Most őszintén normális, aki kamionosnak megy? Sokan minden 2. hétvégén vannak itthon vagy 1 hónapban 2-3 napot, milyen családi élet ez? Élet ez?
Sok kamionos elmegy otthonról, hazajön 2-3 hét múlva akkor is csak 1-2 napra. Vannak, akik ún. UNIO-nak és 1 hónapokat távol vannak vagy még többet. Milyen az ilyenek családi élete? Szexuális élete? Hokiznak, meglett férfi léttükre? Normális ez?
Azom kívül nem éri meg pénzben sem, odautazás-visszautazás, bevásárlás 2-3 hétre vagy 1 hónapra, fizetni-fizetni...
Van, amikor ki sem fizetik a sofőrt, sokakat kihasználnak.
Amint látom nem változik a helyzet sofőrök terén. Egyre kevesebben és kevesebben lesznek a sofőrök. De egész Európában így van. Most már nincs MHSZ-es sofőrképzés 15ezer Ft-ért. Hol van az már.....
Mégis mit lehetne tenni? A béreken emeltek a sofőröknél,de ez önmagában nem elég. Meg lehet nézni pl. Romániában, hogy fogják a sofőröket:
-Ajánlkoznak, házhoz mennek kisbusszal a sofőrhöz és elbeszélgetnek vele. Jó pénzt is ígérnek és elmondják nekik, hogy nem feltétlenül kell külföldi céghez kimenni a vadidegenbe, ott még a lakhatás..egyebekre is jócskán kell költeni. Háztól-házig viszik a sofőröket, előleget adnak...stb.
Itt meg nálunk a főnököknek eszükbe sem jut elmenni a sofőrökhöz. Pedig az ő érdekük is lenne, sőt az igazi haszon az övék lenne. Le kéne már szállni a magas lóról, emberként kellene tekinteni az alkalmazottakra és megfelelő bejelentés mellett, napidíj mellett meg kéne becsülni a dolgozókat.
(azért megjegyzem, 10-15 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest jelentősen javult a helyzet pozitív irányban), de ez még mindig nem elég és nem csak az anyagiakra gondolok!
Az eddigi javulást nem a saját jóindulatukból tették a zsákmányoló befektetők, hanem pusztán a burzsoá nyomuló tőke a profit megszerzéséhez hiányozhatatlan emberi erőforrás hiánya miatt!
Hagyjad már, jobb cégnél ma már 90 eurós nettó napidíjak vannak, havi 10 napot itthon vagyok, 20 napot kint, közel 1800 euró és mindent betartunk.
Akinek van gyakorlata és beszél angolul/németül válogathat az állások közül.
Azért a 90 Euro napidíj még túlzás a Magyar érdekeltségű cégeknél. De, hogy jót is írjak, ez felé haladnak...
Most átlagban,55-60 Euro napidíjak vannak,még...
Külföldi cégeknél természetesen magasabb,de az más lapra tartozik..
Maradok inkább a hazai Nemzetközi fuvarozó cégek elemzésénél.
Egyre kevesebb-egyre kevesebb a jó gyakorlott hívatásos nemzetközi sofőr...a béreket próbálják lassan emelgetni, de szerintem ez átütő sikert nem arat!
Próbálkoznak ingyenes jogosítvány megszerzésével,de ez sem jelent valami borzalmas sofőrdömpinget, tekintve ha csak az eredményességet nézzük a jelentkezők a végére 1-5%-a végzi el vagy lesz "igazi" sofőr!
Mi lenne a megoldás?
Erre két irányt látok:
1. Amit St22 Lacika is már pár éve elmondott a videójában, anno, hogy a hiányzó jó sofőrök megvannak! De, mégis hol?
Hát, a java külföldön dolgozik.
..megfelelő feltételeket kellene adnia a munkaadóknak.Megbecsülést, kellő bejelentést (nem csak segédmunkás alapbért!!! papíron).
Ha valaki szerencsétlen sofőr nyugdíjba megy, mennyi lesz ez után a nyugdíja? Havi 40 ezer Ft????
Legalább 250 ezer Ft bejelentés kell és 100 Euro napidíj.
Amíg ez nincs meg,a fuvarozás stagnálni fog és haladni nem fog.
A 2. megoldás az első mellett: Azért a befektetőknek az irodistáknak le kéne már szállni a magas lóról és emberként kellene tekinteni a sofőrökre.
Kellő megbecsülést, családias hangulatot teremteni, ne csak egy "járatszám" legyen a sofőr, akit csak le kell húzni,kizsákmányolni.
Bejárást megoldani kisbusszal a munkahelyre,hazajárást szintén.Bevásárlásban segíteni,előleget adni...stb.
Megismerni a sofőr családját...elbeszélgetni, segíteni...talán még építkezésben ebben-abban kétkezi munkával is.
Amíg ezt az irányt nem lépik meg, addig haladás,siker nem lesz.
Èn targoncáskènt dolgozom Nèmetországban, härom-nègyhavonta jàrok haza.
Nemcsak a kamionosokra jellemzo a csaladtol tavoli munkavègzès.
Ha ràkényszerülsz, megtudod.
Te egy, az èletröl halväny fogalommal sem biró, elkènyeztetett kis pitsa vagy.
Mär bocs, de ez van.
Sok mindent tudnék írni.
Nem vágyom arra, hogy a főnököm megismerje a családom, vagy jöjjön építkezni hozzám.
Fizessen meg, amikorra ígéri, hogy hazahoz, azt tartsa, és ne beszéljen magas lóról, hanem kollégaként beszélgessünk egymással. Ennyi.
Én már 10 éve is minden hétvégén otthon voltam 1-1,5 napot, ami akkor még kuriózum volt. Most 18 napot dolgozok havonta 1650 euróért. Visznek-hoznak németbe ingyen céges autóval.
Bevásárlás: ugyanannyiért kapsz mindent kaját, sőt...
Aki olyan céghez megy, ahol nem fizetik ki, az megérdemli. Tanulópénz. Alap, hogy olyan helyre megyek, ahol ismerek valakit, akit rendszeresen ki is fizetnek.
Látom kérdező rá vagy kattanva a szex témára. Sokan otthon is hokiznak, mert nincs nőjük, mások meg családi életet élnek minden nap otthon és havonta vagy még ritkábban szexelnek.
Szóval köszönöm, hogy sajnálsz minket, de jól meg vagyunk.
Szabadon gurulsz, nem baszogat senki, nem kell alkalmazkodnod senkihez, mint a legtöbb munkahelyen. Ez megfizethetetlen.
Annak van családi élete, aki lecsavar naponta 12-14 órát utazással együtt és mire hazaér ad egy puszit az alvó gyerekeinek és bedől a párja mellé hullafáradtan. Mindezt teszi harmad-negyed annyiért, mint én.
Remélem adtam egy kis gondolkodni valót.
Jah...még annyit, hogy nekem diplomásként van, volt választásom, szóval nem a kényszer visz, mint sokakat.
Kérdező te beteg vagy. Hány éves is vagy?
1. Nagyapam jelenleg belfoldezik
Minden hetvegen itthon, 4-500ezer havonta. Kissebb magyar cegnel...
Kint dolgoztam nemetbe az egyik magyar sofor decemberben 5000eurot keresett. (Minden nap szallason alszik) 22 vagyok. Sofor leszek... na es te 13 ota mire vitted? Hol jarsz az eletben? Mennyit keresel?
199-es. Azért megnézném én azt a belföldes céget,ahol minden nap otthon alszik a sofőr és nettó fél milliot keres! Ilyen cég belföldön nincs. Nem repülőgépet vezetnek,hanem teherkocsit.
Bevallom, érdeklődve figyelem a mai helyzetet, a sofőrök életét,fizetését és társadalmi státuszát, hogy hova is vezet ez!
Hát, szó mi szó, látom a karvalytőke nyomulna...lenne mit szállítani, még megkockáztatom ma már viszonylag keresni is lehetne, lehet unio-zni is,ott még több a pénz. De, egyszerűen nincs elég sofőr!!
Vállalkozások,már adtak is vissza több helyen kamionokat, mert csak ott áll az udvaron,nincs rájuk megfelelő sofőr.
Persze,nem csak sofőr nincs,hanem más területeken megfelelő szakmunkás sincs elég. De, most maradok csak a sofőrszakma kitárgyalásán.
Annyi ész még mindig nincs a munkaadóknál,hogy a sofőrök "kegyeibe" kellene járni és úgy hirdetni,hogy a sofőröket háztól-házig viszik a munkába. Előleget kellene adni bevásárláshoz és megfelelő elismerést, presztízst adni a nemzetközi sofőröknek.
Már azért sokat javult a helyzet a pl.15-20évvel ezelőttihez képest,de ez egyrészt még mindig nem az igazi és ez a "javulás" nem a jószív vagy emberség kialakulásából fakad, pusztán a burzsoá tőke,megtorpanásának,mivel nincs sofőr, így nincs profit,nincs annyi zsákmány nekik.
Így, gondolkozott a kizsákmányoló,hogy jobban jár ha korrektebbül áll a dolgozóhoz,mert ha az is elmegy,ki tudja kit kap helyette és akkor még kevesebb lesz a haszna hosszú távon.
Szó mi szó,kíváncsian tekintek a jövőbe,hogy mi lesz ennek a vége,valószínű mégjobban felviszik a sofőrök bérét és előbb utóbb, pl. 10 év múlva egyfajta tekintélye lesz egy gyakorlott Nemzetközi sofőrnek,ha pl. bemegy egy irodába és nem lábtörlöként fogják őket használni,mint pl. 20 évvel ezelőtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!