Mérnöknek miért menjen valaki akit érdekel a fizika?
Egyszerűen nem értem ezt az elvet. A mérnöki hozzáállásban egyáltalában nem látom mostanában a fizikaszeretetet,inkább a műszaki dolgok bütykölgetése iránti vágyat. Plusz a munkaerőpiacon a legtöbb mérnök technikus szintű munkát végez,ahova nem is nagyon kell fizikatudás. Hol használja egyáltalában a fizikát?
Válaszokat előre is köszönöm!
22:18-kor ezt írod: "Persze,hogy mérges voltam. Állandóan próbálok már kérdezni mióta ezen a fórumon,de sehol nem kaptam még választ erre a kérdésemre. Egészen eddig nekem senki nem tudta megindokolni miért olyan marha jó a mérnöki egy fizikakedvelőnek."
Számunkra meg nem egyértelmű mit értesz fizika kedvelő alatt. Ami példát leírtál, hogy szeretsz képletekbe behelyettesíteni az nem a fizikáról szól. Nekünk (és ha értően olvasnád a kommenteket) az jön le, hogy nem érted a fizikát semmilyen szinten. Erre próbálunk rávezetni, próbáljuk elmondani, hogy rájöjjél, hogy a fizika nagyon nem az amit középiskolában megtanultál képletbehelyettesítés. Rengeteg "fizikakedvelő" pont fizikából hullik ki az első félévben (sokan már a 2. hónap végére). Mert elmegy akár fizikusnak vagy elmegy mérnöknek és szembesül vele, hogy a fizika nagyon nem az amit eddig annak hitt. Ettől a csalódástól próbáltunk "megvédeni". És ahogy írtad számodra a fizika bonyolult képletekbe behelyettesítés azt meg nem érted, hogy nagyon nem a fizika. Praktikusan (és aki pici fizikát tanuilt) Newton óta a fizika az főleg dif. és integrál számítás, függvény tan. Főleg Maxwell óta vektor függvényekről beszélünk, Gauss-Osztrogradszkij tétel az egyik legszebb megfogalmazása a vektor terek egyik szép tulajdonságának (ez egyébként kell az előző mikrohullámú feladat megoldásához), de utána rájött szinte mindenki, hogy nem csak elektromágneses hullámok esetén kell vektor terekkel dolgozni. És ez most csak egy kiragadott példa. Mivel ez elég bonyolult középiskolában csak az ún. integrális alak egy közelítő felírását tanítják a Maxwell egyenleteknek, a diferenciális alakot meg sem említik, hogy létezik olyan.
Számtalan példát lehetne erre még hozni. De ugyanígy középiskolában meg sem említik a Navier-Stokes törvényt, amely nélkül ma nem tudnánk repülni (szintén egy diferenciális alak, gyakorlatilag Newton 2 felírva áramló közegben /szintén egy nagyon közelítő megoldást talán tanítanak/). Vagy pl. a TD3 megfogalmazása és annak következményei (ld. pl. entrópia fogalma).
@94
Gratulálok. Őszintén. Mekkora barom vagy.
Pontosan két embert ismerek akik ezt a kérdést meg tudták volna kapásból válaszolni, és mindkettő egy külföldi elitegyetemen tanul fizikát.
Szóval elég nagy a valószínűsége hogy te se tudtad volna megcsinálni gimiben. Továbbmegyek. Az a két ember nem büszkélkedne ilyenekkel. Szóval erősen kétlem h te meg tudtad volna oldani gimiben.
Mindj megnézem a másik szuper feladatod is...
@95
Kicsit részletesebben leírod a példát? Mert pl berakod a sugárforrás elé direktbe ;)
Meg milyen tengellyel zár be 12 fokot?
"#99:Egyetemi szintü példa!
Nem szerethetem a fizikát azért,mert nem tudom az egyetemi tananyagot??!"
Miért lenne az ingás példa egyetemi szintű feladat? Sima középiskolás fizika tudással megoldható, csak nem az első kezedbe akadó képletet kell elővenni a fv. táblából, hanem végig gondolni a rendszer működését, hogy mi és hogyan történik egy matematikai inga esetén.
Lol.
Vagy te vagy én nagyon el vagyunk tévedve.
@105.
Ezt nem hiszem el neked.
"Nem szerethetem a fizikát azért,mert nem tudom az egyetemi tananyagot??!"
Szerintem a középiskolai anyagot sem tudod.
Akkor könnyítsünk a példán, mert látom nem megy. Határozd meg, hogy a T=2pi*gyök(L/g) képlet 5°-os kitérés esetén hány %-os hibával adja az eredményt.
Ez középiskolai módszerekkel megoldható, lássuk megy -e a gondolkodás!
"Nem azt mondtam,hogy képletbehelyettesítés! Hanem azt,hogy komplex képletek kellenek egy probléma megoldásához!!"
Ezt nagyon rosszul látod, a fizika nem egyenlő komplex képletek gyüjteményével. Fizika nem egyenlő a fv.táblázattal, bármennyire is laikusként most ezt gondolod...
"Pontosan két embert ismerek akik ezt a kérdést meg tudták volna kapásból válaszolni, és mindkettő egy külföldi elitegyetemen tanul fizikát."
Valamivel rá kellett világítani arra, hogy a kérdező belássa, most még mennyire képzetlen, tudatlan, és a fizika nem egyenlő komplex képletek gyüjteményével.
Kész. Elegem van.
Mérnökök! Nagyon sajnálom,hogy az elején a kérdés felvetésekor lenézően és degradálóan fogalmaztam. Sajnálom továbbá azt is,hogy heves érzelmi állapotom közepette nem láttam be hibáimat,agresszivitásomat. Ami azonban itt megy az nekem már sok. Nehéz feladatok feladásával próbáljátok bebizonyítani,hogy hülye vagyok. Belém rúgtok,mert mertem szólni a fizika hiánya láttán. Sajnálom,de nekem ez már sok.
"Akkor könnyítsünk a példán, mert látom nem megy. Határozd meg, hogy a T=2pi*gyök(L/g) képlet 5°-os kitérés esetén hány %-os hibával adja az eredményt."
Pali már nem azért de ha t/T megvan és megvan T is a képlet alapján akkor meglenne t is váó.
Ez pontosan ugyanolyan nehéz feladat.
Kijátszom a dzsókert:
Nem hiszem el hogy meg tudod oldani középsulis anyaggal.
Bizonyítsd be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!