A tb-met saját magamnak fizetek, ugyanis pályakezdő vagyok, és nincs semmilyen úton -módon biztosítva a TB-m, csak ha magamnak fizetem havonta. Minden hónap 12-éig kell befizetni az összeget. Lent a kérdés---?
A fizetési kötelezettség havonta van. Az érintett hónapot a következó hónap 12-ig kell fizetni. Az egész hónapokra idén havi 4950 forintot kell fizetni (mindegy, hogy hány napos a hónap), a tört hónapokra idén napi 165 forintot, tavaly napi 150 forintot.
A te fizetési kötelezettséged:
2009. december 16-31: 16x150 forint, január 12-ig.
2010 január - június hónapok: havi 4950 forint, (február 12 - július 12)
2010 július 01-05: 5x165 forint, augusztus 12-ig.
Július 06-tól a munkáltatód által vagy biztosítva, ők bejelentenek.
Valószínűleg a leendő munkáltatód nem érdekli, hogy fizettél-e magad után, vagy rendezve volt-e egyátalán a TBd.
Viszont az APEHhoz bejelentik, hogy alkalmazásban vagy, július 6-tól fizetik a TBd. Az APEH a TAJ és adószámod alapján ellenőrzi az előző jogviszonyod, Itt bukik ki, hogy nem voltál biztpsított, és nem jelentkeztél be TB fizetésre. Azt már APEHja válogatja, hogy mi a szankció: csak befizettetik veled az elmaradt TBt, vagy megbüntetnek bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt (mindkettőre ismerek példát) De olyan is előfordult már, hogy nem futtatták össze az adatokat, és nem derült ki a hozzájárulás fizetési kötelezettség elmaradása.
Nem tudom,hogy ki volt az utolsó válaszoló,de nagyon hasznos választ adott!Köszönöm
Ha olvassa a soraimat még,akkor legyen olyan szíves,és válaszoljon még arra akérdésemre,hogy mi van akkor,ha:
ugye bejelentkeztem az apehhoz,hogy fizetni akarok,ezért utána ha kivizsgálásra kerülök,ugyanúgy megbüntethetnek?
Utolsó vagyok:
Ez is teljesen APEH, vagy ügyintéző függő.
Elméletileg megbüntethetnek.