Ez az egyenlet hogy következik az 1.2-ből és az 1.3-ból?
"OFF
Hú az anyja… '96-ban még adtak ki írógéppel írt tankönyvet?…"
Igen. Én is az ELTE TTK-ra jártam a 2000-es évek elején-közepén. Nekünk is rengeteg egyetemi jegyzetünk pont ilyen formátumú volt. Sőt, volt olyan tanárunk (analízis, algebra), akik ezt annyira megszokták, hogy táblára krétával is így írtak. Na, nem a betűtípusra gondolok. Hanem római I. helyett kis írott "i." betűt írtak. Római II. Helyett: ii. Stb. De olyan is volt, hogy még hagyományos fóliás írásvetítőt használtak. Pedig annyira nem a számítástechnikai őskorban volt ez. 2007-ben végeztem.
Az f(x)/x az azt jelenti, hogy az f(x) el van osztva a változójával.
De nem értem mit nem értesz már.
#15
Már rég megértettem a kérdést. Arról beszélek, hogy ez a könyv alkalmatlan az égi mechanika elmagyarázására. Ahány ember, annyiféleképpen fogja érteni a könyvben leírt szavakat.
> „Már rég megértettem a kérdést.” Írtam is, hogy köszönöm szépen a válaszokat!
Ó… Ne haragudj! Úgy láttam, hogy még mindig vannak problémáid a jelölésekkel. De ez esetben szívesen! Örülök, hogy sikerült segítenem.
Ha valaki más is idetévedne ezek után:
> „A U szummájában lévő i változó egy teljesen más i, mint a dU/dxi-ben szereplő i?”
Nem, az még véletlenül pont ugyanaz az i.
De a fizikakönyvekben tényleg tud olyan lenni, hogy különböző dolgokat jelölnek ugyanazzal a betűvel, és ezért fontos lesz érteni a kontextust. Mikor tanultam ezeket a dolgokat, akkor gyakran csináltam olyat, hogy a könyv mellett csináltam magamnak is a levezetést teljesen más jelölésekkel, ahol véletlenül se jelöltem különböző dolgokat ugyanúgy.
Ugye ha valaki például azt mondja, hogy „égő”, akkor az is jelenthet több dolgot a szövegkörnyezettől függően, mégis értjük általában, hogy mire gondol. Nekem van vagy 100 ismerősöm, aki elég egyformán érti ezt a három oldalt.
Nem, a szöveg es a kepletek egyértelműek, neked nincs meg a matek tudásod hozzá hogy értelmezni tudd. Ugyanígy az összes többi fizikkönyvvel.
Mivel ezek egyetemi szintű tankönyvek, feltételeznek egy előtudást. Ha az a tudás megvan akkor könnyen érthető, ha nincs, akkor nem. De ez hogy nem érthető, az az olvasó hibája nem a könyvvé, hiszen nincs meg a megfelelő szintű tudása.
Pl elkezdesz olvasni egy matek könyvet az integrálásról, úgy hogy nem tudod mi az a függvény. Ekkor az olvasó a hülye, hiszen először meg kéne tanulnia mik a függvények, és csak utána nekiállni az integrálásnak. Nem a könyv ami jogosan feltételezi, hogy olyanok fogják olvasni, akik értik a matematikai alapját a leírtaknak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!