IT Services-ről mik a vélemények?
Mint közel 5 éve ITSH-s dolgozó írnám le én is véleményemet/tapasztalatomat. A bejutásról annyit, hogy nincs felsőfokú végzettségem, és akkoriban itt kamatoztathatő egyéb szakirányú képzettségem sem volt még. Az informatika mindig is nagyon érdekelt, németből közép- és felsőfok között voltam félúton, és alapfokon angolul is tudtam akkoriban. Ugyanakkor látszott rajtam, hogy nagyon szeretném az állást, tettrekész vagyok, nagyon lelkes és nem okoznék csalódást, és ha informatikáról van szó, bármibe képes vagyok beletanulni. Ennyi elég volt a bekerüléshez. Az előttem szóló véleményével is teljes mértékben egyetértek, nagyon korrekt munkahely, mind fizetésileg/juttatásilag, mind a vezetők hozzáállásában. Valóban nem dolgozzuk magunkat halálra, megcsináljuk amit kell, ha van némi szabadidőm ezek mellett, akkor senki nem szól bele, hogy mivel töltöm (csak viszonyításképpen: előző munkahelyemen a főnök ha azt látta, hogy épp nincs dolgom, kitalált valami idióta feladatot, pl. menjek ki a parkolóba és írjam fel minden jármű típusát, azonosítóját, tulajdonságát, helyzetét). Itt emberként tekintenek rám a feletteseim, bármikor fordulhatok hozzá bármivel és mindent meg lehet beszélni/oldani,egyáltalán nem érzem magam kiszolgáltatottnak, úgy mint más korábbi munkahelyeken. Bár csak 29 vagyok, ennek ellenére sok munkahelyen kipróbáltam már magam, mondhatjuk, hogy rendelkezek viszonyítási alappal és ez tényleg az eddigi legjobb munkahelyem, szintén nem váltanék :) És az is biztos, hogy a diploma sem fog soha hiányozni, itt bőven kapok mennyiségben és minőségben olyan képzést, ami sokkal nagyobb versenyképességget képvisel, mint egy vagy több diploma.
Bárkinek, aki szemezget az itteni állásokkal, viszont elijesztik az ott felsorolt kritériumok, mivel 1-2 elvárt végzettség/ismeret nincs meg, csak ezt üzenném: ez ne tartson vissza, próbáld meg, nem veszíthetsz semmit. Én sem igazán illettem akkoriban a hirdetésben megfogalmazott képbe, de megpróbáltam és most itt vagyok :) A lényeg, hogy tudj németül és/vagy angolul és látszódjon benned a potenciál és az akarás.
"nem nagyon rúgják ki az embereket, érthető ok nélkül meg egyáltalán nem."
hát engem minden ok nélkül rúgtak ki, pedig minden hónapban pozitív volt a feedbackem; mégis egyik pillanatról a másikra az utcán találtam magam. Nem indokolták meg, csak rám fogtak valami kamut. A mai napig nem tudom az okát, mert nem mondták meg.
Régi topic már, de talán olvassa még valaki.
Az előttem szólókhoz annyiban csatlakoznék, hogy valóban látszik, hogy csak az szidja, aki kint van. Kint maradt, vagy kirakták, de elhihetitek: MINDEGYIKNEK van oka.
A cég rohamosan fejlődik, gyarapodik és az egyik legjobb, amit a környezetemben ismerek.
A közösség, az irodák, a munkakörülmények, a vezetők, a fizetés, a juttatások... magyar viszonylatban igenis megbecsülendő.
Aki meg csak sírni tud, hogy nem vették fel, vagy kirakták, hát keresse meg az okát, mert a sok pozitív példa okán látható, hogy valószínűleg nem a rendszerben, hanem az egyénben van a hiba.
Én bő egy éve vagyok itt és bár dolgozni kell (de mutass ma egy olyan tisztességes helyet, ahol nem kell), de meg is van érte a jutalom.
A fizetés időben jön, a csapat fiatal, csomó lehetőség van tanulni, kikapcsolódni, szórakozni, fejlődni, csak meg kell ragadni őket!
És aki gondolkodik rajta, hogy be merje-e adni az önéletrajzát... hát csak rajta, veszítenivaló úgy sincs.
Akár privátban szívesen segítek is.
A kintieknek meg üzenem, hogy keressék meg magukban a hibát és ha kijavították jöjjenek vissza, vagy egyszerűen keressenek más helyet, ami jobb nekik. Sok sikert hozzá!
Én írtam, hogy indoklás nélkül nem rúgnak ki.
Számomra teljesen hihetetlen a történeted, ugyanis a céges policy az, hogy kirúgás előtt szóbeli és írásbeli figyelmeztetést kell adni. (Mondjuk leépítés esetében nem tudom mi van, de a cég bővül)
Egyszerűen nem hiszem el, hogy csak pozitív eredményt értél el, de még a csoportvezetődből sem sikerült 2 mondatot kihúzni, miért is rúgnak ki?
Ha tényleg igaz, amit mondasz, valószínű nem sikerült beilleszkednek a csoportba. Bár olyankor is inkább csak másik csoportba teszik az embert.
(Olyat is hallottam, hogy valaki Debrecenben (másik telephely) elég sok rossz fát tett a tűzre, erre felajánlottak neki egy bp-i állást, hátha ott jobbra fordulnak a dolgai)
Ez melyik ágazat volt egyébként?
Én két éve vagyok a cégnél, és már lassan negatívumnak élem meg, hogy még azokat se rúgják ki, akik alkalmatlanok a melóra, lusták, bénák. Mert sajnos azért ilyen is akad.
A véleményem a cégről továbbra is pozitív, sikerült ágazatot váltanom bő egy évvel a munkakezdés után, ez szakmailag és anyagilag is előrelépés.
Ezen túl minden félévben lehet nyelvtanfolyamra járni, és vannak informatikai tréningek is, amikre nekem pl kötelező is mennem.
Vagyis nem lehet, hanem tovább kell fejlődni.
Visszatérnék az eredeti kérdéshez: Alapvetően ez egy informatikai cég. A back office pozíciókat kivéve (könyvelés, HR stb.) minden állás IT-vel kapcsolatos. De: vannak informatikai végzettség nélkül betölthető - jellemzően service deskes vagy operátori - állások is, ezeknél viszont döntően fontos a jó angol-német nyelvtudás.
Az OKJ-s tanfolyam NEM végzettség. Azzal csak a végzettséget nem igénylő állásra lehet pályázni. Viszont folyamatban lévő diplomával bátran, akár gyakornoki, akár junior pozikra! A nyelvtudás nagyon fontos, hiszen az idegen nyelv lesz a munkanyelved (a magyar kollégákat leszámítva természetesen). Ezért ezt érdemes komolyan venni. Aki csak a betanult szövegeit tudja felmondani az adott nyelven, de nem tud érdemben kommunikálni, azt nem fogják felvenni.
Azt gondolom, mivel az IT ismeret + jó nyelvtudás + normális hozzáállás + dolgozni akarás kombó még mindig nem általános Magyarországon, ok nélkül nem utasítanak el jelentkezőket (nem érdekük). Ha elutasítanak, vagy felvesznek, de aztán elküldenek, annak van valami oka, még ha nem is kötik direktben az orrodra. És nem olyasmi, hogy nem tetszik a frizurád, túl öreg vagy, vagy féltékeny a kolléganőd stb. Ezeknél sokkal komolyabb ok kell, hogy legyen a háttérben... ;)
És még valami azoknak, akiknek savanyú a szőlő: magyar viszonylatban az egyik legjobb munkahely a munkakörülmények, a feladatok változatossága, a képzések, előrelépési lehetőségek, nyelvtanulás, alapfizu+juttatások, a munkakörümények és a társaság szempontjából (+ még jó pár szempontból, amit nem soroltam fel...). Csak hogy tiszta víz legyen a pohárban. :)
Engem is nagyon érdekelne az IT-nél egy "telefonálgatós" állás.
A munkaközvetítőnél azt mondták, hogy egy alap német tudás elegendő. Valóban igaz, hogy a tréning alatt nem csak az informatikai tudást fejlesztik, hanem a németet is?
Elvileg, ha valakit felvesznek akkor egyből munkaszerződést kell kötni, mivel a tanulás idejére is jár fizetés. Itt a fórumon olvastam egy olyat, hogy ha elvégezted a tréninget, akkor viszont egy évet le kell dolgoznod, ellenkező esetben vissza kell fizetned a képzési díjat! Ez valóban így van? És mi van akkor, ha közben rájösz, hogy neked nem való ez a munka, vagy ők jönnek rá, hogy rosszul csinálod az egészet?
KEDVES IT DOLGOZÓK, ha valaki tudja a kérdéseimre választ, legyen olyan kedves és SEGÍTSEN!
Előre is köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!