!