Szerintetek mivel lehetne csökkenteni a forgalmat Budapesten ?
Ha nem lenne minden Budapest központú. Ha a vidékről bejárok saját lakóhelyükön is találnának munkát. Ez Budapesten belülre is igaz. Sok pesti dolgozik Budán és viszont.
Ha a tömegközlekedés versenyképesebb lenne a saját kocsinál. Járatsűrűség, vonalhálózat elég jó. Lassan-lassan a járműpark is megújul. De még mindig nem az igazi.
Nehezen kezelhető a mosdatlan, nagyhangú, viselkedni nem tudó emberek dolga is.
Rengeteg dolog van:
1. Tomegkozlekedes (foleg agglomeracios) fejlesztese: normalis elovarosi vasutrendszer alaguttal a belvaros alatt, HEV-ek osszekotese a varos alatt, Metrovonalak meghosszabbitasa a kulvarosok fele. P+R parkolok oda ahova kell.
2. Elkerulo/orszagos uthalozat atszervezese: az orszagnak mind a kozut halozata, mind a vasuti halozata, de meg az agglomeracio kozlekedese is olyan, hogy rengeteg olyan uthoz kell athajtani Budapest, ami mas iranyba sokkal rovidebb lenne, csak arra nincs normalis ut. Ergo, ami kene: M8-as/M9-es autopalyak, M0 korbezarasa. Uj Dunahidak Vac magassagaban illetve a Csepel-sziget deli reszen (Mondjuk valahol Tokoltol delre). Aztan olyan vasuti orszagos korgyuru, ami Budapestet elkeruli.
3. Budapest kozpontusag csokkentese: tamogatni, hogy munkahelyeket letesitsenek az agglomeracioban, illetve videken. Az orszagos hivatalok egy reszenek kikoltoztetese. Igy eleve kevesebben mennenek Budapest kozelebe. Home office tamogatasa. Agglomeracioban az infrastruktura javitasa.
4. Az emberek fejeben rendet rakni es kiirtani azt a gondolatot, hogy csak az a jani, akinek auto van a segge alatt...
A leggyorsabban azzal lehetne javulást elérni, ha kūrva drágán és kevés helyen lehetne parkolni a belvárosban. Ha körülnézel, a körúti dugóban araszoló kocsik többségében egy ember ül.
És nem viszik óvodába a gyereket, meg nem viszik a szerszámokat, hogy a facebookos kamuvideókban látni.
Szóval ha ezek az emberek rá lennének kényszerítve hogy használják a tömegközlekedést, akkor hirtelen nagy javulás lenne.
Persze hosszú távon a közlekedés jó megszervezése lenne a megoldás, aminek a mikéntjét már előttem kifejtették.
Az M0-t kellene befejezni és dugódíjat kellene bevezetni.
M0: aki most a 11, 2, M2, M3 irányából akar eljutni az M1-M7 irányába az vagy keresztül vág a városon vagy pedig tesz egy nagyon nagy kerülőt (teherautóknak kötelező). A M0 befejezésével a M0 déli részén és a városban is csökkenne a forgalom.
Dugódíj:
-bevétel jönne azoktól akik behajtanak a városba, egy utópisztikus világban ezt a pénzt a város fejlesztésére lehetne költeni (pl P+R, parkosítás, felújítások)
-nőne a tömegközlekedés iránti igény, az abból származó bevétel amiből a tömegközlekedést lehetne fejleszteni
-csökkenne a (bel)város autós forgalma amivel tisztább lenne a város
Szándékosan nincs megcsinálva jobban, és ezért így tudnak pénzt beszedni.
Meglehetne csinálni az utakat rendesen , kiszélesíteni és parkolókat is jóval többet kellene csinálni.
Én pont nem hiszek a nagy, látványos infrastruktúrafejlesztésekben. Egyszerűen borzasztó távolinak érzem időben azt, amikor lesz mondjuk körben M0-ás, 5-15 percenként járnak át elővárosi vonatok a városon meg lesz itt-ott új híd, alagút, meg toronyóra lánccal, stb.
Ráadásul hiába tök jó mondjuk egy H8-M2 összekötés utasok tízezreinek, ott lesznek pár millióan, akik semmit sem éreznek a hasznából.
Én ezért inkább kis, de jól tervezhető lépésekben gondolkodnék: a meglévő elővárosi járatok sűrítése, ott, ahol lehet (ezek főleg buszok, a pályaudvarok eléggé tele vannak, bár az emeletes vonatok is jó irányt jelentenej), a város teljes területén megoldani a buszok előnyben részesítését buszsávépítéssel, zöldidőkèréssel, más előnyben részesítési megoldásokkal. És igenis indoktrinálni kell a gyerekeket, elmagyarázni nekik, miért baromság autóval jönni-menni közeli célpontokra és a felnőtt lakosságnak is egyszerűvé kell tenni a módváltást: bringatároló, mobilitási pont, tanítani őket is arra, hogy a napi bevásárlás hogyan kivitelezhető autó nélkül- ha úgy tetszik, pozitív propaganda kell, nagyon masszívan. Mert olcsóbb es gyorsabb, mint kivárni mèg 4 hidat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!