Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Ti a testnevelés órák osztályz...

Ti a testnevelés órák osztályzása mellett vagy ellen vagytok? Mi az indoka választásotoknak?

Figyelt kérdés

Már nem vagyok iskolás :) Mégis elmerengtem kissé ezen. :)


Mit gondoltok, a gyerek ügyességét (hogy képes e helyből messzire távolugrani, hogy képes e X kört lefutni a Cooper -en, hogy képes e X felülést megcsinálni, hogy tud e kézen állni, stb) osztályozni helytelen vagy inkább motiváló?


Úgy vagytok vele, hogy minden gyerek képes mindenre, ha akar és olyan nem létezik, hogy valaki csak szimplán nem tudja teljesíteni a feladatot vagy akadnak kivételek és pont ezért nem szabadna valakinek beírni egy kettest, csak, mert ő nem tud annyit és olyan gyorsan szaladni, mint a társai?


Ne támadjuk egymást a véleményekért, nem gond, ha a válaszok nem egyhangúak -a hány ember, annyi gondolatmenet.


Előre is köszönöm a válaszaitokat!



2018. júl. 30. 08:27
1 2 3 4 5 6
 41/51 anonim ***** válasza:
100%
Az osztályzat azért nem jó, mert abba az emberek mást látnak, na most vannak maximalista szülők, akik túlhajtják a gyereket, és nem azt fogják egy 4-esben látni, hogy nem tudja, de akarja, hanem azt, hogy nem ötös, és nem vagy elég jó... De ez csak egy példa. Ezért is lenne jó - ha már értékelni akarjuk - a szöveges értékelés, ott egyértelműen meg lehetne fogalmazni, hogy a gyereknek milyenek a képességei, és hogyan halad, fejlődik, esetleg javaslatot lehet tenni továbbiakra... stb. Tudom, hogy ez több adminisztráció lenne a tesitanároknak, de egyértelműbb képet adna.
2018. aug. 1. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/51 anonim ***** válasza:
45%

És az ilyen szülőknek milyen szöveges értékelés felelne meg? Pistike majdnem tökéletes, de... És akkor nem ugyan ez lenne a helyzet? Nem azt kérdezné a szülő, hogy de miért nem tudsz annyi sor verset mint Petike, miért nem számolsz el addig mint Lilike, mièrt nem ugrasz akkorát mint Lacika, stb?

Oké, hogy vannak maximalista szülők...

Vannak szakbarbár tanárok...

Vannak neveletlen gyerekek...

Vannak iskolai hiányosságok...

Van hibás módszertan...

Mert vannak. De nem ezekhez kell igazodni egy oktatási rendszernek.

2018. aug. 1. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/51 anonim ***** válasza:
100%

#42


Most nem azért, de testnevelés (deklarált) célja, hogy a diákok egyes mozgások mozgáskoordinációját tanulják.


A felmérés pedig nem ebből van.


Ráadásul saját súlyos gyakorlatokkal, ami a csoport egyik felének túl könnyű, a másik felének túl nehéz, azaz mindkét részének közel teljesen haszontalan.


Ha megnézel egy csoportot az egyik része akkor is 5-ös lenne, ha nem járna be.


A másik része inkább romlik az év folyamán, mert hibás( kezdeti izomerő hiány miatt "elcsalt", majd emiatt az adott izmot pont nem erősítő, de ízületeket cserébe károsító) mozgásformákhoz szoknak hozzá.


A középső 10- max 20% az, akinek a saját testsúlyos gyakorlat éppen optimális a jelenlegi fejlettségéhez.


A jegyeket jelentő Benchmarkokat- meg csak simán az átlag teljesítménye alapján belőtték osztályokra, de nem szűkítették alapadottságokra(magasság/kor) sem, holott abban a korban az "év vesztesek" és a "normál" korúak közötti fél-3/4 év eléggé sokat tud jelenteni.


Szerintem a célnak inkább annak kellene lennie, hogy az adott diák egy megfelelő test+"izomtudattal", és a táplálkozás ide kapcsolódó részeiről is megfelelő ismeretekkel rendelkezzen.


Az osztályozásnak is szerintem inkább az "abból az izomból csináltad, amiből kell", mint az x db ment "így vagy úgy" módon kellene felépülnie.


Az más kérdés, hogy jó lenne, ha lenne felhozásra lehetőség, eszközök, és akkor az annak érdekében kifejtett teljesítményt is bele lehetne venni az osztályozásba.

2018. aug. 1. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/51 anonim ***** válasza:
78%

Én még mindig egyet értek azzal, hogy a készsègtárgyakból a gyakorlatot nem kellene osztályozni. (Írtam már előtte többször is, hogy miért.)

A #41-re válaszoltam, hogy a szöveges értékelés egyáltalán nem oldaná meg a szülői hozzáállást, ahogy a rossz tanár se lenne ettől jobb.

Alsóban van szöveges értékelés, de később is van fogadóóra, szülői értekezlet, ahol ha szükséges magyarázzák a jegyeket. Az viszont nem hinném, hogy minden bukfencnél le kellene írni, hogy "a hátát szépen görbíti, nyakát behúzza, a lendület kissé kevés". Erre a szülőknek sem lenne igénye.

A többivel amit írtál én is pont így vagyok, csak túl sokat írok, és a legtöbben az első két mondat után lepontyoznak. Bocs, hogy nem értek egyet mindennel, ez van.

2018. aug. 1. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/51 anonim ***** válasza:
100%

A szöveges értékelés azt oldaná meg, hogy pontosabb tájékoztatást adna az egyes diákokra vonatkoztatva, és nem az lenne, hogy Pistike 5-ös magasugrásból, mert 180 centire nőtt, de Jucus csak 2-es, mert ő csak 150 centi magas, és képtelen megugrani azt, amit Pistike, és csúfolják ezért és emiatt a kedve is elmegy bejárni órára, vagy elcsalja a felét.


A szövegest ezzel szemben sokkal jobban lehetne személyre szabni. Támpont lehetne, mint mondjuk egy jól összerakott edzésterv. Itt kezdted, most itt tartasz, ez jobban megy, arra egy kicsit jobban kell figyelni, esetleg javasolt gyógytorna, vagy x feladat helyett mást csinálj, mert... stb.


De a fő célja a testnevelésnek a megfelelő mozgáskultúra kialakítása, ehhez pedig módszereket, technikákat is tanítani kell, amit pedig nem csinálnak, és így értékelnek. Tehát futtatják a suliköröket, de nem tanítanak futástechnikát, légzéstechnikát, nem minden szülő foglalkozik ezzel, tehát ezt nem mindenkinek pótolják otthon, nekem sem tudtak segíteni ebben a szüleim.

Nem olyan a testnevelés oktatás, ahogyan mondjuk a matekot tanítják, ahol begyakoroltatják a típusfeladatokat, elmagyarázzák, mit hogyan számolj, mi a különbség a zárójeles és a zárójel nélküli feladatmegoldás között, műveleti sorrendet tanítanak... stb. Vagyis MEGTANÍTJÁK! A tesit meg nem tanítják meg az iskolában (csak ha valaki eljár külön sportolni). A jó tesitanár, aki tényleg úgy tanít, ahogy jó lenne, nagyon ritka.

2018. aug. 1. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/51 anonim ***** válasza:
100%
Én rosszabb esetben is négyes voltam tesiből, de sosem értettem a lényegét a tárgynak. Általánosban még csak-csak mozogtunk, de középsuliban szinte csak játékból állt az egész, néha valami atletikus cucc volt amire kaptunk jegyet. Én amúgy inkább amellett lennék, hogy ne legyen osztályozva. Ismerek egy srácot, aki örökölte a husis alkatát, betegség miatt egy időben el is hízott, ezt pedig testmozgással nem tudta orvosolni. Nem tudott magasat ugrani, kötelet mászni, stb. De volt olyan is, hogy annyira alacsony volt az illető, hogy a magasugrás emiatt nem ment neki, de megkapta rá a rossz jegyet. Egyszer megzúzódott a bokám egy nyáron és már október vagy november volt, amikor nagyjából meggyógyult, de még mindig fájt. A 60 méteres sprintfutást osztályozta a tanár és már nem volt orvosi felmentésem, és azt mondta hogy 60 métert csak kibírok, ne kelljen beírnia a karót... Lefutottam, de úgy hogy a lábamnak se legyen rossz, 10 mp alatt lett meg a 60 m és beírt egy kettest... Ennyi erővel a karót is beírhatta volna, mert így is fájt utána a lábam :'D
2018. aug. 1. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/51 anonim ***** válasza:
100%

Emlékszem, egyszer 2-est akart adni a tesitanár kézenállásra és fejenállásra, mert "látta rajtam, hogy próbálkozom". Úgy kellett ugye, hogy szőnyegen támasz meg minden nélkül, szabadon. De én úgy baromira féltem, nem tudtam felmérni, mekkora lendület kell. Szünetekben viszont folyamat kézen álltunk a falak mellett a folyosón. :D

Megkértem, hogy hadd mutassam meg, hogy falnál megy, mert nem félek, hogy elvágódom a picsbe. És kaptam két 5-öst.

2018. aug. 1. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/51 1112 ***** válasza:
52%

Ellene, mert rosszul osztályozzák, igazságtalanul. Élsportolókhoz igazítják; és nem a minimumot várják el, hanem fúúúúú , annak valami nagyon sokszorosát. Tisztelet a kivételnek, ahol nem.

Valahol egyszer leírtam valami ilyet, hogy olyan kéne, hogy "megfelelt", vagy nem felelt meg. És aki megpróbálja, már meg is felelt. És év végén is csak ilyet lehetne kapni, és bukni még ha pl lusta volt tesizni, akkor se lehetne belőle talán. Vagy ezt már nemtom, ezt már csak most írtam hozzá hirtelen, ezt így nem gondoltam végig.

2019. júl. 28. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/51 1112 ***** válasza:
*Kicsit el kezdtem olvasni a kommenteket, eszembe jutott egy ilyen kép erről, hogy nem is azonosak a képességek; de talán még akkor se lehetne egységes osztályozási rendszert csinálni tesiből, legalábbis ilyen szigorított formában nem. És akkor ez van képen: egy holló, egy majom, egy elefánt; egy hal egy akváriumban; egy fóka, egy kutya; meg egy ilyen íróasztal mögött ül egy vizsgabiztos, öltönyös emberke; és akkor a képnek a felirata ilyesmi, hogy: "Az igazságos értékelés érdekében mindenki ugyanazt a feladatot kapja. Kérem, másszanak fel arra a fára."
2019. júl. 28. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/51 1112 ***** válasza:
*Szóval akkoris volna biztos, aki kilóg a sorból, tehát nem lehet egy ilyen kötelező mozgásteljesítményt egységesen ráhúzni egy csoportra, hogy előírni nekik, hogy "márpedig ezt így tudni kell."
2019. júl. 28. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!