Most őszintén normális, aki kamionosnak megy? Sokan minden 2. hétvégén vannak itthon vagy 1 hónapban 2-3 napot, milyen családi élet ez? Élet ez?
Sok kamionos elmegy otthonról, hazajön 2-3 hét múlva akkor is csak 1-2 napra. Vannak, akik ún. UNIO-nak és 1 hónapokat távol vannak vagy még többet. Milyen az ilyenek családi élete? Szexuális élete? Hokiznak, meglett férfi léttükre? Normális ez?
Azom kívül nem éri meg pénzben sem, odautazás-visszautazás, bevásárlás 2-3 hétre vagy 1 hónapra, fizetni-fizetni...
Van, amikor ki sem fizetik a sofőrt, sokakat kihasználnak.
Tehát! A nyugat is kezd észhez térni! Már bevezetik azt, hogy minden sofőr, aki Németország területén dolgozik vagy oda fuvaroz vagy, akár tranzitban halad át, kötelesek fizetni a munkaadói neki, 8,5 Euró órabér fizetést.
Nagy sofőrhiány van, de a kényszeredett nehézsorsú sofőrök, akik már mondjuk Január 1.-én vagy 2.-án kezdik is a munkát, nincsenek eléggé megfizetve! Zsákmányt-zsákmányra halmoz a vad, a sofőr meg anyagilag és mentálisan tönkremegy.
Ezt látja a nyugat is (speciel: Németország)és gátat akar vetni az igazságtalanul éhbérért alkalmazott Kelet európai sofőrök alulfizetésének!
"Már bevezetik azt, hogy minden sofőr, aki Németország területén dolgozik vagy oda fuvaroz vagy, akár tranzitban halad át, kötelesek fizetni a munkaadói neki, 8,5 Euró órabér fizetést."
Érdekelne, hogy a jó istenbe fogják ezt ellenőrizni. Főleg, hogy egész Kelet - Európa (a sofőrök mindenképpen) minimálbéres. Papír? Ad mondjuk egy bolgár cég a sofőrjének arról is igazolást, hogy óránként 50 eurót kap. Nagy ügy.
Maki! Figyu! A Németek nem hülyék. Ezt Te is tudod,ha fuvarozol arra. Amit a Német le akar ellenőrizni, azt leellenőrzi. Lásd. tollcollect, azzal az útvonaladat,vezetésedet...stb, pluszban meg tudja nézni, ha akarja.
Ilyen fal papírral, meg a Németet átvágni nemigen lehet.
Változást kell hozni 2015-től!! Ezt itt már én régóta írom!
Több pénzt, megbecsülést a sofőröknek! Az már tényleg felháborító, hogy Nemzetközis sofőrök alapbérrel vannak bejelentve! Ha nyugdíjba mennek mennyi lesz a nyugdíjuk?
Korkedvezmény sem jár nekik? Csak a lehúzás? Csak a kihasználás? Rablás, zsákmányolás?
Ez így rendben van, és mindenki beletörődik,megalkuszik, mint a birka?
Nézd, én egyetértek, legyen több a lóvé. Csak jeleztem, ezt nehéz lesz ellenőrizni, annál könnyebb kikerülni. Most elkérik a bankszámlaforgalmát egy külföldi sofőrtől? Milyen alapon? Mert bármilyen más okmány nem biztos, arra lehet írni akármit, idegen nyelven, ez nem Toll - Collect. Nekem olyan szerződésem van, hogy elvileg egy saját cégen belüli (!) kollégámnak sem mondhatnám el mennyit keresek. (Nem kapunk egyformán ugyanannyit ugyanis).
Más: milyen órák bére? A munkaidő óráira (13 - 15 óra) 8.5 euró? Azaz 110.5 - 127.5 euró? Annyit egy német sem kap. Levezetett óra? Akkor meg majd hétvégére nem kapnak a sofőrök semmit, és ugyanott vagyunk. Én jelenleg 70 - 80 euró között kapok kapok naponta (ezt persze kizárólag a bankszámlámon látni, mert erről semmilyen papír nincs), ha állok, ha megyek, én kb. pénzemnél vagyok, csak jelzem, ez az előírás nem fog hozni semmit, csakúgy mint a 45 órával kapcsolatos francia/belga keménykedés. Nem nekünk akarnak jót, hanem ezzel próbálnak teret szerezni a hazai fuvarozóiknak.
A mai Magyar nemzetközis fuvarozó cégek, borzasztóan keresik a nemzetközis sofőröket!
Már szinte csak formaság, hogy adják be a szakmai önéletrajzukat is. CE kategória, tachográfkártya és már lehet is sprintelni.
Ez a tendencia az évek múltával, egyre-másra rosszabbodik és átalakul. Egyszerűen nem lesz elég sofőr. Az okokat már kifejtettem az előző hozzászólásaimban.
A másik oldala a dolognak, az új sofőrök már az iskolapadban tanulták az angolt és főleg annyi nyelvtudás, ami ehhez a munkakörhöz kell, azzal játszva rendelkeznek. Ők már nem 8 általánost végzettek és nem "Irak-Iráni" nagyotmondó "hűű öcsém" sofőrök, hanem már a nyitott Unio-s világban felnövők.
Őket már nem lehet "rabszolgaként" kezelni és létminimumért dolgoztatni és kizsákmányolni!
Vagy változtatnak a régi rendszerből átlopott vagyonok vállalkozásai "újkapitalista" állnéven működő "régi elvtársak és leszármazottjai" a rendes dolgozók megbecsülésén és rendes bér elszámolásán és rendes korrekt bejelentett pénzen vagy pedig rádöbbennek, hogy nincs ember, aki elvezetné az autóit!
Tessék! Erről írtam! Ez a mai Magyar "kamionosság"!Hallgassátok meg Lacikát!!
Le kellett vennie Lacikának a videót,de itt van rá a magyarázata az új videójában!
Nem ezt magyarázom már itt nektek 2 éven keresztül? Még mindig kételkedtek? Olvassátok vissza a hozzászólásaimat!
Ezeket a számokat,fizetéseket,amit Lacika mond, mind leírtam,de mindenki ellent mondott itt a hozzászólásokban!
Most már úgy látom,árnyalatnyit változott a helyzet a sofőrök alkalmazása terén. Több pénzt ígérnek...de ezek még mindig csak ígérgetések!A bejelentés ugyanúgy alapbérrel van és a jól hangzó ígéretek is csak ígéretek,törvény nem szabályozza,ugyanúgy ki vannak a sofőrök szolgáltatva a vadaknak,kényük-kedvére!
Januártól 60Eurós napidíj is "csak adható'!!! Leköpném magam ha annak a helyébe lennék,aki ezt elrendelte!
Nincs bennük elég gerinc,hogy ezt törvénybe foglalják? A zsákmányolók,majd ezt is ugyanúgy kijátszák,ahogy a németországi napidíjat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!