Ti nem bántátok meg, hogy egyetem helyett nem inkább szakmát tanultatok?
Én mérnök vagyok de bánom. Sokkal biztosabb helyzetük van mint a diplomák nagy részével. Ha netán megszűnik a munkahelyük akkor másnap már új helyen kezdhetnek. Nagyrészük a munkája miatt sem idegeskedik, szép nyugodtan csinálja.
Öt évvel korábban kezdhettek keresni, és a fizetésük egyre jobban nő. Manapság 400-500 ezres villanyszerelői, hegesztői stb állásokat is látok Bp-en vagy Ny MO-n.
Rengeteg szakmát végzett ismerősöm 30 éves korára már saját vállalkozással rendelkezik ahol keres mint az állat. És a maga ura. (Nah jó a megrendelőknek meg kell felelni de ez egyértelmű. De azt vállal el amit akar, és akkor csinálja amikor akarja. Nincs ember, úgysem találnak mást).
Ehhez képest 30 évesen keresel te mondjuk 300-350et és ennyi. Öt évvel később kezdtél pénzt keresni és hátrébb is jársz.
28:
Ha válság lesz, az a gazdaság egyéb szegmenseire is ki fog hatni?
Ha visszábbvesz az autóipar, akkor ugyanannyi mérnök kell majd szerinted, mint most?
Utolsònak:
A mérnököket csak utólsò utáni pillanatban küldik el. Nyilván nem fog emelkedni a fizetésük egy darabig, de ha őket is elküldik, akkor már tényleg nagy gáz van.
32:
Nem azt mondtam h mindenkit elkuldenek, hanem azt h csökkenő termeléshez kevesebb szakember kell majd.
26:
Érdekes, mert én meg épp ellenkezőjét látom az ismerősi körömben. Akik nem büfé diplomát szereztek, azok jól élnek, utazgatnak, saját lakást vásároltak, akik meg szakmunkásnak mentek vagy érettségi után elvégeztek valami OKJ-t, azok többsége sz.rul él, jellemzően máig mamahotelben.
Ha 30 evesen 300-350et keresel akkor celozz meg fomernoki allast hogy tobbet keress vagy nyiss mernoki irodat, legyel vallakozo ugy mint a korodbeli szakmunkasok azon resze aki ugy dontott vallalkozasba kezd.
Lehet 1 millio felett keresnel ha vallalkozasod lenne.