Miért zavarja az autósokat hogy Budapesten csökkenteni akarják a gépkocsik belépését?
Akkor legyünk anyagiasak. Szerinted ha egy ember vesz magának autót x százezertől x millióig. Levizsgáztatja, leműszakiztatja, kifizeti az új törzskönyvet és forgalmit, rendszeres időközönként tankolja kemény tízezrekért és szervízeli majd pont a dugó díj fogja elvenni a kedvét?
Budapest nem most lett büdös és szutykos, hanem már 10 évvel ezelőtt is az volt. Csak akkor se érdekelt senkit. Ki lehet tiltogatni az autókat, le lehet állítani a dízelt. De amíg a kék és sárga buszok olyan kormos füstöt eregetnek magukból, hogy én szégyenkezem miatta, mint "paraszt autós" az miért nem zavar senkit?
Lehet lepontozni, de egyet kell értsek a kérdezővel abban, hogy igenis kiváló nálunk a tömegközlekedés. Jól lefedett, normális esetben (ha nem a 12. kerületből avászkodsz el Soroksárra minden nap) nem kell hatszor átszállni, meg nem az ördöögtől való dolog kivenni egy munkahelyhez közeli lakást, és esetleg kiadni a sajátot. Nekem is elegánsan és illatosan kell megjelenni a munkahelyemen, érdekes mód nem szoktam büdösre izzadni magam, sőt, a legtöbb járaton épp az a baj, hogy túl hidegre hűtik a buszt (nyáron nem viszek magammal kabátot, mert minek, de 18 fokban már vacogok egy szál ingben), és csak fél órát utazok. Autóval is nagyjából ennyi, de kerékpárral is. Kéthetente egyszer találkozok olyan busszal, ahol nincs klíma, de ott meg hűt a menetszél. Pedig Dél-Pesten lakok, itt van a legszarabb járműpark az összes közül.
Abban viszont nem tudok egyetérteni a kérdezővel, hogy dugódíjjal kellene szankcionálni az autókat, meg ki kellene tiltani a városból őket. Egyrészt, rohadt drága fenntartani egy kocsit. Nekem is volt, emiatt (is) adtam el. Másrészt, akinek fontos az, hogy kocsi legyen a segge alatt, az kocsival is fog menni. Harmadrészt, huszonévesekkel dolgozom együtt, a többségük nem vezet, ha van is autója, azt nem használja a mindennapokban, mert rájött, hogy totál felesleges. Bevásárol vele, akinek van gyereke, az azzal hordozza őket, de sima munkába járásra BKV-t, vagy valamilyen alternatív megoldást használnak. Kisebbségben vannak azok ebben a generációban, akik szívesebben ülnek a dugóban, mint a villamoson.
És, bár értem a motivációt, van egy ellenérzésem a felvetéssel szemben. Lehessen autóval közlekedni, ha kell, fizessen rá az ember, de aki szeretne egyedül ülni az autójában, annak engedtessék ez meg. 17 éves kortól szabad vezetni. Ha valakit elég felnőttnek tekintünk ahhoz, hogy kibocsájtjuk az utakra, akkor ahhoz is eléggé felnőtt, hogy majd ő szépen mérlegel, és eldönti, mivel akar közlekedni, mi éri meg neki. Ez a "tíccsukbe" dolog sosem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!