Szerintetek a bootcamp-ek nem rombolják le kissé a diplomával rendelkezők (mérnökinformatikus, programtervező informatikus) presztízsét?
Nem rég végeztem mérnökinformatikus szakon, de akkora lélekölő dolog, amikor küldik nekem a bootcamp reklámoldalakat ismerőseim és mondják hogy "3 hónap alatt meg lehet tanulni azt amit te 7 szemeszter alatt tanultál" (3,5 év). Más diplomás is érzi mostanság ezt a kis társadalmi nyomást, azzal próbálnak beetetni hogy 3,5 évet a semmiért dolgoztál? Ti mit kezdtek ezzel?
Igazából nem értem ezt a sok indulatot a diplomások felé itt ezen az oldalon.
"Nem túlzottan szerepelnek modern nyelvek és modern technológiák, framework-ök az egyetemek tananyagában. Míg például analízis definíciók és bizonyítások tanulása annál inkább."
Amúgy mit kéne tanulni az egyetemen? Rust? Dart? Go? Kotlin? Typesricpt? Ballerina?
Egy jó programozót nem határolnak be a nyelvek és különféle technológiát, mert azokat könnyen megtudja tanulni főleg olyan szinten mint ahogy egy bootcampen oktatják. Nincs érték abban, hogy megtanítsák egy nyelv szintaxisát, majd egy ahoz valamilyen frameworkot és megmutatsák hogyan kell egy appot csinálni.
Amúgy ezt meg is csinálják az egyetemen. Rengeteget programozó, sok beadandó van és kell egy minimálisat alkotni úgy is hogy nem “programozókat” nevelnek.
Viszont nem ezen van a fókusz.
Az egyetemen például első órán elmondták még második félévben, ami nagyon megmaradt benne. Valami ilyesmi volt: “Ebben a félévben C++-szal objektum orientáltan fogunk foglalkozni. A C++ csak egy eszköz, amin keresztűl bemutatjuk az objektum orientált programozás alapjait. Nem célunk a C++ nyelv megtanítása.”
(Ennek ellenére azért egy elég erős alapot adtak abban a félévben és még a későbbiekben a C++hoz)
Szóval itt inkább azt látom, hogy érted a lényegét a dolognak.
"Amúgy miért nem? Fejlődik, edződik az agya és már ismer 1-2-3 technológiát. Egyre könnyebb lesz őt is megtanítani."
Mert a BMEsnek nem azt tanították meg, hogy hogyan kell 1 adott technológiával 1 adott dolgot hogyan kell implementálni, hanem maga a koncepciót és annak a miértjét, ami szerint te implementálod azt a dolgot.
“Amúgy akiket ismerek (ex vagy jelenlegi) infószakosok, ők sportolnak, ismerkednek, buliznak egyetem mellett. Ne mondd már, hogy a tanulás, a buli, a sport is belefér”
Figyelj, erre azt mondom, hogy menj el a BMEre ha megnyitják és nézz körbe. Nem profi sportolói réteg.
Meg azon kívül hogy ismeretségi rétegben mit láttam. Például emlékszem, hogy még első félévben kiírtak egy szorgalmiként játék csináló verseny szerűséget. A tatnrágyat felvevők kb 10%-a adott be játékokat és kicsit le is döbbentem, hogy “Wow én csak a minimumot csináltam meg egy béna nylvántartó programmal, míg mások olyan szintű játékokat csináltak akiket kis utómunkával akár értékesíteni is lehetne”.
Plusz szaktársak között körbe nézve, kb mindenki csinált otthon valami minimálisat ami elért az anyagtól. Én is már első félévben otthon android appokat csináltam, amikor C-t tanultunk egyetemen, mert már egyetem előtt ez az irány fogott meg.
Nem tudom, hogy jártál-e egyetem közelében de nekem úgy tűnik hogy csak interneten hallott, félinformációkból és a te “bootcampes bubbleodban” megszerzett információk alapján ítéled meg.
10
És ha az vagyok, akkor mi van?
Aki betanít jelenleg, ő is azon a véleményen van, hogy mások által előre megírt dolgokat hívogat meg kb a programozó, a csoporttársaimnak is ez a véleménye (van, aki egyenesen azt mondja, hogy nem ért egyet az algoritmusok és adatszerkezetek tárgy létével) és a munkahelyemen is ezt látom...
Még ciklust se lát az ember általában, max foreach-et.
Viszont annál nagyobb szükség van modern technológiák megismerésére.
A nyelv egy eszköz, de nem lehetne eleve perpill piackéoes eszközön keresztül tanítani?
2 féléven már túl vagyunk, a legtöbb csoporttársam nem tud jót mondani. Csak a papírért marad, aki marad.
Senior csoporttársaink szerint az eltén végzettek sokszor pár sor kódot nem tudnak normálisan leírni.
A munkahelyemen kérdeztem másik egyetemre járó srácot. Szerinte is csak a papírért jó az egyetem.
De tudom, mi a bajotok..
Végigszenvedtétek az egyetemet és mindenképp be akarjátok bizonyítani magatoknak és másnak, hogy megérte.
Mialatt a 1,5 éves bootcampes munkatársaitok ugyanott tartanak, mint ti.
Dehogy tartanak ott 😀 ne butáskodj már.
Akik 1.5 éve vannak nálunk bootcampesek kb. Semmit se tudtak elérni.
Szerintem szar a munkahelyed, ha nem kell az "algoritmusokat" vagy nem kell gondolkozni, eleg csak meghivni valamit, amir már lekodoltak.de végulis igazad van.... valakinek azt is megkell hívnia.
Addig mi meg írjuk azokat a kódokat amiket ti majd hivogattok.
Hú, de nehéz...
Most el kell döntenem, hogy a cégemnél levő medior, senior fejlesztőknek és a csoporttársaim közül kb 20, senior, medior fejlesztőnek higgyek vagy egy darab vadidegennek...
Komoly fejlesztők lehetnek, ha azt mondják felesleges algoritmusokat és adatszerkezeteket tanulni. Illetve, hogy az egyetem csak papír miatt kell... (eddig mindenki azt mondta nem is kérik, akkor meg minek ennyi senior mediornak hirtelen az egyetemi papír?)
Tanuljad akkor a friss techologiádat a senior medior kollégáiddal, és hívogassátok a függvényelet, gondolkozni meg nem kell. Írjatok selecteket össze vissza, joinoljatok be mindent mindent mindenhova, tervezzetek alkalmazást, adatbázist stb. Biztos nagy sikere lesz.
2-es vagyok, érdekes kommentek jöttek. Szerintem egy igazi informatikus, aki erre született, az hivatásként tekint a szakmájára és szabadidőben is a számítógépen molyol (játszik, fejleszt, konfigokat rak össze, igazából tökmindegy csak köze legyen az informatikához)... es ez független attól, hogy ő egy hálózati rendszerintegrátor vagy szoftverfejlesztő vagy eladó egy számítógép szervizben. Általában aki hivatásként tekint rá, ők keresik utána a hírekben is megjelenő nagy lóvékat, mert ezt a szakmát tényleg azok csinálják a legjobban, akik szabadidejükben is áldoznak a tanulásra, fejlődésre.
Na most az átképzéssel ez a baj, hogy várják ugyanúgy a nagy lóvét, de jellemzően megragadnak a kisiparos szintjén, amivel nincs gond, de annak van egy plafonja a fizetésben.
Lehet, hogy a tudás miatt IS jöttek.
Aztán látták, hogy az egész egy hulladék, a clean code-ot teljesen mellőzik, össze-vissza vannak a jelölgetések, magyar változónevek, régről maradt, izzadságszagú, erőltetett matekos jelölések, amiket minden tanár másképp csinál és ők maguk se értenek, olyan tanárok, akik kevésbé értik az anyagot, mint a nem fejlesztőként dolgozó hallgató, ki nem javított beadandók, nehogy tanulni lehessen belőle a következőhöz stb....
Akkor hagyjátok ott. Ez az egész borzasztó.
Magyar változó nevek vannak.
És ráadásul a clean code-t magának kell megtanulnia ( bár annó még a gyakvezünk alkalmazta az elte-n).
Borzalmas, hogy egyes dolgoknak magának kell utána néznie egy egyetemi hallgatónak.
Amúgy meg a bootcampesek nálunk nem hogy clean code-t de olyan borzalmas kódokat írtak.... 😀 de legalább ott biztos 1 hétig tanították neki.
12# Amúgy én pont azt veszem észre, hogy a bootcampesekben van benne egy bizonyítási vágy, hogy "Én is ugyan olyan jó vagyok mint a diplomás" és nem akarják bevallani hogy bármilyen szinten is felül mulhatja őket az akit keményen szortíroztak az egyetemen és sokkal mére menőbben jártas a témában mint ő.
Most nem akarok neveket mondani, de szerintem mindenki hallottam már olyan cégekről HRes barátokon keresztűl ahol egyenesen kidobják a bootcampes jelentkezőket. Nem véletlenűl.
Nem véletlenűl vannak olyan területek ahol már akkor kidobják a jelentkezésed ha nincs diplomád vagy legalább 3-4 év tényleges szakmai tapasztalatod azon a téren.
Stb...
Ez nem elitizmus. Ezeken a bootcampeken agymosás csinálnak. Mindenkinek elmondják hogy ő milyen profi programozók, hogy egyenrangúak sőt jobban az egyetemet végzettekkel stb...
Ami néhány területen lehet igaz. Ha az a cél, hogy wordpress odlalakat csinálj és azon a szinten vagy, hogy "Na most 10.000 szer is megcsinálom ugyan azt a sablon szerű kódot amit a neten kb 2 perc alatt megtalálok" akkor tényleg szükségtelen a diploma.
... de a mérnökinformatikus vagy más szakirányok nem ilyen pozíciók betöltésére találták ki...
Ja az egyetemisták meg persze hogy panaszkodnak, mert túl terhelik őket és akkor még nem áll össze nekik teljesen a kép, hogy mit is tanulnak.
Csak azt látják hogy ők alapabb dologkat tudnak csinálni a primitív eszközeikkel és hogy léteznek olyanok akik töredék annyit tanultak, de különféle magas nyelvekkel és hozzá frameworkökkel tényleges dologkat építenek.
Ami nem azért van, mert ők jobb szakemberek, hanem csak ezt tanulták.
Viszont a BMEs kb 1 hónap alatt behozza a lemaradását ezen a téren és már lepiplája a bootcampest, de persze közben szídja az egyetemet, mert "Neki ezt nem tanították meg", mert még ő sem érti mire volt jó az egyetem...
Szóval attól hogy van olyan egyetemista ismerősöd aki szídja az egyetemet semmit sem jelent... Rengeteg online meme csoport van ami csak az egyetem szídására van, de attól még nem hiszik ténylegesen az emberek azt hogy értelmetlen, csak viszgaidőszakban jól esik panaszkodni vagy akkor amikor egymás után minden héten 1-2 nagy ZHt, kisZHt, begurót és hasonlóakat kell írnod, míg közben csinálsz 2 beadandót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!