Kezdőoldal » Emberek » Lakóhely, szomszédok » Miért zavarja az autósokat...

Miért zavarja az autósokat hogy Budapesten csökkenteni akarják a gépkocsik belépését?

Figyelt kérdés
Aki autóval közlekedik Budapesten azt tényleg ennyire önző és nem érti meg hogy levegőszennyezettség magas és ezzel másokat mérgez? Ha úgy csinálnánk mint a Hollandok, Svédek, Dánok, hogy dugódíjjat vezetnek be, nem lenne kedve bemenni az autósnak dràga pénzért lustaságból. Itt most nem arra gondolok akinek feltétlenül be kell utazni a városba autóval mert pl. valamit szállít, vagy pl:villany, viz-gáz szerelő stb.... Hanem az olyanokra aki nagyzási mániából vagy lustaságból ül autóba holott kiváló a tömegközlekedés nálunk! Én külvárosi vagyok, de semmi értelmét sem látom csoszogni a dugóban, inkább elmegyek villamossal, vagy elektromos rolerral, az autót meg leteszem Kelenföldön a Parkolóban. Nem ez lenne egy civilizált társadalomnak az alapelve? Ne okozzunk kárt és betegséget a másik embernek. Szegény belvárosban lakók, szerintem még ablakot sem tudnak nyitni nappal az tuti, s ez a 90-es évek végén még roszabb volt.

2022. júl. 8. 15:22
1 2 3 4
 31/36 anonim ***** válasza:
70%
Dugó díjra meg az lenne a megoldásom, hogy nem 6kor indulok hanem ¾ 6kor és elöbb beérek. Én szívesen olvasgatok egy órát még a kocsiban/öltözőben, megreggelizek nyugodtan és még a dugót is kikerültem. Mégis ugyanúgy autóval mentem és szennyeztem a levegőt.
2022. júl. 9. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/36 A kérdező kommentje:
Nem, mert Nyugaton a dugódíj, nem időfüggő, mindegy minek hívják, fizetni kell( Hollandia, Dánia, Svédország). Ezalól csak az elektromos autók kivételek, illetve az euro 4-es 5 ös motorkerékpárok! Egyébként is azt halottam, hogy 2024-től nem lehet belépni a belvárosba diesel autókkal és euro 4-es nél öregebb autóval sem. Szóval előbb utóbb igy is úgy is rá lesznek kényszerítve az emberek. Utána majd lehet elkezdeni letakarítani a sok lakó és középületet a koromtól, ami a te tüdődön is landol! Nagyon piszkos város Budapest, ráférne hogy tisztuljon a levegő!
2022. júl. 9. 18:06
 33/36 anonim ***** válasza:
100%

Akkor legyünk anyagiasak. Szerinted ha egy ember vesz magának autót x százezertől x millióig. Levizsgáztatja, leműszakiztatja, kifizeti az új törzskönyvet és forgalmit, rendszeres időközönként tankolja kemény tízezrekért és szervízeli majd pont a dugó díj fogja elvenni a kedvét?

Budapest nem most lett büdös és szutykos, hanem már 10 évvel ezelőtt is az volt. Csak akkor se érdekelt senkit. Ki lehet tiltogatni az autókat, le lehet állítani a dízelt. De amíg a kék és sárga buszok olyan kormos füstöt eregetnek magukból, hogy én szégyenkezem miatta, mint "paraszt autós" az miért nem zavar senkit?

2022. júl. 9. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/36 anonim ***** válasza:
83%
Mondjuk, a franc nem akar pesten autózni, de nem fogok 40 kmrel többet menni, hogy megkerüljem Pestet (reggel 6kor meg este 8kor nincs dugó) mikor amúgy is 250 km-t megyek.
2022. júl. 10. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/36 anonim ***** válasza:
16%

Lehet lepontozni, de egyet kell értsek a kérdezővel abban, hogy igenis kiváló nálunk a tömegközlekedés. Jól lefedett, normális esetben (ha nem a 12. kerületből avászkodsz el Soroksárra minden nap) nem kell hatszor átszállni, meg nem az ördöögtől való dolog kivenni egy munkahelyhez közeli lakást, és esetleg kiadni a sajátot. Nekem is elegánsan és illatosan kell megjelenni a munkahelyemen, érdekes mód nem szoktam büdösre izzadni magam, sőt, a legtöbb járaton épp az a baj, hogy túl hidegre hűtik a buszt (nyáron nem viszek magammal kabátot, mert minek, de 18 fokban már vacogok egy szál ingben), és csak fél órát utazok. Autóval is nagyjából ennyi, de kerékpárral is. Kéthetente egyszer találkozok olyan busszal, ahol nincs klíma, de ott meg hűt a menetszél. Pedig Dél-Pesten lakok, itt van a legszarabb járműpark az összes közül.

Abban viszont nem tudok egyetérteni a kérdezővel, hogy dugódíjjal kellene szankcionálni az autókat, meg ki kellene tiltani a városból őket. Egyrészt, rohadt drága fenntartani egy kocsit. Nekem is volt, emiatt (is) adtam el. Másrészt, akinek fontos az, hogy kocsi legyen a segge alatt, az kocsival is fog menni. Harmadrészt, huszonévesekkel dolgozom együtt, a többségük nem vezet, ha van is autója, azt nem használja a mindennapokban, mert rájött, hogy totál felesleges. Bevásárol vele, akinek van gyereke, az azzal hordozza őket, de sima munkába járásra BKV-t, vagy valamilyen alternatív megoldást használnak. Kisebbségben vannak azok ebben a generációban, akik szívesebben ülnek a dugóban, mint a villamoson.

És, bár értem a motivációt, van egy ellenérzésem a felvetéssel szemben. Lehessen autóval közlekedni, ha kell, fizessen rá az ember, de aki szeretne egyedül ülni az autójában, annak engedtessék ez meg. 17 éves kortól szabad vezetni. Ha valakit elég felnőttnek tekintünk ahhoz, hogy kibocsájtjuk az utakra, akkor ahhoz is eléggé felnőtt, hogy majd ő szépen mérlegel, és eldönti, mivel akar közlekedni, mi éri meg neki. Ez a "tíccsukbe" dolog sosem működik.

2022. júl. 11. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/36 A kérdező kommentje:
Azt hiszem a mi társadalmunknak kell még 50-70 év szellemi ès erkölcsi fejlődés, csak addigra már késő lesz.....🙁
2022. júl. 11. 04:33
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!