Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Egyéb kérdések » Ez jogos? Csak én érzem...

Ez jogos? Csak én érzem bántónak, és pláne túl korainak?

Figyelt kérdés

A férjemmel babát várunk, még eléggé az elején járunk a dolognak, az első trimeszterben.

Amint a férjem exfelesége megtudta a dolgot, arra kérte a férjemet, hogy írjon alá a lehető leghamarabb egy szándéknyilatkozatot arról, hogy a közös lakásuk férjemre eső tulajdonrészét a közös gyereküknek fogja ajándékozni, amint a gyerek betölti a 18at.

Nekem ez nem esik jól, mert az exnej a még meg sem született gyerekemet máris ki akarja túrni az örökségből. Nem mintha annak a fél lakásnak a fele olyan sokat érne, de itt most inkább maga az elv az, ami engem sért.

Arról nem is beszélve, hogy a férjemnek van egy másik lakása is, amiben most lakunk. És nekem eszem ágában sincs arra kérni, hogy akkor ez a lakás viszont teljes egészében legyen majd a közös gyerekünké. Én nem akarom az első gyerektől elvenni azt, ami igenis jár neki. Én elfogadom, hogy a férjemnek mindkettő ugyanolyan gyereke, egyforma jogok illetik meg őket.

Viszont szerintem a volt feleség kérése inkorrekt.

Arról már nem is beszélve, hogy miért lett ez most ennyire sürgős neki? Több éve elváltak, a vagyonmegosztást is rég elintézték. Az ex komolyan már most félti a gyereke jussát az én babámtól, aki még meg sem született?

Mit gondoltok erről?



2014. szept. 17. 17:27
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
46%
A férjed exneje ritka adottsággal rendelkezik... gondolkodik. Ráadásul előre. Rengeteg olyan esetről lehet hallani itt, az újságokban, a tévében, hogy az exférj/exnej vagy épp azoknak a gyereke hirtelen igényt tartott az egykori közös lakásra vagy annak részére. Ebből eszméletlen nagy balhé lehet, hiába gondolod te most úgy, hogy nem fog nektek kelleni az a tulajdonrész... Nem "szép" dolog, hogy ezt igényli, de ha egy lakásról van szó, akkor nem az a lényeg, hogy mi mennyire esik jól. Ez nem elvekről szól. Természetes, hogy gondol a gyermeke jövőjére, a helyetekben én is ezt tenném. A régi lakás legyen akkor teljes egészében az övék, az új a tiétek, és onnantól kezdve tényleg békén lehet hagyni a másikat. Ezt egyébként előbb is el kellett volna intézni, ha már olyan rég elváltak. A férjed írja csak alá a papírt, és éljétek békében a saját életeteket, mielőtt tényleg komoly probléma lenne ebből a közös lakás ügyből. Mert lehet. Akármit is gondolsz most.
2014. szept. 17. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
73%

Egy nagyon fontos dologra nem tértél ki: a férjed alá kívánja írni azt a szándéknyilatkozatot, vagy nem?


Ebben ő dönt, nem pedig a volt feleség. A volt feleség a saját tulajdonrészét illetően hozhat döntést.


A hozzászólásokkal kapcsololatban pedig:


"Ha az exno penze is van a lakasban akkor jogos."


"Ha az adott ingatlant avolt feleséggel teremtette meg a párod,akkor jogos az exnej igénye.Ugyanis,ha megszûlsz,akkor az exnej,aki szintén dolgozott az adott ingatlanért jogilag hátrányos helyzetbe kerülhet."


Ezt nagyon rosszul látják a kedves hozzászólók.


Nem jogos a volt feleség kérdése, és nem kerülne joghátrányba, ha a férj nem tenne eleget a kérésének.



A lakás tulajdonjogának őt illető része (amiért annak idején ő dolgozott meg, és az ő pénze fekszik benne), az továbbra is az övé, és így az ő örökösei fogják utána örökölni. A volt férj tulajdonrészét pedig az ő leendő örökösei, a jog által meghatározot arányban.


Ha kizárnák ebből a születendő gyermekét / gyermekeit, akkor őket érne joghátrány az elsőszülött gyermekkel szemben, és velük szemben lenne igazságtalan ez az eljárás.


Szerintem ezt teljesen korrektül és tárgyilagosan látja kérdező, mint ahogy azt is, hogy a férj másik lakásából (amiben jelenleg élnek) is a jog által meghatározott tulajdonrész illeti majd annak idején az elsőszülött gyermeket is.


Fontos lenne megérteni, hogy nem a volt feleség tulajdonrészéből fog(nak) örökölni a második házasságból születendő gyerek(ek), hanem a SAJÁT ÉDESAPJUK tulajdonrészéből.


A dolog jogi részéhez ennek már semmi köze, de ami szerintem azért egy érdekes kérdés, hogy vajon kitől és miért szerzett tudomást az ex feleség már az első trimeszterben a születendő babáról a te tudtod nélkül.

2014. szept. 17. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

Nem, én kértem meg a férjemet, hogy közöljük az exével, hogy gyerekünk lesz. Azért, mert az ő gyerekükkel vannak gondok, és naivan azt hittem, hogy anyukája hajlandó lesz kicsit jobban hatni rá, hogy viselkedjen kicsit normálisabban, ha arra hivítkozunk, hogy gyereket várok és emiatt nyugalomra van szükségem.

Persze rosszul gondoltam, azóta az ex minden alkalmat kihasznál, hogy idegesíthessen.


A férjem még nem döntött róla, hogy aláírja-e a szándéknyilatkozatot. Én nem akarok ebbe a dologba belefolyni, de azért elég nagyot csalódnék benne, ha csak úgy szó nélkül beleegyezne. Nem azt mondom, hogy egyáltalán ne írja alá, de legalább közölje a volt feleségével, hogy jogtalan a kérése és igazságtalannak tartja.

2014. szept. 17. 18:19
 14/24 anonim ***** válasza:
100%
Azt írod volt vagyonmegosztás akkor a feleség részét kifizette a párod nem? Akkor ahhoz a lakáshoz már semmi köze. Ne hagyd magad , te gyerekednek si jár annyi mint az elsőnek.
2014. szept. 17. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
54%
Én is pont azt akartam kérdezni, hogy abból a lakásból, amiben most éltek, illeti-e tulajdoni hányad a volt feleséget, és ha igen, mekkora.
2014. szept. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:
Nem, ez a lakás 100%-ban a férjemé, mert örökségből származik. De ettől még a közös gyerekük örökli a felét.
2014. szept. 17. 18:28
 17/24 anonim ***** válasza:

Jogi oldalról: már megvolt a vagyonmegosztás, ezt akkor kellett volna elintézni, hogy melyik félnek mi marad a tulajdonában. Ha a nőnek sok pénze van az ingatlanban akkor ezt ott kellett volna felhozni és megállapodni. Egyébként olyan leleményesnek tűnik, hogy nem értem, hogy ez miért nem történt meg akkor.

Emberi oldalról: nagyon gáz, hogy egy még meg sem született gyerek (első trimeszterben még nem is kellene tudnia róla, szerintem) már ekkora para az exfeleségnek és rögtön mindent a saját kölykének akar.

2014. szept. 17. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
Igen, én sem értem. A vagyonmegosztáskor a párod és az exfelesége maradtak 50-50-ben a tulajdonosok?
2014. szept. 17. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:

#18,


igen, mert egyik sem akarta kifizetni a másikat vagy ilyesmi.

2014. szept. 17. 18:33
 20/24 anonim ***** válasza:
100%
A dologból nem kell nagy ügyet csinálni. Exnej kérése jogilag nem megalapozott. A férj saját tulajdonrésze a férj összes (még meg nem született gyerekeit is megilleti azonos arányban). Ha viszont a volt férj fizeti a volt feleségre eső törlesztőrészleteket is, akkor az a volt férj igényt tarthat a volt feleség tulajdonrészére olyan arányára, amely megfelel a a voltférj által volt feleség helyett fizetett összegnek a fél lakás értéhez viszonyított arányának. Ezt nektek időben kellene ügyvéd előtt lerendezni.
2014. szept. 17. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!