BKV villamosvezető 8 általánossal?
210:)
na a 101es jogsi kód: nekem az van. de mi a különbség az 1es és a 2es alkalmassági csoport közt?
A 101 az az úrvezető az az 10 évre adják általába 40 éves korig.. :)
Nekem 102 es van az a hívatásos munkavállalói jogosítvány illetve orvosi..
Sok külömbség nincs 102 esen kell a színtévesztő bab könyv is, egy vizelet vizsgálat meg ÉKG ennyi, meg van pikk pakk alatt. :)
A kategóriából ugye nekem meg van mind a 3 om.
a 2. A nál ott van 182,102 az a hívatásos orvosi és hogy A korlátozott kategória.
Sok értelme nincs mert van korlátlan A m is ugyhogy nó de ez van! :)
TR nél a 102
V nél a 102
M,K nál nekem még ott a 186 as kód ami azt jeleni hogy könnyű pótkocsi is vontatható vele.
Majd 2015 be jár le nem rég voltam órvisin, ha nem fogok hivatásosat vezetni, akkor lehet hogy 101 eset fogok csináltatni és akkor 10 évig jó kitudja de lehet hogy marad a 102.
Igen az a rossz benne hogy 5 évre adják! :)
A V kategóriások is 102 es kóddal dolgoznak mivel hivatásos, de jó nagy hülyeség mert nemzeti kategóriának minősül a villamos így.. nem is lehetne hivatásosnak minősíteni jogillag. :DD
pl: Ha valakinek van egy villamosjogsija például 10 éve.
De most csinál egy B kategóriát akkor kezdő vezető lesz 2 évig ugyan is nemzeti kategória esetén nem alkalmazható hogy az idő ketyegjen.. érdekes nem? :)
A1 kategória Nemzeti kategória amit 16 évesen csináltam még meg annó én is, akkor már ketyegett az idő és 18 évesen ezért tudtam meg csinálni egy csomó vizsgát például C+E Mert le járt a kezdővezetői engedély minősítés.
:)
210 :)
Még egy titok! :)
válasz pill:
óhogy... nekem erről mért nem szólt senki? Én kettest akartam :D ezen hogy lehet változtatni? csak egy sia orvosi vizsgáalt, plusz új kártya? Okés, 526 :D
Új órvosi új jogsi kártya cseréltetni kell igen!
Sok értelme nem lenne, mert én annó a BKV hoz friss 102 essel mentem és újra megcsináltatták velem a 102 est + jogsi csere volt színtén..
Tehát ne bánkódjon ez miatt senki! :)
A hivatalos megnevezése az hogy
Hivatásos órvosi 1. fókú kettes csportú! Órvosi kell !
Nehogy valaki másodfokú kettes csoportút kérjen mert azok a korlátolt jogosítványok pl valamilyen egészségi problémával rendelkezők kapnak olyat.
Tehát hivatásos orvosi 102 es kódos kell első fokú kettes csoportú az a hívatásos! :)
Sokan gondban szoktak lenni vele..
Ezt javaslom csináljátok meg! :)
Ki mennyire színtévesztő ki derül, viszont egy titkot elárulok hogy ebbe a tesztbe vannak betűk is például: "SZ" "OS" erre vigyázzatok! :)
oldalon baloldalt
Pöttyös ábra
online teszt
Pöttyös ábra felírat alatt van egy online teszt nektek az kell teszteljétek le magatokat! :)
210 :)
526 nak :)
Még a buszos témával kapcsolatban. Én, ha buszozni mennék, akkor Volánbusz. Igaz, a pénz kevesebb, de sokkal kulturáltabb az utazóközönség és sokkal jobb műszaki állapotban vannak a buszok.
Utasok kulturáltabbak tény és való!
De nem jó nem az hogy kevés a fizetés.. mert az is, de van amikor például Zsámbékon kell aludni olyan végzőt kapsz.
Én nagyon szerettem volna menni de letettem róla, ráadásul ott kisebb hibaelhárításokat is el kell hárítanod!
Ott egy maffia müködik, a jegyekkel neked is csalni kell csak ugy tudsz megélni ha nem csalsz ki marnak az öreg rókák!
Persze itt az ellenőröktől kezdve benne van mindenki le vannak zsírozva az ellenőrök is.
Szerintetek a volánok miért nincs olyan sürű ellenőrzés mint a BKV n?:)
Nem jó meló az a buszok utasok jobbak tényleg de azon belül egy c***** meló!
Nem javaslom azt senkinek..
Sokat járnak ám oda vissza ingázik egyik ismerősöm Érd és pest között hát nem egy leányállom.. el mondta nekem egy öreg f@szi mivel jár le tettem róla. :)
Oda mindig lesz felvétel mert nem jó az egész.. a volán mindenkit fel vesz akinek van buszos jogsija, csak kérdés hogy megéri e ? :)
Érdekes dolgot találtam az egyik weboldalon érdemes elolvasni! :))
weboldal:
PÁV
Tájékoztató a közúti járművezetők pályaalkalmassági vizsgálatáról
A rendelet hatálya kiterjed a közúti gépjárművezetőkre, villamosvezetőkre, valamint azokra akik gépjárművezetői vagy villamosvezetői tanfolyamra, vizsgára jelentkeznek (továbbiakban: járművezető).
A rendelet hatálya nem terjed ki a fegyveres erők és a rendvédelmi szervek járművezetőire, kivéve azokat akik autóbusz-vezetői tanfolyamra, ill.vizsgára jelentkeznek.
A pályaalkalmassági vizsgálatot a Központi Közlekedési Felügyelet Pályaalkalmasság-vizsgáló Intézete folytatja le.
Jelentkezni lehet: 1082 Budapest, Vajdahunyad u. 45. Telefon: 06 1334-0334.
Jelentkezéshez szükséges: egészségi alkalmassági (PÁV I. vagy II. esetén min. 2 éves érvényes nem kezdőnek minősülő vezetői engedély, és II. csoportú orvosi alkalmassági vizsgálat)
Előzetes pályaalkalmassági vizsgálat szükséges:
? megkülönböztetett jelzésekkel ellátott gépjármű vezetéséhez
? fuvarozást, díj ellenében személyszállítást vagy autómentést végző gépjármű vezetéséhez
? autóbusz vezetéséhez
? nemzetközi forgalomban rendszeresen részt vevő tehergépkocsi, vontató (nyergesvontató) vezetéséhez
? villamos vezetéséhez
? járművezetői munkakör betöltéséhez
? ha azt a járművezető előzetes orvosi vizsgálata során elrendelték.
Rendkívüli pályaalkalmassági vizsgálat szükséges:
? a gépjárművezetői gyakorlatból ötödik sikertelen vizsgát követő vizsga letételéhez
? a járművezető időszakos vagy soron kívüli vizsgálatát végző orvos, illetőleg orvosi bizottság megkeresésére
? a rendőrhatóság, az ügyészség és a bíróság kezdeményezésére
? a járművezető munkáltatójának kérésére
? a járművezető kérésére
A pályaalkalmassági minősítés a következő alkalmassági kategóriákra vonatkozhat:
I alkalmassági kategória:
? megkülönböztetett jelzésekkel ellátott gépjármű vezetése
II. alkalmassági kategória:
? díj ellenében (pl. külföldre vagy különjáratban) személyszállítást végző autóbusz
? közforgalmú személyszállítást végző bármely gépjármű
? nemzetközi forgalomban rendszeresen részt vevő tehergépkocsi, vontató (nyergesvontató) vezetése
? 2005 január 1-től a veszélyes anyagot (ADR) szállító járművek vezetői
III. alkalmassági kategória
az I-II. kategóriába nem tartozó
? fuvarozást, személyszállítást vagy autómentést végző gépjármű
? autóbusz
? villamos
? járművezetői munkakörben bármely gépjármű vezetése
IV. alkalmassági kategória
az I-II-III. kategóriában nem említett gépjármű vezetése ide nem értve a kiegészítő alkalmassági kategóriát motorkerékpárra
A pályaalkalmassági minősítés időtartamra és járműfajtára is korlátozható.
Az I. és II. pályaalkalmassági minősítés céljából vizsgálatra - kivéve a trolibuszvezetőt, rendvédelmi szervek autóbuszvezetőjét és a külön jogszabály alapján beiskolázható járművezetőt - az jelentkezhet, aki legalább két éve folyamatosan érvényes vezetői engedéllyel rendelkezik és nem minősül kezdő vezetőnek.
A PÁV a pályaalkalmassági minősítést a vizsgálatot követő 15 napon belül határozatban közli a járművezetővel és azzal, aki a járművezető pályaalkalmassági vizsgálatát kezdeményezte.
A határozat ellen annak kézhezvételétől számított 15 napon belül lehet fellebbezni.
A vezetői engedélybe, ill. a járművezetői engedélybe be kell jegyezni a PÁV minősítés jelét, minősítésre vonatkozó korlátozásokat és a minősítés érvényessége lejártának időpontját. A IV.kategóriára vonatkozó alkalmatlanság esetében a vezetői engedélyt érvényteleníteni kell.
Ha a járművezetőt a PÁV vizsgálaton - a vizsgált kategóriában - alkalmatlannak minősítették, újabb PÁV vizsgálatát - azonos vagy magasabb kategóriában - a jogerős döntésben feltüntetett időpontot követően kérheti.
2004.július 1- étől a PÁV nem ad ki járműfajtára történő korlátozással alkalmas határozatot . A korábban megállapított , valamely járműfajtára vonatkozó korlátozás 2006. június 30- án hatályát veszti .
A PÁV díja:
1. I.fokú eljárás díja: 8.310.-Ft
2. II.fokú eljárás díja (fellebbezés) 12.620.-Ft
Hogyan igazoljuk korábban megszerzett PÁV-unkat?
a.) PÁV I. kategória minősítést:
? 1978.04.01. előtt vizsgázott és a vezetői engedélyben "gépjárművezetői állásvállalására jogosult" szövegű bejegyzés,
? 1970.01.01. előtti "C" kategóriás vizsgát igazoló vezetői engedély,
? hivatásos vezetői engedély megszerzését tanúsító bizonyitvány,
? 1969.07.01. és 1978.04.01. között kiadott "Gépjárműkezelői bizonyitvány",
? PÁV I. alkalmasságot tanúsító határozat (igazolás) alapján.
b.) PÁV II. kategória minősítést:
? 1978.04.01. és 1988.12.30. között megszerzett "D" kategória,
? PÁV II. alkalmasságot tanúsító határozat (igazolás) alapján.
c.) PÁV III. kategória minősítést:
? 1978.04.01.után kiadott "Gépjárműkezelői bizonyitvány"
? PÁV III. alkalmasságot tanúsító határozat (igazolás) alapján.
210:)
NKH PÁV
1. Hogyan lehet jelentkezni, milyen nyomtatványok, papírok szükségesek?
Jelentkezni személyesen vagy írásban lehet, legegyszerűbben a „Letölthető nyomtatványok" menüpontban található „Jelentkezési lap" kitöltésével.
Az aláírt jelentkezési lapot postán, e-mailben, vagy személyesen nyújthatja be. A jelentkezés regisztrálása után kap egy vizsgálatra szóló berendelőt, melyben tájékoztatjuk a vizsgálat pontos helyéről és idejéről.
2. Mi az a 2. csoportú orvosi?
Ebben az egészségügyi csoportban kell alkalmasnak lennie ahhoz, hogy hivatásos gépjárművezetői tevékenységet folytathasson. Max. 5 évre érvényes, utána meg kell újítania. Háziorvos és foglalkozás-egészségügyi orvos állíthat ki ilyen szakvéleményt.
3. Mennyi a vizsgálat díja, mikor és hol kell befizetni?
Jelenleg a vizsgálat díja 8310 Ft, mely egy PÁV kategóriára történő vizsgálatot foglal magába. Az összeg befizetéséhez csekket, a vizsgálatra szóló berendelővel együtt kap kézhez.
4. Mit jelent a PÁV, miért kell?
Egy Pszichológiai Pálya Alkalmassági - Vizsgálat, melynek az a célja, hogy feltárja a vizsgált személynél van-e kizáró oka annak, hogy egy meghatározott gépjárművezetői tevékenységet folytathasson. A vizsgálat kiterjed mindazokra a képességekre és személyiségvonásokra, melyek a biztonságos közlekedési magatartást befolyásolják.
Ilyen vizsgálatokat több európai országban is végeznek (pl. Ausztria, Németország, Svájc), ahol szintén rendeletek írják elő, hogy a közlekedéspszichológiai teszteljárások legyenek alkalmasak a közúti forgalomban tanúsított valós viselkedés bejóslására.
5. Mi történik a PÁV vizsgálaton?
A vizsgálat műszeres képességvizsgálatokból, pszichológiai tesztekből, valamint egy - a közlekedési előéletre kiterjedő - pszichológussal folytatott személyes beszélgetésből áll.
6. Hogyan függ össze ez a vizsgálat a közlekedéssel, a vezetéssel?
A közlekedési magatartást tágabban kell értelmezni, mint a vezetni tudást. Ez utóbbi inkább képességeinktől függ, míg a közlekedésben egész személyiségünkkel veszünk részt. Ezért fontos, hogy az alkalmasságot kizáró okok feltárása ne csak a képességek vizsgálatára korlátozódjon.
Az NKH 2004 óta alkalmazza és folyamatosan kiterjeszti pályaalkalmassági vizsgálataiban az osztrák Közlekedésbiztonsági Tanács (Kuratorium für Verkehrssicherheit) által kifejlesztett ART2020 fantázianevű vizsgáló berendezést, mely a közlekedéspszichológiai tesztrendszereknek egy új generációja.
Az eljárás kidolgozásakor és továbbfejlesztésekor az osztrák szakemberek arra törekedtek, hogy egy-egy tesztmutatóhoz (pl. figyelem, tájékozódás, szenzomotoros koordináció, reaktív terhelhetőség) meghatározott vezetői viselkedéseket (pl. körültekintés, sávváltás, sebesség megválasztása, elsőbbségadás) rendeljenek hozzá. A vezetői viselkedés megfigyelésére egy oktató autóban, a viselkedést megfigyelő vizsgáló és egy autóvezető-oktató kíséretében került sor. Emellett a jármű egy műszeres vezetői viselkedés-elemző eszközrendszerrel volt fölszerelve. A vizsgálat kb. 1,5 órát tartott egy autópályát, országutat és városi vezetést tartalmazó standardizált útszakaszon. Az így kapott valós viselkedési adatok, valamint az ART2020 teszteredmények statisztikai feldolgozása jelentős (szignifikáns) összefüggéseket állapított meg. A képesség-és személyiségvizsgálatok során feltárt hiányosságok (pl. a figyelmetlenségből, vagy lassú reakcióidőből eredő bizonytalan, hibás döntések stb.) együttjártak a valós közlekedési helyzetben megfigyelt balesetveszélyes magatartással.
7. Miért vannak különböző PÁV kategóriák és melyik mire jó?
A gépjárművezetői tevékenység többféle tevékenységformát takar, mint pl. áruszállítás, személyszállítás, vagy megkülönböztető jelzésű gépjármű vezetése, melyekben más-más elvárásoknak kell megfelelniük a gépjárművezetőknek a balesetmentes vezetés érdekében.
Könnyen belátható, hogy más típusú vezetést (vezetőt) kíván a mentőgépjármű vezetése, illetve a távolsági busz vezetése. Sokszor mindkét kívánalomnak megfelel valaki, de olykor csak az egyik, vagy a másik tevékenységfajta végzése optimális számára. Ezért születtek a PÁV kategóriák.
8. Mennyi ideig tart a vizsgálat?
Általában 2-3 óra, bonyolultabb esetekben elérheti a 4-5 órát is. A vizsgálat időtartamát befolyásolja, hogy milyen kategóriá(k)ra kéri a vizsgálatot, ill. olyan egyéni eltérések, mint pl. a feladatvégzés egyéni tempója, vagy pl. az, hogy szükségesek-e kiegészítő vizsgálatok.
9. Lehet-e a PÁV-ra gyakorolni? Előnyt jelent pl. ha valaki sokat játszik számítógépes játékokat?
Az ART2020 vizsgálatokat ugyan számítógép vezérli, a feladatok azonban nem hasonlítanak a számítógépes játékokhoz. A program audiovizuálisan mutatja be az egyes feladatokat, és gyakoroltatja, mielőtt mérni kezdi a teljesítményét. Előre gyakorolni bármilyen más műszerrel, vagy számítógépes játékokkal ezért felesleges. Emellett ismét hangsúlyoznánk, hogy az alkalmasság megítélése nem korlátozódik csupán a képességvizsgálatok eredményeire.
10. Igaz-e, hogy a fiataloknak több az esélye?
Az alkalmasság nem feltétlenül korfüggő, de természetesen a kor befolyással bír a képességekre. Mind a fiatalok, mind az idősek között lehetnek gyengébb képességűek, ill. rendelkezhetnek olyan személyiségjegyekkel, melyek kizáró okot képeznek alkalmasságuk megítélésében.
11. Milyenek az esélyeim, hogy sikerül?
Az a célunk, hogy mindenki a tőle telhető legjobb teljesítményt nyújtsa. Szükség esetén kiegészítő tesztvizsgálatokat is alkalmazunk.
12. Úgy hallottam vannak feladatok, amiket lehetetlen jól megcsinálni?
Előfordul, hogy bizonyos képességei gyengébbek, vagy azzal a gondolattal végzi a feladatot, hogy értelmetlennek tartja. Ilyenkor érezheti úgy, hogy lehetetlen jól megcsinálni. Különösen ez utóbbi beállítódás akadályozhatja abban, hogy olyan színvonalon teljesítsen, mint amilyenre egyébként képes lenne. Megfelelő hozzáállással a vizsgált személyek többsége a kívánt színvonalon tud teljesíteni.
13. Mit jelent az időkorlát?
Két esetben adunk időkorlátot:
1/ Amikor a rendelet írja elő. A megkülönböztető jelzésű gépjármű vezetésére adott alkalmas minősítés - hasonlóan az orvosi alkalmasságihoz - max.5 évre adható, ugyanis a tartós és fokozott megterhelés miatt szükséges kontrollálni a vezetési alkalmasságát.
2/ Amikor bizonytalanok az eredményei. Ilyenkor a beválás függvényében az újabb vizsgálat már eldöntheti az Ön tényleges alkalmasságát.
14. Nem sikerült a PÁV-om. Mit tehetek?
A PÁV egy hatósági eljárás, melyet a közigazgatási eljárási törvény szabályoz. Az elsőfokú vizsgálaton hozott határozatot megfellebbezheti.
Abban az esetben, ha az Ön határozatában" nem alkalmas", vagy „időkorláttal alkalmas" - kivéve a rendeletben előírtat - minősítés szerepel, a határozattal együtt kézhez kap egy fellebbezési tájékoztatót, ill. egy olyan adatlapot, melyen benyújthatja fellebbezését.
15. Érdemes-e fellebbeznem? Mi történik ott?
A fellebbezési eljárás során általában egy új vizsgálatra kerül sor, aminek eredménye alapján a másodfokú döntéshozók az ügyfél számára kedvezőbb vagy kedvezőtlenebb illetve az elsőfokú határozattal megegyező döntést hozhatnak. Amennyiben Ön úgy érzi, jobb teljesítményre képes, mint az első vizsgálat alkalmával, akkor érdemes megfontolnia, hogy él-e a fellebbezési jogával.
16. Régebben jártam PÁV-on, de nem találom a határozatot. Mit tehetek?
Igazolási kérelmet kell benyújtania írásban, melyet legegyszerűbben a „Letölthető nyomtatványok" menüpontban található „Adatlap" kitöltésével tehet meg.
Az aláírt adatlapot egy 100 Ft-os illetékbélyeggel ellátva kell hozzánk eljuttatnia postán, vagy személyesen. A korábbi PÁV minősítéséről szóló igazolást nyilvántartási adataink alapján állítjuk ki, és postázzuk az ön által megadott címre. Nyilvántartási adataink az 1977-ben és ezután elvégzett pályaalkalmassági vizsgálatok eredményeiről vannak.
Egyéb esetekben a hatályos 41/2004.(IV.7.)GKM rendelet 11§ (6) bekezdése, valamint a 35/2000 (XI.30)BM rendelet 25§ (2),(3) bekezdései az irányadóak.
210:)
A PÁV ról ennyit egyenlőre lehet továbbra is kérdezni! :)
526:)
Húúúúúú, egyelőre ennyi elég is a PÁV-ból:D Most már tisztán látunk, köszi:)
Tény, hogy vannak rossz részek a Volánbusznál. Nekem csak a váci résszel van tapasztalatom és az elég normálisnak tűnik.(Bp-Esztergom, Bp-Dk-Vác stb.) A buszok műszaki állapota jónak mondható, az utazóközönség úgy-szint. Igaz itt is megy a forródrót, hogy mikor hol vannak ellenőrök:D
210:)
526 nak! :)
Alap ez ugy szokott menni, de aki Budapesti lakos annak elég nehéz a volánozás és nem is nagyon éri meg..
Aki Vácon lakik vagy Érden Zsámbékon stb.. annak jobb.. én emlékszem annó nagymamám szomszédja az öreg mindig a ház elött parkolt az IK 256 ossal és a háza elött kezdett is jó kis vidéki világ. :)
De azért senki nem menne le szerintem BPről hozzá teszem én sem ahoz én túl el vagyok kényelmesedve. :)
Hogy ha székesfehétváron laknék vagy valahol vasút vonalon akkor mozdonyvezetőnek mennék inkább nah oda is lehetetlen be kerülni, de nem vonz annyira régen jó buli lett volna az egész apám jó barátja mozdonyvezető egykor apámmal kezdték a tanfolyamot csak apám ott hagyta 6 év után el ment a rendőrségre melózni mondván kényelmesebb meg nyugisabb hát én ezt meg kérdőjelezném de ő tudja. :)
Jó kis V43 asok becézett szilik gigantok jó kis gépek volt szerencsém vezetni olyat is stikába annyira nem nyerte el a tetszésemet. :)
Az meg fölleg nem nyerné el hogy 1,5 évet tanuljak ilyen dologra.:)
526:)
210-nek:)
Igen a volánozásnak is megvan az előnye és hátránya is, mint minden másnak:D
Mozdonyvezetőnek valóban lehetetlen elmenni. Egy időben az is szerettem volna lenni, de már letettem róla. Ritkán is indul tanfolyam, nehéz is bekerülni, meg olyan szórás van ott... Ráadásul ahogy írtad is, kb. 1,5év elvégezni a tanfolyamot. És annyi mindent be kell seggelni, hogy hihetetlen. Nagyon sokat kell tanulni, a vizsgák is nehezek. Plusz a "régiek" nem szívesen látják az új kadétokat, mivel így is sok az állásidő(sok helyen). Úgyhogy mozdonyvezetőnek csak az menjen, aki megszállott:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!