Miért tartják sokan aggályosnak az MLM-ben való dolgozást?
Tényleg komoly válaszokat várok, nem hallomáson és előfeltevéseken nyugvó közhelyeket és sztereotípiákat.
Elvileg az MLM főként abban különbözik a hagyományos kereskedelemtől, hogy a kisker, nagyker árréseket és a kiskereskedelem költségeit kihagyva ezt a marzsot a forgalmazók között visszaosztja különböző szinteken. Eddig ez nem is hangzik jól, de tényleg keresem a pro és komtra (tapasztalati) érveket, hogy mennyire érdemes belevágni 2022-ben.
Pontosan ezért van kötelező vásárlás. MERT AZ ÜGYNÖKÖK NEM TUDNAK TERMÉKEKET ELADNI, ezért velük vetetik meg a terméket, különben nem lenne semmilyen forgalom.
EZÉRT van kötelező vásárlás. Ezzel persze kituggya MLM-barátunk is pontosan tisztában van, csak már annyira mélyen van a szektájában hogy nem is képes szembesülni a ténnyel hogy az egész szektája egy mocskos átverés.
@129
"Te figyelj már, melyik szót nem érted a kérdésből?"
Minden egyes szót értettem a kérdésből. Viszont #127-nek nem láttam értelmét válaszolni, a fentebb leírt (#128) indokok miatt. Nem tudja értelmezni ezen a szinten. (különben azt sem értem, hogy milyen jogon szidtok egy rendszert, ha egy ilyen alapvető kérdésre nem tudjátok a választ)
"MERT AZ ÜGYNÖKÖK NEM TUDNAK TERMÉKEKET ELADNI"
Számoljunk egy kicsit. Minden attól függ, hogy hány "ügynök" és hány vásárló van a rendszerben. Pl a mi hálózatunkban kb 10000 tag van, ebből nagyjából 250 "ügynök". A forgalom kb 10-14%-át hozzák az "ügynökök". Tehát a fogalom nagy részét nem az "ügynökök" hozzák. Tehát nem erre épül a rendszer. Erre bizonyítékom is van, vagyis ha ezt nem tudod elfogadni, akkor kár is tovább tárgyalni róla. Ha ezt elfogadod, akkor lehet továbblépni.
Különben a kötelező vásárlás általában csak addig jelent gondot, ameddig a jutalék nem fedezi. Ameddig nem fedezni, addig meg nincs értelme kötelezően vásárolni.
A csapatunkban az a jellemző, hogy a minimum kötelező értéket jóval meghaladva szoktak vásárolni az "ügynökök". Ezt is tudom bizonyítani.
Ha elfogadod ezeket, akkor léphetünk tovább.
"-Miért van az MLM-ben kötelező vásárlás?"
Kezdeném azzal, hogy nem minden típusú MLM-ben van kötelező vásárlás. Járj utána. Az elterjedtebb típusoknál (pl breakaway) a kompenzációs terv felépítéséből adódik.
Nem ismerek minden céget, de nagyon soknál a kötelező vásárlás csak ahhoz szükséges, hogy jutalékra legyen jogosult valaki. (Ha más miatt is kell, akkor ahhoz a céghez nem biztos, hogy érdemes csatlakozni. Mérlegelni kell). Tehát induljunk ki ebből.
Valahogyan meg kell állapítani, hogy ki az aktív munkatárs és kinek kell jutalékot osztani. Nincs mese, ezt valahogy meg kell állapítani. Ha mindenkinek adnának jutalékot, akkor az nagyon szétforgácsolná a jutalékokat és olyanok is kapnának, akik nem tesznek bele munkát.
Vegyünk egy példát:
Van a piramisod csúcsa, azaz te. (15%-os szinten)
Alattad van egy ember (nevezzük Annának) (15%) akit te hoztál be a rendszerbe. Anna alatt van Béla (10%), akit szintén te hoztál. Béla alatt van Cecília (5%), akit Béla hozott.
Anna nem csinál semmit, nem is vásárol és nem is hoz embereket. Béla dolgozik is, Ceci csak törzsvásárló.
Ezek közül kinek járna jutalék?
Ha Ceci vásárol 100 forint értékben, akkor annak a vásárlásnak az 25%-át hogyan lenne igazságos szétosztani a "piramisban"?
Te hogyan osztanád szét?
Miért beszélsz mellé még mindig? Egy nagyon egyszerű kérdést tettek fel:
-Miért van az MLM-ben kötelező vásárlás?
Írod itt az oldalakat folyamatosan, hogyhogy nem tudsz erre a nagyon egyszerű kérdésre válaszolni?
"Tehát a fogalom nagy részét nem az "ügynökök" hozzák. Tehát nem erre épül a rendszer."
---------------------
AKKOR MIÉRT VAN KÖTELEZŐ VÁSÁRLÁS HA NEM AZ ÜGYNÖKÖKBŐL ÉLNEK????? Miért kell azt a 250 embert kötelezni hogy minden hónapban költsön el több tízezer forintot? JAAHHHH, mert mégsincsenek szimpla vásárlók hanem az ügynökök kötelező vásárlásaiból élnek? Ugye nem ezért?
"Valahogyan meg kell állapítani, hogy ki az aktív munkatárs és kinek kell jutalékot osztani. Nincs mese, ezt valahogy meg kell állapítani."
-------------------
LOOOOOOOOOOOOOOOOL, mondjuk talán úgy lehet megállapítani hogy van aki magá alá szervezett valakit, van aki meg nem????? Hű, de bonyolult.
-maga alá szervezett valakit, így jár a jutalék (a maga alá szervezett KÖTELEZŐ vásárlásaiból természetesen, mert magától nem venne semmit)
-Nem szervezett maga alá senkit, így nincs mire jutalékot osztogatni
Tessék, itt a különbség. Miért van szükség akkor kötelező vásárlásra?
"Van a piramisod csúcsa, azaz te. (15%-os szinten)
Alattad van egy ember (nevezzük Annának) (15%) akit te hoztál be a rendszerbe. Anna alatt van Béla (10%), akit szintén te hoztál. Béla alatt van Cecília (5%), akit Béla hozott.
Anna nem csinál semmit, nem is vásárol és nem is hoz embereket. Béla dolgozik is, Ceci csak törzsvásárló."
Ezek közül kinek járna jutalék?"
--------------------
Meséld már el, ha Anna nem csinál semmit akkor hogy került alá Béla? Bélát Annának kellett hozni, vagyis csinált valamit. Jutalék annak jár aki maga alá szervezett embereket, a maga alá szervezett ember vásárlása után. Ennyi. Nagyon bonyolult volt igaz?
Szóval miért kell akkor a piramis minden tagjának kötelezően vásárolni?
"Számoljunk egy kicsit. Minden attól függ, hogy hány "ügynök" és hány vásárló van a rendszerben. Pl a mi hálózatunkban kb 10000 tag van, ebből nagyjából 250 "ügynök"."
---------------------
Ne hazudozz, ezt senki nem veszi be. A valóság itt az hogy a 10 ezer tagból csak 250 tud embereket beszervezni, a többiek NEM TUDNAK embereket beszervezni, túlárazott termékeket eladni meg végképp, ezért átnevezitek őket "vásárlónak", mert ugye KÖTELEZŐ vásárolniuk nekik is. Magyarul a 250 tag élősködik a 10 ezer bepalizott ügynök kötelező vásárlásán. (azért kötelező vásárolniuk mert maguktól nem vennének semmit, így forgalom sem lenne).
Ez az arány amúgy TÖKÉLETESEN megfelel a fenti linkeknek miszerint az MLM-esek nagy része teljesen sikertelen és egy vasat nem keres.
@133-137
Ha jól látom, akkor most kezded megérteni, hogy az MLM egy fokkal bonyolultabb, mint ahogy eddig gondoltad. Ez már haladás.
A kötelező vásárlás legfőbb oka az aktív tagok meghatározása. Egy mondatban ennyi a lényeg. Persze vannak más okok is e mellet.
"ha Anna nem csinál semmit akkor hogy került alá Béla?"
Talán meglepő számodra, de bevett gyakorlat, hogy az új embereket nem közvetlenül maguk alá teszik sokan, hanem mások alá, hogy ők is tudjanak jobban fejlődi.
"Ne hazudozz, ezt senki nem veszi be. A valóság itt az hogy a 10 ezer tagból csak 250 tud embereket beszervezni, a többiek NEM TUDNAK"
Mondok ennél meglepőbb dolgot is. Rengeteg olyan tagunk van, akik alatt nincs senki és mégis évek óta rendszeresen vásárolnak.
"Ne hazudozz, ezt senki nem veszi be."
Figyelj!
Leírtam, hogy ez a mi csapatunk statisztikája. Bárkinek meg tudom mutatni. Azt is leírtam, hogy ameddig ezt nem tudod elgoadni tényként, addig nincs semmi értalme tovább beszélgetni.
"A kötelező vásárlás legfőbb oka az aktív tagok meghatározása. Egy mondatban ennyi a lényeg. Persze vannak más okok is e mellet."
--------------------
Persze hogy vannak más okok. Például hogy növeljék a forgalmát az MLM-nek mert mezei vásárlók nincsenek ugyanis senki nem veszi meg a sokszorosan túlárazott szemetet. Többet is ideírtak konkrét példákat hogy ugyanaz a cucc az MLM-ben túl van árazva.
Ez az "aktív tagok meghatározása" meg kacagtató hazugság, amit te is jól tudsz. Aki maga alá szervezett az kap jutalékot, aki nem szervezett az nem kap, mert nincs ki után jutalékot kapjon. Ezt pontosan tudod hogy semmilyen kötelező vásárlásra nincs szükség csak szándékosan játszod a hülyét.
"Talán meglepő számodra, de bevett gyakorlat, hogy az új embereket nem közvetlenül maguk alá teszik sokan, hanem mások alá, hogy ők is tudjanak jobban fejlődi."
------------------------
Ez esetben azt illeti a jutalék aki alatt van az ember. Ha ezt ő szerezte vagy más adta neki ajándékba az teljesen mindegy. Mi a kérdés itt? Hogy jön ez a kötelező vásárláshoz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!