Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Ti nem bántátok meg, hogy...

Ti nem bántátok meg, hogy egyetem helyett nem inkább szakmát tanultatok?

Figyelt kérdés

Én mérnök vagyok de bánom. Sokkal biztosabb helyzetük van mint a diplomák nagy részével. Ha netán megszűnik a munkahelyük akkor másnap már új helyen kezdhetnek. Nagyrészük a munkája miatt sem idegeskedik, szép nyugodtan csinálja.

Öt évvel korábban kezdhettek keresni, és a fizetésük egyre jobban nő. Manapság 400-500 ezres villanyszerelői, hegesztői stb állásokat is látok Bp-en vagy Ny MO-n.

Rengeteg szakmát végzett ismerősöm 30 éves korára már saját vállalkozással rendelkezik ahol keres mint az állat. És a maga ura. (Nah jó a megrendelőknek meg kell felelni de ez egyértelmű. De azt vállal el amit akar, és akkor csinálja amikor akarja. Nincs ember, úgysem találnak mást).

Ehhez képest 30 évesen keresel te mondjuk 300-350et és ennyi. Öt évvel később kezdtél pénzt keresni és hátrébb is jársz.

2019. szept. 17. 22:42
1 2 3 4 5 6
 11/60 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem női szemmel ez merőben más. Nem bántam meg, de ma már lehet más szakon kezdenék.

Megjegyzem, a diploma nem kizáró tényező. Mellette ugyanúgy képezheted magad, vállalkozhatsz másodállásban, majd amikor biztossá válik, akkor teljes mértékben átlépsz a magánzók világába, ha szeretnél. Szerintem ez egy olyan kényelmet ad egy biztos mérnök fizetés mellett, ami keveseknek adatik meg. Kár bánni, persze rengeteget kell dolgozni és tenni érte, ami nehéz nyilván, de működik párhuzamosan. Megjegyzem, amikor én diplomáztam még közel nem volt akkora szakemberhiány, mint most.