"ez a mondat értelmetlen, mert nem minden ember ugyanazokkal az adottságokkal rendelkezik."
Agyatlanul seggelni a mérnökök jelentős része is képes, ha nagyon muszáj. Tehát ha a nyelv szakokat nem nézzük, akkor a mérnökök tőbbsége lazán lenyomna bármilye bölcsész szakot.
"Tehát ha a nyelv szakokat nem nézzük, akkor a mérnökök tőbbsége lazán lenyomna bármilye bölcsész szakot."
ez is értelmetlen mondat.
1.a bölcsész szakok fele ma nyelvi, ha az elte btkból indulunk ki
1.1.például a magyar nyelv foglalkozik azzal, hogyan kell helyesen írni, és a helyesírás szerint nem létezik "tőbbsége" szó. nem személyeskedni akarok ezzel, hiszen elismerted, hogy a mérnökök többsége ebben nem nyomná le a bölcsészeket, illetve nem csak te ejtettél hibákat a kérdésben.
1.1.1.ez csupán azért fontos, mert például egy interjú során az önkifejezés legalább annyira meghatározó, mint a képzettség.
1.1.2.illetve rávilágít arra, hogy a mérnökök nagy része valószínűleg a bölcsész karok felén elbukna.
2.a bölcsész karon található a filozófia is
2.1.például a filozófia foglalkozik olyanokkal, mint logika, és a logikus gondolkodás lehetetlennek tartja azt, hogy "bármilyen" szakról beszéljünk, miközben a felét kizárjuk belőle.
3.nincs konkrét határvonala sok "bölcsész" szaknak.
3.1.például az információtudomány, ami szintén a bölcsészkaron található, de alkalmazott társadalomtudomány, foglalkozik azzal, hogy a fogalmakat korban és térben kell elhelyezni, ebből a szempontból sem nemzetközi, sem magyar viszonylatban korszakbeli/intézménybeli állandó elhelyezése/meghatározása nincs a "bölcsész" fogalomnak. sok esetben összemossák a társadalomtudományokkal.
3.2.például a történelem, ami szintén társadalomtudomány, de a btkn található, foglalkozik a múltbéli dolgokkal, és az elte múltjának tanulmányozása során észrevehetjük, hogy a bölcsészet fogalma eredetileg filozófiát jelentett, majd kiterjedt más (természettudományi) szakokra is, majd ismét csökkent, és így alakult ki a mai btk intézet.
3.3.például ott van az andragógia is, ami alkalmazott társadalomtudomány, és bölcsész karokon jelenik meg, nagy híre volt, mint kamuszaknak, de mint társadalomtudomány, tisztában kell lennie például a magyar/európai társadalmi eseményekkel, ilyen például a társadalom öregedése és folyamatosan igényelt tovább/átképzések, tehát okkal lehet felkapott szak.
3.4.például a kommunikáció és média szakok is a bölcsészeten jelennek meg, holott alkalmazott társadalomtudomány, szintén kamuszakként futott be a közismeretbe, de azt nehéz lenne vitatni, hogy meg lehet-e élni egy jól menő tv műsorvezetői fizetésből.
4.az interdiszciplináris szakokat csak megemlítem
ezekkel arra akartam rávilágítani, mennyire fölösleges és értelmetlen olyan jellegű vitatkozásba, hencegésbe belemenni sztereotípiák és személyes frusztrációk alapján, aminek semmilyen produktív értéke nincs.
"Agyatlanul seggelni a mérnökök jelentős része is képes, ha nagyon muszáj. Tehát ha a nyelv szakokat nem nézzük, akkor a mérnökök tőbbsége lazán lenyomna bármilye bölcsész szakot."
ebben én nem vagyok annyira biztos. ha végiggondolom, szinte mindegyik reál szakot végzett ismerősöm vagy olyan ember, akivel beszéltem, saját állítása szerint nagyon szenvedett már gimnáziumban is a magolós tárgyakkal.
"ha már bölcsész vagy, annyit tudhatnál, hogy a nyelvtanulás csak kismértékben nyelvérzék kérdése, aki tud magolni, az egy nyelvet is simán megtanul, aki képtelen rá az vagy beteg vagy egyszerűen buta."
sztem meg a nyelvtanulás nagy részt nyelvérzék kérdése. az meg a te szegénységi bizonyítványod, h lebutázod vagy lebetegezed azt, aki nem tud nyelvet tanulni. nekem könnyen meglett a nyelvvizsgám, de beszéltem olyan matektanárral, aki vért izzadott vele. ki kellett mennie 1 évre külföldre, és utána Magyarországon nagy nehezen átvergődött középfokú nyelvvizsgán. és érdekes módon a reál szakokon szenvednek legtöbben a nyelvvizsgával, ha szted csak magolni kell, akkor miért nem mutatják meg a reálosok, h milyen egyszerű móka nyelvet tanulni?
"a mérnökök sajnos nincsenek eléggé megbecsülve ahhoz képest, hogy mennyit köszönhetünk nekik. "
ez Magyarországon elég sok emberre igaz.
"a bölcsész szakok könnyebbek, mint a mérnökik. "
ez nehezen értelmezhető. ahogy más is írta, mindenki más adottságokkal születik. Magolós Jutkának nem menne a BME, Kocka Gézának meg valószínűleg nehezen menne a BTK történelem. talán úgy van értelme a kijelentésnek, h Magolós Jutkának kevesebb időbe és energiába telik elvégezni a bölcsész szakot, mint Kocka Gézának a BME-t.
"mert szociális képességeik fejletlenek. Elvégre jelentős részük a számítógép előtt nőtt fel meg a könyvek fölött...a dolgokat tovább rontja, hogy nem adonisz genetikával születtek igy még a lányok se nagyon ostromolták őket.
mondjuk itt a BME-sekröl beszélek.
(végzett bme-s)"
nem akarok bunkó lenni, de ezzel egyetértek. nekem is az az tapasztalatom, h a reál szakot végzők között több a szociálisan fejletlen és alacsony érzelmi intelligenciájú ember.
„szinte mindegyik reál szakot végzett ismerősöm vagy olyan ember, akivel beszéltem, saját állítása szerint nagyon szenvedett már gimnáziumban is a magolós tárgyakkal.”
De nem azért, mert nem tudták megtanulni, hanem mert a bölcsész tárgyak jelentős része nettó baromság, nem a seggeléssel van baj, hanem az értelmetlen seggeléssel. Seggelni bárki tud. Orvosira járok, óhatatlanul sokat kell seggelni az anyag hatalmas volta miatt.
„sztem meg a nyelvtanulás nagy részt nyelvérzék kérdése.”
Gyakorlás és seggelés kérdése, meg aki alapból beszédesebb az könnyebben tanul szerintem nyelvet, a reálosok pedig hajlamosak az introverzióra. Arról nem is beszélve, hogy én például azért utálok nyelvet tanulni, mert dög unalom az egész.
"a bölcsész szakok könnyebbek, mint a mérnökik. "
Egy bölcsész szakot bárki el tud végezni átlagos IQ-val, lehet hogy hosszabb idő alatt, de el tud. A reál tárgyak jelentős részéhez viszont magas IQ kell. Azokat fel kell fogni.
„nem akarok bunkó lenni, de ezzel egyetértek. nekem is az az tapasztalatom, h a reál szakot végzők között több a szociálisan fejletlen és alacsony érzelmi intelligenciájú ember.”
Sokkal több az introvertált és sokkal több a konzervatív, de ettől még nem leszünk szociálisan fejletlenebbek. Nem akarok bunkó lenni, de nem mindenkinek, az az életcélja, hogy bölcsész módra totál belőve hesszeljen és élvezze a dolce vitát. Valakinek sajnos dolgozni is kell.
Nem akarok bunkó lenni, de nem mindenkinek, az az életcélja, hogy bölcsész módra totál belőve hesszeljen és élvezze a dolce vitát. Valakinek sajnos dolgozni is kell."
mert ugye minden bölcsész belövi magát és az élvezeteknek él. nagy intelligenciára vall egy ilyen általánosító kijelentés.
"Gyakorlás és seggelés kérdése, meg aki alapból beszédesebb az könnyebben tanul szerintem nyelvet, a reálosok pedig hajlamosak az introverzióra. Arról nem is beszélve, hogy én például azért utálok nyelvet tanulni, mert dög unalom az egész."
persze, hát mindent meg lehet magyarázni, én se vagyok béna matekból, csak egyszerűen untatott, ezért voltak rossz jegyeim. annak meg h ki mennyire beszédes, aztán rohadt sok köze van a nyelvtanuláshoz. aki beszédesebb és bátrabb, max. hamarabb mer megszólalni, de ettől még nem lesz jobb a nyelvekben.
"Egy bölcsész szakot bárki el tud végezni átlagos IQ-val, lehet hogy hosszabb idő alatt, de el tud. A reál tárgyak jelentős részéhez viszont magas IQ kell. Azokat fel kell fogni."
egy bölcsész szak elvégzéséhez (általában) nem kell annyira magas IQ, mint egy reál szakhoz, igen. ettől még a kijelentésed logikátlan, akinek magas az IQ-ja, az nem magol jobban, tehát egyáltalán nem biztos, h el tudna végezni bármilyen reál szakos akármilyen bölcsészt. tudom,h nagyon szeretnéd ezt hinni, de nem így van.
"De nem azért, mert nem tudták megtanulni, hanem mert a bölcsész tárgyak jelentős része nettó baromság, nem a seggeléssel van baj, hanem az értelmetlen seggeléssel. Seggelni bárki tud. Orvosira járok, óhatatlanul sokat kell seggelni az anyag hatalmas volta miatt."
ja baromság, szted. más szerint meg nem. nem, seggelni sem tud bárki.
a helyedben annyira nem lennék büszke arra,h orvosira jársz, elhiszem,h sokat kell magolni, de az orvosoknál beképzeltebb és szűklátókörűbb embereket nem nagyon láttam még. pont az orvosokra jellemző, h bemagolnak rengeteg dolgot, de a leghétköznapibb betegségeken kívül semmit nem képesek diagnosztizálni, nem látnak át összefüggéseket, és minden beteget "szétszednek" testrészekre, ergó holisztikus szemléletre nem nagyon képesek, csak tüneti kezelésre. sztem pont az orvosokra jellemző,h rengeteget magoltak, de semmi logikájuk. tisztelet a kivételnek. sztem kicsit talán vissza kéne venned az arcodból.
„sztem meg a nyelvtanulás nagy részt nyelvérzék kérdése.”
Akkor javaslom olvass utána a dolognak.
Ha valakinek 1 évet kell eltöltenie külföldön, hogy sikerüljön a középfok, az nem a nyelvérzék hiánya, hanem valami egészen másé.
"Akkor javaslom olvass utána a dolognak.
Ha valakinek 1 évet kell eltöltenie külföldön, hogy sikerüljön a középfok, az nem a nyelvérzék hiánya, hanem valami egészen másé."
tudom, h a nem túl értelmes emberek körében divat lenni ez mindencsakkitartás kérdése szöveg, de aki tud gondolkodni, az felfogja, h ezzel azt akartam érzékeltetni,h aki penge matekból, az lehet,h annyira gyenge nyelvekből, h vért izzadt egy középfokú nyelvvizsgáért (akkor is ha szorgalmas), és lehet h aki művelt és olvasott, az gyenge nagyon matekból. mindenkinek mások az adottságai, ennél jobban nem tudom lebutítani,h megértse mindenki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!