Most őszintén normális, aki kamionosnak megy? Sokan minden 2. hétvégén vannak itthon vagy 1 hónapban 2-3 napot, milyen családi élet ez? Élet ez?
Sok kamionos elmegy otthonról, hazajön 2-3 hét múlva akkor is csak 1-2 napra. Vannak, akik ún. UNIO-nak és 1 hónapokat távol vannak vagy még többet. Milyen az ilyenek családi élete? Szexuális élete? Hokiznak, meglett férfi léttükre? Normális ez?
Azom kívül nem éri meg pénzben sem, odautazás-visszautazás, bevásárlás 2-3 hétre vagy 1 hónapra, fizetni-fizetni...
Van, amikor ki sem fizetik a sofőrt, sokakat kihasználnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tehát! A nyugat is kezd észhez térni! Már bevezetik azt, hogy minden sofőr, aki Németország területén dolgozik vagy oda fuvaroz vagy, akár tranzitban halad át, kötelesek fizetni a munkaadói neki, 8,5 Euró órabér fizetést.
Nagy sofőrhiány van, de a kényszeredett nehézsorsú sofőrök, akik már mondjuk Január 1.-én vagy 2.-án kezdik is a munkát, nincsenek eléggé megfizetve! Zsákmányt-zsákmányra halmoz a vad, a sofőr meg anyagilag és mentálisan tönkremegy.
Ezt látja a nyugat is (speciel: Németország)és gátat akar vetni az igazságtalanul éhbérért alkalmazott Kelet európai sofőrök alulfizetésének!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Már bevezetik azt, hogy minden sofőr, aki Németország területén dolgozik vagy oda fuvaroz vagy, akár tranzitban halad át, kötelesek fizetni a munkaadói neki, 8,5 Euró órabér fizetést."
Érdekelne, hogy a jó istenbe fogják ezt ellenőrizni. Főleg, hogy egész Kelet - Európa (a sofőrök mindenképpen) minimálbéres. Papír? Ad mondjuk egy bolgár cég a sofőrjének arról is igazolást, hogy óránként 50 eurót kap. Nagy ügy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Maki! Figyu! A Németek nem hülyék. Ezt Te is tudod,ha fuvarozol arra. Amit a Német le akar ellenőrizni, azt leellenőrzi. Lásd. tollcollect, azzal az útvonaladat,vezetésedet...stb, pluszban meg tudja nézni, ha akarja.
Ilyen fal papírral, meg a Németet átvágni nemigen lehet.
Változást kell hozni 2015-től!! Ezt itt már én régóta írom!
Több pénzt, megbecsülést a sofőröknek! Az már tényleg felháborító, hogy Nemzetközis sofőrök alapbérrel vannak bejelentve! Ha nyugdíjba mennek mennyi lesz a nyugdíjuk?
Korkedvezmény sem jár nekik? Csak a lehúzás? Csak a kihasználás? Rablás, zsákmányolás?
Ez így rendben van, és mindenki beletörődik,megalkuszik, mint a birka?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nézd, én egyetértek, legyen több a lóvé. Csak jeleztem, ezt nehéz lesz ellenőrizni, annál könnyebb kikerülni. Most elkérik a bankszámlaforgalmát egy külföldi sofőrtől? Milyen alapon? Mert bármilyen más okmány nem biztos, arra lehet írni akármit, idegen nyelven, ez nem Toll - Collect. Nekem olyan szerződésem van, hogy elvileg egy saját cégen belüli (!) kollégámnak sem mondhatnám el mennyit keresek. (Nem kapunk egyformán ugyanannyit ugyanis).
Más: milyen órák bére? A munkaidő óráira (13 - 15 óra) 8.5 euró? Azaz 110.5 - 127.5 euró? Annyit egy német sem kap. Levezetett óra? Akkor meg majd hétvégére nem kapnak a sofőrök semmit, és ugyanott vagyunk. Én jelenleg 70 - 80 euró között kapok kapok naponta (ezt persze kizárólag a bankszámlámon látni, mert erről semmilyen papír nincs), ha állok, ha megyek, én kb. pénzemnél vagyok, csak jelzem, ez az előírás nem fog hozni semmit, csakúgy mint a 45 órával kapcsolatos francia/belga keménykedés. Nem nekünk akarnak jót, hanem ezzel próbálnak teret szerezni a hazai fuvarozóiknak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A mai Magyar nemzetközis fuvarozó cégek, borzasztóan keresik a nemzetközis sofőröket!
Már szinte csak formaság, hogy adják be a szakmai önéletrajzukat is. CE kategória, tachográfkártya és már lehet is sprintelni.
Ez a tendencia az évek múltával, egyre-másra rosszabbodik és átalakul. Egyszerűen nem lesz elég sofőr. Az okokat már kifejtettem az előző hozzászólásaimban.
A másik oldala a dolognak, az új sofőrök már az iskolapadban tanulták az angolt és főleg annyi nyelvtudás, ami ehhez a munkakörhöz kell, azzal játszva rendelkeznek. Ők már nem 8 általánost végzettek és nem "Irak-Iráni" nagyotmondó "hűű öcsém" sofőrök, hanem már a nyitott Unio-s világban felnövők.
Őket már nem lehet "rabszolgaként" kezelni és létminimumért dolgoztatni és kizsákmányolni!
Vagy változtatnak a régi rendszerből átlopott vagyonok vállalkozásai "újkapitalista" állnéven működő "régi elvtársak és leszármazottjai" a rendes dolgozók megbecsülésén és rendes bér elszámolásán és rendes korrekt bejelentett pénzen vagy pedig rádöbbennek, hogy nincs ember, aki elvezetné az autóit!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tessék! Erről írtam! Ez a mai Magyar "kamionosság"!Hallgassátok meg Lacikát!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Le kellett vennie Lacikának a videót,de itt van rá a magyarázata az új videójában!
Nem ezt magyarázom már itt nektek 2 éven keresztül? Még mindig kételkedtek? Olvassátok vissza a hozzászólásaimat!
Ezeket a számokat,fizetéseket,amit Lacika mond, mind leírtam,de mindenki ellent mondott itt a hozzászólásokban!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most már úgy látom,árnyalatnyit változott a helyzet a sofőrök alkalmazása terén. Több pénzt ígérnek...de ezek még mindig csak ígérgetések!A bejelentés ugyanúgy alapbérrel van és a jól hangzó ígéretek is csak ígéretek,törvény nem szabályozza,ugyanúgy ki vannak a sofőrök szolgáltatva a vadaknak,kényük-kedvére!
Januártól 60Eurós napidíj is "csak adható'!!! Leköpném magam ha annak a helyébe lennék,aki ezt elrendelte!
Nincs bennük elég gerinc,hogy ezt törvénybe foglalják? A zsákmányolók,majd ezt is ugyanúgy kijátszák,ahogy a németországi napidíjat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!