Miért zavarja az autósokat hogy Budapesten csökkenteni akarják a gépkocsik belépését?
"Hagyják otthon az udvaron, és jöjjenek busszal/vonattal Pestre." Tökéletesen igaz, elvégre misem egyszerűbb, mint elérni a buszt/vonatot, jönni vele minimum fél órát ami mondjok a többségnek 1-2 óra plusz ugye a késés, mert azt szinte garantált
, de semmi gond. Aztán érd el a csatlakozást és ezt játszd el haza felé is, közben persze be is kell vásárolni. Amikor a gyerek szinten pestre jár suliba, vagy a párja is ott dolgozik az embernek akkor vegyék meg a plusz bérleteket ahelyett, hogy lényegesen gyorsabban beérnének
Lehet, hogy az autós öznő, viszont roppant kényelmes élete lehet annak aki nem érti meg, hogy miért kell kocsi
Mert a feltételeit nem biztosítják, - csak egyoldalú behajtásokat akarnak eszközölni.
Van lehetőség arra, hogy teljesen elkerülhető legyen a városba behajtás?
Nincs!
Ami van, az ingyenes?
Az sem az!
Erre mondja azt sok autós, hogy "Lőszerszám a seggetekbe!" - és annyiban igazuk van, hogy ahány sarcra lehúzzák őket, ahhoz képest lószart sem kapnak cserébe!
Egy másik aspektusa is van a történetnek!
Bármennyire is szeretnék sokan, Budapest adottságai olyanok, hogy bármit is csinál az ügyeletes mekk mester, nem lehet belőle olimpiai falut csinálni! Távolságok vannak, ocsmány és "színvonalához" képest méreg drága közlekedéssel, - amelyből csak a tömeg igaz és laknak a városban idősek, betegek is, - akik bármit is csinál ez a szerencsétlen, nem fog sem elköltözni, - mert nem is tud miből - és gyalogolni, kerékpározni, rollerozni, triciklizni, verolexezni, motorozni, görkörcsolyázni sem fog csak azért, mert valaki félkegyelmű a város vezetésében.
Speciel, nem vagyok érintett, de aki ilyen baromságokat talál ki - és a feltételeket sem biztosítja, - az menjen, és mutasson pozitív példát: télen fagyjon, nyáron égjen rá egy kerékpárra - és ne a buszsávban szabálytalanul sofőrjével száguldozva ossza az eszet! Az már csak hab a tortán, hogy sokan nem is tudnak kerékpározni, - hiába volt meg bennük a szándék arra fiatal korukban, hogy megtanuljanak. -Tudom, ők keresztül tudnak úszni a városon Észak-déli irányban... Tudom, tudom!
Ráadásul az új építményeket sem lenne szabad úgy engedélyezni megépíteni, hogy nem biztosítják a rendeltetetésszerű használóinak parkolási szükségleteit! Nem is engedélyeznék több olyan építményt felhúzni, amelyben emberek tartózkodhatnak életvitelszerűen és nem biztosít ezeknek az embereknek parkolóhelyet.
De beszélhetnénk arról is akár, hogy a vasúti átjárók környékén miért nem lehet folyamatossá tenni a haladást alul/felüljárók építésével vagy miért képtelenek a városi közlekedést napi szinten levezénylők normálisan összehangolni a lámpákat vagy a munkáltatókat miért nem ösztönzik arra, hogy csak azoknak kelljen a városban utazgatniuk, akiknek a személyes jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy a munkakörét betöltse!
El kellene felejteni már végre azt a megközelítést, hogy mások életét egyre tovább és tovább nehezítjük, miközben semmit nem adunk lényegében ezért cserébe! Álljon már meg a fáklyás menet!
Kb hetente feljön ez a kérdés, csak mindíg mas körítesben.
Aki olyan elethelyzetben van, hogy nem kell kocsiba ülnie, akar egyedül, akar többesben, annak tök jó. A szuper tömegközlekedésre nem tudok mit mondani talan annyit, hogy amennyiben a 4-es metró vonalan kell csak mozogni, akkor lehet igaz is...
Nem hiszem, hogy van olyan ember, aki merő kedvtelesből kínlódik a dugokban.
Szep dolog a villanyautó a lokalis szennyezés szempontjaból, de mennyi batar villanyos van, ugyan úgy 10 m2 helyet foglalva, mint benzines tarsai...
Szerintem a ket kerek barmilyen formaja lehetne egy reszmegoldas, de hat szöszianyu a hegyről akkor sem fog tank helyett bringával/robogóval/motorral menni a körmöshöz...
Volt olyan kolleganőm aki az arpad hid pesti hidfőjehez a szemben lévő rendelőintezet környekeről kocsival jart, és szörnyülködött hogy 20 perc volt atjutni a hídon... es vette a parkolóberletet is.
10 ev utan vegre egy ideje videkre költöztem, csak üzleti ügyben kell nagy ritkan pestre menni, pont jó ez így.
Budapest meg a tömegközlekedés :D
Én csak nagyon keveset éltem Pesten, pár hónapot, de a tömegközlekedés egy örök élmény marad.
A legdurvább sztori, hogy pénzt kérnek azért, hogy azzal a darab szarral utazz ami tele van az emberiség legaljával.
Itt inkább fordítva kéne és az embereknek perelni, és az embereknek fizetni, hogy ilyen szart nyújtanak tömegközlekedés név alatt.
Fővárosi tömegközlekedés egy büdös nagy gettójárat.
A mocskos délolaszországban nem volt ilyen rossz a tömegközlekedés...
A probléma az olyanokkal van, mint akit a 23. írt, idézem:
Volt olyan kolleganőm aki az arpad hid pesti hidfőjehez a szemben lévő rendelőintezet környekeről kocsival jart, és szörnyülködött hogy 20 perc volt atjutni a hídon... es vette a parkolóberletet is.
Rengeteg ilyen ember közlekedik a fővárosban napi szinten.
Amúgy ez a kedvencem, mikor olyanok szidják a tömegközlekedést, akik nem is használják. Egyszer volt egy rossz tapasztalatuk, és szr az egész.
Elmondom mi a valóság:
A 3-as metró felújítást leszámítva nem rossz a tömegközlekedés.
A hétvégéket leszámítva egész sűrűn van járat szinte mindenhova. Dolgoztam sok helyen Budapesten bellül (10-15km általában) de sosem fordult elő, hogy 10 percnél többet lehetett volna nyerni autóval, mint BKK-val. Szóval munkába járni nekem mindig tökéletes volt, 95%-ban helyem is van, nagyon ritkán utazom állva.
Ami a minőséget illeti:
Valóban vannak környékek, ahol érdekes emberek vannak, és ez az ott közlekedő járműveken is látszik (pl 24-es villamos). De a legtöbb nem ilyen. Ha most nem számolunk a 8. kerülettel és/vagy a cigánytelepekkel, akkor teljesen korrekt a járművek minősége. A legrosszabb dolog ami történt velem, hogy nagy esőben beázott a busz, és a vizes ülésre ültem. Ennyi 3 év alatt, szóval nem értem sokan milyen pisis/szaros buszokról beszélnek.
És a másik kedvencem a klíma, illetve annak hiánya. Nyilván előfordul, de arányaiban az autók között több a règi klíma nélküli, mint a buszok közül. Egyáltalán nem vészes a helyzet, nagyon ritkán lehet megsülni.
Az ÁTLAGOS vonalakon ez van. Nyilván vannak kivételek, pl a 8ker-en át én is kocsival mennék, mint ahogy Újpestről Kőbányára dolgozni szintén. De az ahogy sokan szidják a tömegközlekedést, az alaptalan.
Elméleti kérdés. Ha betiltanák azt, hogy Bp határától fél 7 és fél 9 között tilos autóval benni szerinted elbírná a tömegközlekedés azt a plusz több ezer embert minden irányból minden vonalon?
Így is a 4-es 6-os reggel tömve van, a 2es villamosra ha beérkezik a hév fel sem lehet szállni, a busz áll a dugóban, DE ha nem is lenne dugó akkor is agglomerációból egy nagyobb csomópomtra beérni 40 perc lenne.
A tömegközlekedés csúcsidőben tömve van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!