Kétszer küldtek ki egy terméket, egyet fizettem csak. De a másodikról is kaptam számlát, hogy fizetve. A webshop tévedett, 1 év után be akarja hajtani, van erre valami jogszabály?
Szóval,
2020. szeptemberében rendeltem egy budapesti üzletláncból magamnak termékeket,
Utánvétes fizetéssel, személyes átvétellel a boltban.
A termékeket átvettem, majd kifizettem a boltban.
Pár nappal később, kaptam egy emailt a GLS-től, hogy az adott bolt feladott nekem egy csomagot 0 forint utánvétellel. Arra gondoltam, biztos valami prospektus, vagy nyertem valamit. Meglepetésemre az egyik termék volt még egyszer, számlával, és az állt rajta, hogy fizettem! Nagyot néztem, gondoltam mekkora mázlist vagyok, ingyen kaptam még egy terméket (35 ezres cucc).
Na most kaptam egy emailt, lassan 1 évvel később, hogy észrevették, hogy tévesen küldték ki, és fizessem be az árát.
Erre nincs valami jogszabály? 😃 Számlával kaptam mindennel, nem az én hibám, hogy elküldték nekem valamiért még egyszer 😃 úgy hogy szó se volt házhoszállításról.
Járt már valaki így? 😃
Én a kereskedő helyében perre vinném, erre hivatkozással:
Ptk. Hatodik Rész (Egyéb kötelemkeletkeztető tények) XXXII. A jogalap nélküli gazdagodás
32.2.Tényállása
6:579. § [Jogalap nélküli gazdagodás]
(1) Aki másnak rovására jogalap nélkül jut vagyoni előnyhöz, köteles ezt az előnyt visszatéríteni.
32.4. Az érték megtérítése
6:580. § [Az érték megtérítése]
Ha a vagyoni előnyt természetben visszaszolgáltatni nem lehet, annak értékét kell megtéríteni.
A gazdagodó a törvény 6:579. § (1) bekezdéséből következően általában természetben köteles a nála jelentkező vagyoni előnyt visszatéríteni. Ha azonban a vagyoni előnyt természetben visszaszolgáltatni nem lehet, úgy annak értékét kell megtéríteni. Ilyen eset az, amikor a szolgáltatás természetéből adódóan nem téríthető vissza, már eredetileg is irreverzibilis Ez a szabály alkalmazandó azokban az esetekben is, amikor a gazdagodó a visszakövetelés előtt a gazdagodástól elesett, s ahhoz rosszhiszeműen jutott vagy a gazdagodás megszűnésével kapcsolatban felróhatóság terheli, s akkor is, ha a vagyoni előny tárgyát saját érdekkörében felhasználta (utólagos irreverzibilitás). A vagyoni előny értékét rendszerint pénzben kell megtéríteni, mely után a visszatérítési kötelezettség esedékessé válásától, azaz a vagyoni előny megszerzésének időpontjától késedelmi kamat is jár.
A fogyasztó megrendelt egy terméket a kereskedőtől, aki azt tévesen kétszer is leszállította. A fogyasztónak nyilvánvalóan tudomása volt arról, hogy a terméket egyszer rendelte meg és fizette ki, így a másodszorra kiszállított termék a kereskedő tévedéséből került hozzá, annak ellenértékét nem fizette meg a kereskedő számára. Azzal, hogy nem értesítette a kereskedőt és nem szolgáltatta vissza a terméket, őt tévedésben tartotta, ami éppen a csalás definíció szerinti esete (aki mást tévedésbe ejt vagy tévedésben tart).
Lehet csűrni-csavarni, meg elmenni akár a Kúriáig, de a kereskedő igénye jogos, és a legolcsóbban úgy úszod meg, ha kifizeted vagy visszaszolgáltatod a terméket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!